Diesel'er der oser
Fra : Basil

Dato : 24-05-05 22:17

Jeg har observeret en underlig ting i dag.
På vej til og fra arbejde var der utroligt mange dieselbiler der osede og
stank, _mange_ flere end normalt, og både nye og gamle øser.
Min viden om oliefyr kan ligge på kanten af et frimærke.
Har det bare været nogen uheldige tilfælde, et vejrfænomen eller noget helt
tredie ?
Kai

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-05 09:19

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min viden om oliefyr kan ligge på kanten af et frimærke.
> Har det bare været nogen uheldige tilfælde, et vejrfænomen eller noget

Kan være at de er chippet. Eller at ejerne ikke sørger for at holde dem
ordentligt serviceret.

Fra : phk

Dato : 26-05-05 07:57

> Kan være at de er chippet. Eller at ejerne ikke sørger for at holde dem
> ordentligt serviceret.

Jeg brugte min på et tidligt tidspunkt i dens liv til at køre med aviser.
Jeg undgik gerne at løbe bagom bilen selv om den var blevet slukket, fordi
det stank ganske forfærdeligt.

Bilen var ikke chippet og serviceret som den skulle (hvad tænker du specielt
på i forbindelse med service der skulle gøre at den lugter (ud over
luftfilter, som jeg ikke tror har nogen betydning hvad det angår, fordi
motorstyringen styrer efter luftmængde vha sensorer?) ...

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-05 08:50

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote in message
> [...]
> Min viden om oliefyr kan ligge på kanten af et frimærke.
> Har det bare været nogen uheldige tilfælde, et vejrfænomen eller noget

Jeg synes at have lagt mærke til at PD TDi'erne oser mere end CR HDi'erne,
andre som har observeret det samme ?

--
mvh / regards

Christian