Optræde offentligt til musik - Koda.
Fra : Fischer

Dato : 24-05-05 20:58

Jeg kender nogle piger (koner) der har optrådt nogle få gange ved private
fester. De synger til nogle sange af danske kunstnere, som afspilles på et
anlæg / ghettoblaster.

Nu er de så blevet spurgt om de vil optræde ved et lidt større, offentligt
arrangement.
Og så kommer man jo straks til at tænke på altomfavnende Koda.
Skal man betale en afgift, hvis man en enkelt gang afspiller et par sange
til et offentligt arrangement, og synger med på- / optræder til denne musik?

*Fischer

Fra : Holst

Dato : 24-05-05 21:22

Fischer wrote:

> [...]
> til et offentligt arrangement, og synger med på- / optræder til denne musik?

Du kunne prøve at kontakte Koda. De ved helt sikkert alt om det. De
findes på http://www.koda.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 24-05-05 21:32

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal man betale en afgift, hvis man en enkelt gang afspiller et par sange
> til et offentligt arrangement, og synger med på- / optræder til denne

Ja, det skal man. Brug af beskyttet musik ved offentlige arrangementer skal
indberettes til KODA. Der skal udarbejdes en liste over de værker, der har
været fremført ved arrangementet. afregningen til KODA afhænger af , hvilken
type arrangement og hvor mange tilhørere der er

Martin

Fra : Fischer

Dato : 25-05-05 05:47

> [...]
> der har været fremført ved arrangementet. afregningen til KODA afhænger af
> , hvilken type arrangement og hvor mange tilhørere der er

Tak for info. Det var det vi frygtede.
Det er simpelthen ikke bøvlet værd, så de har nu sagt nej tak til
arrangementet.

*Fischer

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-05-05 08:46

Fischer wrote:

> Tak for info. Det var det vi frygtede.
> Det er simpelthen ikke bøvlet værd, så de har nu sagt nej tak til
> arrangementet.

Jeg mener det er arrangøren, der har ansvaret for at anmelde og betale
til Koda og evt. Gramex.

Det tager kun en enkelt opringning til Koda at få afklaret, og så gør
det jo sagen noget enklere, hvis de stadig har lyst til at optræde.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.