Re: svar, syvstjernen og sclerose, arcana ~
Fra : Thomas

Dato : 31-05-01 20:34

Sjovt at se I altid småskændes...
Men det er vel også meget godt ved den slags spørgsmål. Håber bare Per får
bare éet svar han kan bruge...
Det samme gjorde sig gældene, da jeg spurgte til alternativ medicin vedr.
min nylige diagnose, sclerose. Da postede i også en masse... fint nok, synes
jeg....men for mig ubrugeligt... :(
Jeg nåede dog at læse et indlæg fra en "Kollega". Hun fortalte mig nye, både
kedelige og opmuntrende ting. Desværre nåede jeg aldrig at svare hende og
sige tak for alle svarende er blevet slettet. Sikkert pga. pladsmangel...(!)

Venlig hilsen fra Thomas

Fra : /arcana

Dato : 01-06-01 13:38

"Thomas" <thomasen@hotmail.com> wrote in message

> Sjovt at se I altid småskændes...

Småskændes? Nej, da. Vi diskuterer da bare. Bjarne og jeg kan skam sagtens
blive enige om en masse ting.

Håber det bedste for dig - det må være hårdt at få den diagnose...

--
Gode ønsker
/arcana

Fra : Rado

Dato : 03-06-01 20:06

On Thu, 31 May 2001 21:34:03 +0200, "Thomas" <thomasen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>min nylige diagnose, sclerose. Da postede i også en masse... fint nok, synes

Jeg mindes at healeren Charles Ndifon fik en kvinde med lammelser i
benene på grund af MS til at gå igen, sidste gang han var i DK (det
blev vist i en udsendelse på TV2 Zulu). Der er vist også flere der er
blevet helbredt for MS ved Benny Hinn's møder. Om det så holdt, ved
jeg ikke. Nogle gange er disse helbredelser varige, andre gange ikke.
Men under alle omstændigheder fortæller de varige helbredelser der
forekommer noget om åndens og psykens helbredende kraft, som er noget
der bør forskes mere i.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 04-06-01 15:35

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Men under alle omstændigheder fortæller de varige helbredelser der
> forekommer noget om åndens og psykens helbredende kraft, som er noget

Kan du dokumentere bare ET tilfælde af "varig helbredelse"? Jeg tvivler.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 04-06-01 18:28

On Mon, 4 Jun 2001 16:34:44 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Kan du dokumentere bare ET tilfælde af "varig helbredelse"? Jeg tvivler.

Du kan jo kigge lidt her, under "Helbredelser":

http://www.bruno-groening.de/dansk/

--
Rado

"Panta rei"

Fra : jappe

Dato : 04-06-01 20:09

> Du kan jo kigge lidt her, under "Helbredelser":
>
> http://www.bruno-groening.de/dansk/

Hm... Bruno Gröning 1906-59 Død som 53 årig. Hvad mon han fejlede??
Jappe

Fra : Rado

Dato : 09-06-01 18:59

On Mon, 4 Jun 2001 21:09:06 +0200, "jappe" <jap@jap.dk> wrote:

>Hm... Bruno Gröning 1906-59 Død som 53 årig. Hvad mon han fejlede??

Han var måske bare færdig med sin opgave her på jorden.

Det kan jo også være han døde af overanstrengelse. Efter sigende havde
han nogle gange så travlt med at hjælpe folk at han ikke sov i flere
dage.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 05-06-01 13:11

> Du kan jo kigge lidt her, under "Helbredelser":
> http://www.bruno-groening.de/dansk/

Er det det bedste dokumentation du kan komme med? En kommerciel hjemmeside
for et tvivlsomt foretagende?

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 05-06-01 13:27

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message

> Er det det bedste dokumentation du kan komme med? En kommerciel hjemmeside
> for et tvivlsomt foretagende?

- hvor der desuden ikke står noget om "syvstjernen"...

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 09-06-01 18:59

On Tue, 5 Jun 2001 14:10:36 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Er det det bedste dokumentation du kan komme med? En kommerciel hjemmeside
>for et tvivlsomt foretagende?

Du mener det er suspekt at have med kommercielle ting at gøre? I så
fald er vi jo stort set alle suspekte på den ene eller anden måde.

Det der vel skiller fårene fra bukkene er om det kommercielle er det
primære, udelukkende med profit og egen vinding for øje, eller om det
er noget sekundært, der anvendes praktisk som et hjælpemiddel til at
udbrede nogle positive tanker og redskaber.

Bortset fra det, så er det eneste kommercielle i den her forbindelse
et uafhængigt forlag med sin egen hjemmeside, som er tilknyttet
organisationen. Alt andet er rent non-profit. Citat:

"Bruno Gröning forlangte aldrig penge. Dette princip efterleves, efter
hans forbillede, også i den nuværende Bruno Gröning-vennekreds. Alle
uden undtagelse arbejder gratis for Vennekredsen. Dette gælder
konsekvent for alle medlemmerne, også for Grete Häusler, der er
Vennekredsens leder, samt for alle de vennekredsmedlemmer, der yder en
indsats på et af de mange aktivitetsområder. Principielt er enhver
form for medvirken naturligvis frivillig og kan til enhver tid igen
bringes til ophør. Alle omkostninger i Bruno Gröning-Vennekredsen
dækkes udelukkende gennem frivillige pengegaver."

Hvad angår dokumentationen, så er der jo efterhånden over 3000 læger
og behandlere tilsluttet organisationen som overdommere, og de mener
tilsyneladende alle at der er dokumentation for påstandene.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 10-06-01 20:22

> Du mener det er suspekt at have med kommercielle ting at gøre? I så
> fald er vi jo stort set alle suspekte på den ene eller anden måde.

Nu manipulerer du groft.
Jeg mener ikke, at kommercielle sites på Internet kan bruges som
dokumentation. En velunderbygget medicinsk undersøgelse, derimod...

/arcana

Fra : R.N.

Dato : 04-06-01 18:27

"/arcana" > skrev i en meddelelse

> Kan du dokumentere bare ET tilfælde af "varig helbredelse"? Jeg tvivler.

Det BLEV jo dokumenteret i flere tilfælde i TV-Zulu for nogle måneder siden.

Med venlig hilsen

R.N.

Fra : Rado

Dato : 09-06-01 19:00

On Mon, 4 Jun 2001 19:27:02 +0200, "R.N." <elena@io.dk> wrote:

>Det BLEV jo dokumenteret i flere tilfælde i TV-Zulu for nogle måneder siden.

Jep, den dokumentation de kom med der er vist svær af komme udenom.

(hvis du ikke så udsendelserne, skal jeg gerne sende dig en Video-CD
med dem gratis, Arcana).

--
Rado

"Panta rei"