hvad kan jeg købe?
Fra : bj

Dato : 24-05-05 20:33

hej

Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.

krav.

Diesel
stationcar
automatgear (ikke et 100% krav).
automatik til vinduer for og bag
el-spejle
viskerpilot
autopilot
sædevarme

noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler og
derfor spørger jeg...

bj

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-05 20:46

> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
> Diesel
> stationcar

Jeg købte uden tvivl den her:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579

Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god
langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.

Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-05-05 21:03

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg købte uden tvivl den her:

Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima,
fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder,
fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-05 21:11

> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima,
> fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder,
> fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...

Hvor gammel er den, hvor langt har den kørt, hvad har den kostet, og hvor
meget koster reservdelene til sådan en fætter..?

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 24-05-05 21:22

Hejsa!

Jan W Nielsen skrev:

> [...]

Tillykke med den

> Hvor gammel er den, hvor langt har den kørt, hvad har den kostet, og
> hvor meget koster reservdelene til sådan en fætter..?

Og hvad kører den på en liter benzin

/Brian

Fra : KASO

Dato : 25-05-05 06:19

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Tillykke med den

> Og hvad kører den på en liter benzin

Nok ikke ret langt med en dieselmotor

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 15:58

Brian wrote:

> Tillykke med den

Takker...

> Og hvad kører den på en liter benzin

Ikke særlig langt.

På diesel kører den ca. 14 km/l (140 hk, aut. gear, 1.600 km)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 15:55

Jan W Nielsen wrote:

> Hvor gammel er den,

> 10/98, model 99

> hvor langt har den kørt,

Den er lige kørt til. 194.000 km.

> hvad har den kostet,

65.000 kr. + 158.684 indtil videre.

> hvor meget koster reservdelene til sådan en fætter..?

Ved det heldigvis ikke endnu, men ikke alverden, hvis de købes de rigtige
steder...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-05 21:21

> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima,
> fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder,
> fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...

Tillykke i øvrigt med den dejlige bil - jeg vil være så fræk at sige, at jeg
sgu nok nappede Skoda´en, selvom de kostede det samme.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 15:57

Jan W Nielsen wrote:

> Tillykke i øvrigt med den dejlige bil - jeg vil være så fræk at sige,
> at jeg sgu nok nappede Skoda´en, selvom de kostede det samme.

Det er jo så en smagssag...

Man skal huske på at Volvoen kostede over 500.000 kr fra ny mod 260.000 kr..
Min ser ud og kører som ny, og mon ikke at der er en grund til nypris
forskellen?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-05 17:25

> Det er jo så en smagssag...

> Man skal huske på at Volvoen kostede over 500.000 kr fra ny mod 260.000
> kr..

Mnjah - nu er det over 500.000 mod måske knap 400.000, hvis du skal have
samme udstyr - men det er ikke så meget det, jeg tænker på - for der kan jo
være rigtig mange grunde til, at en vare koster det, som den gør.

Alene det at Skoda´en ikke selv skal betale sine udviklingsomkostninger, men
kan dele dem med en lang række andre mærker betyder jo kollosalt meget.
Dernæst VAG prispolitk - rent strategisk - på Skoda.

> Min ser ud og kører som ny, og mon ikke at der er en grund til nypris
> forskellen?

Nu må du ikke opfatte det som om, jeg ikke mener, du har fået en
kanon-lækker bil, for det synes jeg virkelig, du har - en kongevogn - intet
mindre.

Men når det er sagt, så skal man jo huske på, hvad 15 år har betydet for
udviklingen i bilbranchen. Første version af V70 er ret beset en faceliftet
850, der som bekendt kom lige efter 1990.

Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt overgår
Volvoens, motoren er mindre, og mere økønomisk men samtidig langt mere
avanceret og også stærkere. Skoda´en er hurtigere (også selvom man ikke
lader den få de flere hk, som motoren har i Passat - nemlig 170 hk),
sikkerheden er vel nærmest den samme, og Skoda´en er formentlig lige så
ruststærk som Volvo´en, der som bekendt også er blandt de bedste
overhovedet.

Hvad angår konfort, så tror jeg såmænd heller ikke, at Skoda´en står tilbage
for Volvoen - måske tværtimod.

Med andre ord - hvis valget stod mellem en Volvo, der havde kørt 100.000
kilometer, og en ny Skoda Octavia 2,0 TDi 1V, så er der slet ingen tvivl om
valget hos mig.

....og hvis jeg havde 330.000, som spørgeren i denne tråd, så ville valget
stå mellem en ældre Volvo, der havde kørt 4 gange rundt om jorden eller en
ny Octavia - så ville valget også falde ud til Skoda´ens formål.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 20:28

Jan W Nielsen wrote:
> Men når det er sagt, så skal man jo huske på, hvad 15 år har betydet
> for udviklingen i bilbranchen. Første version af V70 er ret beset en
> faceliftet 850, der som bekendt kom lige efter 1990.

Korrekt. Den eneste forskel udefra er andre kofanger og lygter...
Jeg ved intet om undervognen osv også er den samme... Men jeg tror det...

> Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt overgår
> Volvoens,

Ikke enig. Volvoen er langt mere komfortabel - husk på at det ikke er en
racer, og kommer an på, hvad man gerne vil...

> motoren er mindre, og mere økønomisk men samtidig langt mere
> avanceret og også stærkere.

De har begge 140 hk. Jeg har ikke lige momentet på Volvoen, men korrekt.
Skodaen er mere økonomisk på papireret. Den gamle 1,9 TDi 115 hk jeg havde,
kørte 10-11 km/l, den nuværende 2,5 TDi 140 hk kører 14-15 km/L til trods
for man. gear mod aut. gear, og Vægten er den samme.

> Skoda´en er hurtigere

Tja. Aut. mod man. gear...

> sikkerheden er vel nærmest den samme,

Niks. Jeg vil 10 x hellere sidde i en Volvo ved sammenstød - selvom den er
ældre.

> og Skoda´en er formentlig lige så ruststærk som Volvo´en, der som bekendt
> også er blandt de
> bedste overhovedet.

Det er jo så svært at sige. Volvoen har til trods for 6 år intet rust - den
er også en tysker, men en anden 850 fra 1996, der havde kørt små 500.000 km
i danmark havde intet rust...

> Hvad angår konfort, så tror jeg såmænd heller ikke, at Skoda´en står
> tilbage for Volvoen - måske tværtimod.

Giv et ring, så skal du få en tur - så er jeg sikker på, at du vil blive
omvendt...
Jeg har aldrig været i en bil, hvor jeg sidder så godt og med så meget
plads...

> Med andre ord - hvis valget stod mellem en Volvo, der havde kørt
> 100.000 kilometer, og en ny Skoda Octavia 2,0 TDi 1V, så er der slet
> ingen tvivl om valget hos mig.

Heller ikke hos mig...
Dog valgte jeg "den anden"...

> [...]
> valget stå mellem en ældre Volvo, der havde kørt 4 gange rundt om
> jorden eller en ny Octavia - så ville valget også falde ud til

Ikke her.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-05 11:59

> Korrekt. Den eneste forskel udefra er andre kofanger og lygter...
> Jeg ved intet om undervognen osv. også er den samme... Men jeg tror det...

Den facelifetede 850´er (V70), som du har, er med vilje lagt mere
komfortabelt ud end 850´eren oprindeligt var. Der er også nogle andre
ændringer - blandt andet en lille smule større bagagerum etc.

> Ikke enig. Volvoen er langt mere komfortabel

Her tænkte jeg ikke på komfort - men kun på "rå køreegenskaber". Jeg er 110
procent sikker på, at den nye Octavia på Golf V-undervogn er bedre i dén
disciplin end Volvoen.

> Den gamle 1,9 TDi 115 hk jeg havde, kørte 10-11 km/l, den nuværende 2,5
> TDi 140 hk kører 14-15 km/L

Der er SLET ingen tvivl om, at både 1,9 TDi motoren og den nye 2,0 16V TDi
er mere økonomisk end deres gamle 2,5, som Volvo fik lov bruge. Momentet er
også bedre. I det hele taget er motoren jo en langt nyere konstruktion.

> Tja. Aut. mod man. gear...

Det gælder uanset.

> Niks. Jeg vil 10 x hellere sidde i en Volvo ved sammenstød - selvom den er
> ældre.

Hvorfor..? Skoda´en er jo totalt up to date og en helt ny konstruktion - du
kan få gardinairbags og hele balladen. Selv uden disse airbags scorer den
faktisk lidt bedre en Volvo 70 fra 1998 - specielt i frontaldisciplinen.

Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.

> Det er jo så svært at sige.

Korrekt - men der er intet der taler for, at den ikke skulle være lige så
god.

> Giv et ring, så skal du få en tur - så er jeg sikker på, at du vil blive
> omvendt...

Jeg har ikke kørt i en TDi, men til gengæld har jeg kørt i en almindelig
turbo-benziner med 200 hk. Det er som sagt en hamrende lækker bil, men man
skal heller ikke underkende udviklingen - og den ny Octavia - blot fordi det
er en Skoda.

Jeg har ikke kørt i den nye Skoda, men jeg har kørt i den nye Golf - og
Golfen taber sammenligningerne med den ny Octavia, der jo altså så må være
generelt endnu bedre.

Igen - du har købt en vildt lækker bil med den helt rigtige "stil", IMO. Jeg
er selv begyndt at dreje hovedet efter Volvo´er. På den måde er jeg begyndt
at holde mere og mere af dem - de er ikke over pralede som Audi, der ellers
har været min yngling i mange, mange år.

Med andre ord - god svensk stil.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-05 12:10

Jan W Nielsen skriver:

> Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.

Hvis man har brugt samme system som i Golf V - ja

> Jeg har ikke kørt i den nye Skoda, men jeg har kørt i den nye Golf - og
> Golfen taber sammenligningerne med den ny Octavia, der jo altså så må være
> generelt endnu bedre.

Hvordan "taber" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-05 14:25

> Hvis man har brugt samme system som i Golf V - ja

Det har man.

> Hvordan "taber" ?

På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og samlekvalitet i
kabinen..!

(hvilket jeg er meget overrasket over).

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-05 14:44

Jan W Nielsen skriver:

> På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og samlekvalitet i
> kabinen..!
>
> (hvilket jeg er meget overrasket over).

Hvilken Golf har du været ude i ?

Og hvilken Skoda ?

Jeg har været i begge og valgte golfen, den fandt jeg "lækrest".

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-05 16:48

> Hvilken Golf har du været ude i ?
> Og hvilken Skoda ?

Vi snakker om de nyeste modeller.

> Jeg har været i begge og valgte golfen, den fandt jeg "lækrest".

I Golf IV og Octavia I er der ingen tvivl - der ligner Skoda lort.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 26-05-05 19:30

Hejsa!

Jan W Nielsen skrev:

> På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og
> samlekvalitet i kabinen..!

Synes også jeg kan huske en artikel fra Bilmagasinet (?) hvor de
sammenlignede alle Golf'erne. Konklusionen var at 4'eren havde den bedste
kvalitetsfornemmelse i kabinen, men 5'eren kørte bedre.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-05 19:29

Jan W Nielsen wrote:
> Den facelifetede 850´er (V70), som du har, er med vilje lagt mere
> komfortabelt ud end 850´eren oprindeligt var. Der er også nogle andre
> ændringer - blandt andet en lille smule større bagagerum etc.

OK.

> Her tænkte jeg ikke på komfort - men kun på "rå køreegenskaber". Jeg
> er 110 procent sikker på, at den nye Octavia på Golf V-undervogn er
> bedre i dén disciplin end Volvoen.

Ja, sikkert. Man kan ikke sammenligne en sportsvogn og en limousine - ikke
fordi at den Skodaen er en sportvogn og Volvoen en limousine...

> Der er SLET ingen tvivl om, at både 1,9 TDi motoren og den nye 2,0
> 16V TDi er mere økonomisk end deres gamle 2,5, som Volvo fik lov
> bruge.

Ikke efter min kørestil...
Husk på at den gamle 110 hk 1,9 TDi kører en del længere end den nye 1,9 TDi
115 hk...

> Momentet er også bedre. I det hele taget er motoren jo en langt nyere
> konstruktion.

Ja..

> Det gælder uanset.

Sikkert. Men aut. gearet hjælper ikke...

> [...]
> konstruktion - du kan få gardinairbags og hele balladen. Selv uden
> disse airbags scorer den faktisk lidt bedre en Volvo 70 fra 1998 -

Og er V70'eren og Skodaen i samme klasse?

> Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.

Hvorfor tror du det?

> Korrekt - men der er intet der taler for, at den ikke skulle være
> lige så god.

Jeg kender ikke til, hvordan en Skoda fra 1999 ruster...

> [...]
> lækker bil, men man skal heller ikke underkende udviklingen - og den
> ny Octavia - blot fordi det er en Skoda.

Ja, jeg ved stadig godt hvad jeg ville vælge...

> Igen - du har købt en vildt lækker bil med den helt rigtige "stil",

Ja, det synes jeg... Den har det, som jeg vil have... Størrelse, attitude,
komfort, motor osv.

> Med andre ord - god svensk stil.

Jep. Den mangler bare et par fjernlygter...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-05 20:02

> Ja, sikkert. Man kan ikke sammenligne en sportsvogn og en limousine - ikke
> fordi at den Skodaen er en sportvogn og Volvoen en limousine...

Nu kiggede jeg også bare specifikt på de to biler.

> Ikke efter min kørestil...

Bilerne og også forskellige - som sagt er der slet ingen tvivl om, at en
helt moderne TDi 16V er mere moderne end en ældre 6 cylindret TDi fra samme
koncern.

> Og er V70'eren og Skodaen i samme klasse?

Nej, desværre - jeg havde set forkert - Octaviaen er testet i samme klasse
som S60, og her scorer Octavia bedre i frotalkollision - men lidt dårligere
i sidekollision - men med sideiarbags scorer den lige så godt som Volvo´en
også i sidekollision.

> Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.

> Hvorfor tror du det?

Mere dynamisk undervogn- eller bremser..? Den har samme bremser som Golf V,
der konstant nedbremser fra 100 km/t på mellem 38 og 35 meter - det er
ekstremt kort.

> Jeg kender ikke til, hvordan en Skoda fra 1999 ruster...

Det gør den ikke. Den havde en fejl på bagklappen - men jeg taler jo også om
den helt nye.

> Ja, jeg ved stadig godt hvad jeg ville vælge...

...og det er jo det, der gør biler så fede. Hvis man kunne måle sig frem til
det, så kunne man nøjes med at producere een bil i verden.

Jeg forstår godt, du har valgt en Volvo V70 til den pris.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-05-05 20:53

Jan W Nielsen wrote:

> Nu kiggede jeg også bare specifikt på de to biler.

Det ved jeg godt. Men du gjorde det udfra en sportsvogn... Ikke udfra en
lomousine...
Hvis du satte komfort højere end race, så så du anderledes på det...

> Bilerne og også forskellige - som sagt er der slet ingen tvivl om, at
> en helt moderne TDi 16V er mere moderne end en ældre 6 cylindret TDi
> fra samme koncern.

Tja. Nu er det en 5-benet...
Og selvfølgelig er den mere moderne - det er jo den vej udviklingen går.
Dog skal man huske på, at den 2,5 TDi, 5 cyl, der ligger i min næsten ikke
kan slides op, mod at efterfølgeren med 2,5 V6 TDi har store problemer med
topstykkerne. Så det er ikke altid at det nyeste er det bedste.

> [...]
> lidt dårligere i sidekollision - men med sideiarbags scorer den lige
> så godt som Volvo´en også i sidekollision.

Og ligger V70'eren en klasse højere?
Vi ved jo begge at en 5-stjernet bil i mini klassen ikke er lige så sikker
som en 5-stjernet i kæmpe klassen.

> Mere dynamisk undervogn- eller bremser..? Den har samme bremser som
> Golf V, der konstant nedbremser fra 100 km/t på mellem 38 og 35 meter
> - det er ekstremt kort.

Og hvad gør Volvoen det på?

> Det gør den ikke. Den havde en fejl på bagklappen - men jeg taler jo
> også om den helt nye.

Ja, det ved jeg godt, men det er alt alt for tidligt at kunne sige noget om
den, derfor kiggede jeg bagud.
Men man er helt sikkert blevet bedre til at behandle bilerne, dog mener jeg
at Volvo er godt med - selvom bilen er fra 1999...

> ..og det er jo det, der gør biler så fede. Hvis man kunne måle sig
> frem til det, så kunne man nøjes med at producere een bil i verden.

Enig. Og en kvinde....

> Jeg forstår godt, du har valgt en Volvo V70 til den pris.

Ja, for den opfylder mine ønsker til en bil - dermed ikke sagt at den
opfylder dine ønsker, hvorfor jeg ikke har problem med at du ville vælge en
anden - da du vægter anderledes... Det ville sgu også være kedeligt, hvis vi
alle kørte i V70...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 26-05-05 21:51

> Tja. Nu er det en 5-benet...

Sorry - det vidst ejeg godt - netop fordi, det er den ældre model.

> Og ligger V70'eren en klasse højere?

Ja, det gør den. Men den har ikke fem stjerne - den har kun fire - mens en
Octavia i klassen med S60 har 5 stjerne med sideairbags.

Jeg mener ikke, man kan sige, at Octaviaen står tilbage for Volvoen på
sikkerhed,

> Og hvad gør Volvoen det på?

Med sikkerhed langsommere - ingen gør det bedre end 35-38 meter. Jeg vil
tro, Volvoen tager 38-40 meter.

> Men man er helt sikkert blevet bedre til at behandle bilerne, dog mener
> jeg at Volvo er godt med - selvom bilen er fra 1999...

Absolut - du får ikke noget bedre. Anderledes er det med de småVolvoer - de
er ikke gode.

> [...]
> opfylder dine ønsker, hvorfor jeg ikke har problem med at du ville vælge
> en anden - da du vægter anderledes... Det ville sgu også være kedeligt,

Det er nu det - men jeg kunne godt finde på at køre Volvo V70 på et
tidspunkt - selvom jeg i det konkrete tilfælde tog den nyere Octavia.

/Jan W Nielsen

Fra : TDN

Dato : 24-05-05 21:04

> [...]
> langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
>
> Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.

Fuldstændig enig !!!

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-05-05 21:03

> [...]
>langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
>
>Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.

Den sætter jeg også en stemme på!

Kunne sagtens blive min næste bil

MVH
Kent Glerup

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 24-05-05 21:19

> [...]
> langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
>
> Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.

Den mangler bare lige automatgearet - hvilket for mig ville være ret
væsentligt - og man får næppe en DSG-gearkasse for 12.000kr.

Mvh,
--
Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski.

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 24-05-05 21:26

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Jeg købte uden tvivl den her:
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
>
> Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god
> langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.

Jeg er ikke uenig, men den har ikke El-ruder bag der skal man op i elegance.
Men ellers godt bud.

/Finn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-05 21:38

> Jeg er ikke uenig, men den har ikke El-ruder bag der skal man op i
> elegance.

Man kan jo bare bestille en Ambiente med elruder bag i - det koster 3.000
kroner mere.

Alternativt kan man jo nappe den dyrere Elegance - så koster den 340K.

> Men ellers godt bud.

Absolut.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-05 21:15

bj skriver:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=669028&page=4

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-05 21:22

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=669028&page=4

Puha, nej, Klaus - den bil har en konstruktionsfejl i motoren, der ikke blev
rettet før et par år efter.

Den æder knastaksler.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 24-05-05 21:25

Hejsa!

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=669028&page=4

Fra annoncen:
Hva dælen er en "skisæk" ? Mon sælger er en københavner med
lidt fynsk dialekt tilbage ?

/Brian

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-05-05 21:33

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:42938d9a$0

> Hva dælen er en "skisæk" ?

Stavefejl..! - Det må absolut være en skidesæk, eller et indbygget toilet.

/Mark.

Fra : Brian

Dato : 25-05-05 15:50

Hejsa!

Mark Sandberg skrev:

> Stavefejl..! - Det må absolut være en skidesæk, eller et indbygget
> toilet.

Det var også min forhåbning - det ville der være klasse over!

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 24-05-05 21:38

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hva dælen er en "skisæk" ?

En del af bagsædet kan åbnes og deri er indbygget en pose, så ski kan
ligge frem igennem bagsædets ryglæn uden at grise sæderne.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian

Dato : 25-05-05 15:51

Hejsa!

Leonard skrev:

> En del af bagsædet kan åbnes og deri er indbygget en pose, så ski kan
> ligge frem igennem bagsædets ryglæn uden at grise sæderne.

Lyder noget mere avanceret og omtrent ligeså nyttigt som en standard
skilem, men okay....

/Brian

Fra : Peter Sindrup

Dato : 25-05-05 18:41

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hva dælen er en "skisæk" ? Mon sælger er en københavner med
> lidt fynsk dialekt tilbage ?

Det er sådan en "ting" (ja nogle ville kalde det et kondom) hvor du kan
stikke dine ski ind i en "skisæk" mellem bagsæderne, så de ikke
sviner/ridser
din bil indvendig.

Peter

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-05-05 21:51

bj wrote:
> [...]
> autopilot
> sædevarme
>
> noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler og

Mit bud:

http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376

Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?

Har du 70 Kg mere:

http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4440

> bj

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-05-05 21:52

Lars Jensen wrote:

> Mit bud:

Dårlige bud.. de er sgu da ikke diesella...

> Lars B

Lars B

Fra : Leonard

Dato : 24-05-05 21:59

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?

Gør den?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-05-05 21:58

Leonard wrote:

> Gør den?

Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke
starte :)

Lars B

Fra : bj

Dato : 24-05-05 22:15

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke
> starte :)

fair nok

bj

Fra : bj

Dato : 24-05-05 22:16

tak for alle svarene, det har lige åbnet mine øjne fra at tænke passat,
peugeot og så videre.

Det hjalp mig lige til at se at andre biler på markedet også kan være med..

tak for det

bj

Fra : Leonard

Dato : 24-05-05 22:24

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:

>Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke
>starte :)

OK, så slutter jeg da bare, du kom jo også lige 7 minutter før mig, så
det er iorden

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : bj

Dato : 24-05-05 22:14

> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
>
> Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?

joo den er nu også meget flot, mend er jo ikke diesel

jeg synes de andre bud med octaviaen er ret godt, den kunne jeg godt falde
for

bj

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 25-05-05 09:27

Lars Jensen wrote:

> Mit bud:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
>
> Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
>
> Har du 70 Kg mere:

70kg. hvad?
kartofler?

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-05 09:35

"Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message

> 70kg. hvad?
> kartofler?

nej, bytes

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 25-05-05 09:52

> nej, bytes
>
> --
> Tom

Hvor meget vejer en byte?

(kg = Kilo(tusinde)Gram(vægtenhed) )

1kb = 1024 bytes (tjah - her blev "kilo" så defineret lidt anderledes )