Billigt til Tyskland
Fra : Kasper Laudrup

Dato : 24-05-05 18:27

Hejsa,

Skulle der være nogen i gruppen der har en god ide til, hvordan man
billigt kan komme til Köln fra København? Desværre flyver ingen af de
lavprisselskaber jeg kender (easyjet, wizzair, sky europe, air berlin,
german wings) den destination. Jeg kan selvfølgelig være fleksibel, dvs.
Malmø er ok i stedet for København, ligeledes er Dortmund eller til nød
Frankfurt ok. Det er mit indtryk at tog er urimeligt dyrt.

Idéer og forslag modtages meget gerne. På forhånd tak,

Kasper

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 25-05-05 10:30

"Kasper Laudrup" <laudrup_fjern_dette_@linuxfan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kasper
>
> --
> "Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Tog behøver ikke nødvendigvist at være dyrt, DBB har noget de kalder for
SparNight i deres nattoge. Disse billetter skal dog bestilles i Tyskland, så
man skal lige ringe og bestille dem i forvejen, man kan ikke købe disse
billetter i Danmark.

http://www.nachtzugreise.de/dbautozug/site/index.html

Med venlig hilsen

Lars Kristian Jensen

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 26-05-05 14:41

On Wed, 25 May 2005 11:29:38 +0200, Lars Kristian Jensen wrote:

> [...]
> man skal lige ringe og bestille dem i forvejen, man kan ikke købe disse

Ok, tak. Det er så det billigste jeg har fundet. Stadig ikke så billigt
som at flyve med lavprisselskaberne, men et realistisk bud. Mange tak,
håber dog stadig andre måske har andre forslag!

Mvh,
Kasper

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Fra : Kristian

Dato : 26-05-05 15:51

Kasper Laudrup <laudrup_fjern_dette_@linuxfan.dk> wrote:

> [...]

Hvis det bare skal være billigt er bus måske en mulighed:

http://www.eurolines.dk/

Kristian

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 27-05-05 15:50

On Thu, 26 May 2005 16:51:01 +0200, Kristian wrote:

> Hvis det bare skal være billigt er bus måske en mulighed:
>
> http://www.eurolines.dk/
>

> Kristian

Tak, men det er så endnu dyrere end tog. Faktisk urimeligt dyrt vil jeg
vove at påstå, men tak skal du naturligvis have.

Jeg har dog fået en anden idé. En af mine tyske venner snakkede om, at
det var relativt almindeligt i Tyskland at slå nogle opslag op, hvis man
havde planer om at køre en længere rejse, og så kunne flere dele
udgifterne. Der er et tysk ord for det (som jeg har glemt), men jeg mener
at kunne huske at have læst om det i Politiken eller andedsteds for
nyligt.

Er der nogle der har erfaringer eller links til noget i den retning?

Mvh.
Kasper (Som måske bure have startet en ny tråd, well, jeg prøver

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Fra : Kristian

Dato : 27-05-05 18:04

Kasper Laudrup <laudrup_fjern_dette_@linuxfan.dk> wrote:

>Tak, men det er så endnu dyrere end tog. Faktisk urimeligt dyrt vil jeg
>vove at påstå, men tak skal du naturligvis have.

Jeg kikkede lige- nej, det så ikke specielt billigt ud.

> [...]
>udgifterne. Der er et tysk ord for det (som jeg har glemt), men jeg mener
>at kunne huske at have læst om det i Politiken eller andedsteds for

Jeg mener det hedder "Mitfahr".
Men en anden ide:
Men SAS /Snowflake flyver til Köln. Priser omkring 600 kr one-way.

Kristian

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 30-05-05 13:41

On Fri, 27 May 2005 19:03:41 +0200, Kristian wrote:

> Jeg mener det hedder "Mitfahr".

Har undersøgt det og du har ret, tak!

> Men en anden ide:
> Men SAS /Snowflake flyver til Köln. Priser omkring 600 kr one-way.
>
> Kristian

Har set på det. Det er også den billigeste flymulighed jeg er kommet
frem til. Ikke så billigt som wizzair eller sky europe der eksempelvis
flyver tur/retur til Budapest for 400-500 kr. Man kan jo håbe på at
billigselskaberne snart udviser deres destinationer fra København/Malmø.

Tak for hjælpen!
Kasper

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama