Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hardisk med kortlæser?
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-05-05 18:24

Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
gider slæbe rundt på en bærbar computer.

Har nogen erfaring med dette?

Mvh
Peter

Fra : HKJ

Dato : 24-05-05 18:31

Peter Jensen wrote:
> Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.

Der findes adskillige

> Har nogen erfaring med dette?

Selv bruger jeg et x-drive med 30GB harddisk. Den har indbygget
opladeligt batteri så den kan være med i fototasken.

Efter jeg fik et 4GB kort til kameraet har jeg dog kun brugt x-drive,
når jeg er på en flerdags tur.

Fra : Holst

Dato : 24-05-05 18:40

Peter Jensen wrote:

> Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.
>
> Har nogen erfaring med dette?

Jeg har ingen erfaring med det, men har overvejet en sådan. Jeg skrev
faktisk netop for fem minutter følgende i en privat mail til en anden:

Selvom jeg næppe har det store behov for det, har jeg lidt overvejet
at købe et eller andet til det. Jeg så, at Amitech havde en ekstern
harddisk, der hed Travel Disk. Den lød ret praktisk, og faktisk ikke
særlig dyr. Jeg kan desværre ikke lige finde et direkte link til det,
men prøv:

http://www.amitech.dk -> Produkter -> PC Tilbehør -> Ekstern harddisk
-> Travel Disk

så burde du komme frem til den. En sådan vil give mulighed for at
tage billeder i RAW, hvis man er til den slags.

Men jeg kender intet til den. Måske andre gør?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-05-05 18:51

Peter Jensen wrote:
> Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.

Med en Ipod Photo, kan du sætte den direkte til dit kamera via usb, og
så tømme kortet på denne måde. Der er desuden skærm på den

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-05-05 19:03

Peter Jensen wrote:
> Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.
>
> Har nogen erfaring med dette?

Mit 40 GB X-Drive II har tjent mig fint på min nys afsluttede ferie i USA -
god, stabil, og ingen data tabt. Den kan æde stort set alle slags kort, den
er ikke den hurtigste, men det generede mig ikke på noget tidspunkt. Det
tager omkring et kvarter at tømme et 1 GB kort.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres

Fra : AS

Dato : 25-05-05 06:44

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> [...]
> er ikke den hurtigste, men det generede mig ikke på noget tidspunkt. Det
> tager omkring et kvarter at tømme et 1 GB kort.

Hvor mange kort kan den klare på en bateri? Er den genopladelig?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-05-05 19:13

On Tue, 24 May 2005 19:23:44 +0200, Peter Jensen <fup@invalid.dk>
wrote:

>Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
>indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
>gider slæbe rundt på en bærbar computer.
>
>Har nogen erfaring med dette?

Jeg købte en Epson P-2000 kort før jeg tog til USA i 3 uger og det var
jeg meget glad for da jeg fik taget en del billeder. Fordelen ved
denne samt FlashTrax er at disse kan vise RAW filer. Epson har efter
manges mening også det bedste LCD display på hele 3,8 tommer.

Umiddelbart har den kun CF-kort og SD-kort læser men der findes en CF
adaptor til memorystick.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Lars Månsson

Dato : 24-05-05 20:09

"Peter Jensen" <fup@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Min fætter spørger mig om der findes en transportabel harddisk med
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.
>
> Har nogen erfaring med dette?

http://www.photozone.de/2Equipment/portableHD.htm

Jeg har en Welland USB2.0 OTG 2.5'' External Enclosure ME940AO Mio pocket.

fordelen ved denne at den bruger aa batterier, standart 2,5" HD, pris
ulemper ved denne er bøvlet med løs strømforsyningen, den tilsluttes direkte
til kameraet.

Hilsen
-Lars-

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-05-05 20:54

Peter Jensen wrote:
> [...]
> indbygget kortlæser - i dette tilfælde til Sony memorystik da han ikke
> gider slæbe rundt på en bærbar computer.

Tak for alle svarerne - nu har min fætter da fået noget at vælge imellem.

Mvh
Peter