/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chip i Seat Leon - kobling/gearkasse
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 24-05-05 18:06

Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men der
var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?
Kan det holde på en Seat til at blive chippet?
Den pågældende model har været chippet alle sine dage og jeg kom til at
tænke på det vist ikke var alle biler hvor blandt andet koblingen kunne
holde til det. Hvordan er det med seat?



--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=667663



 
 
Ukendt (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-05 20:16

> Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men
> der
> var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?
> Kan det holde på en Seat til at blive chippet?
> Den pågældende model har været chippet alle sine dage og jeg kom til at
> tænke på det vist ikke var alle biler hvor blandt andet koblingen kunne
> holde til det. Hvordan er det med seat?
>

Det kommer vel meget an på hvordan den er kørt.
Jeg har hørt om flere der efter kørsel med trailer og campingvogn er begyndt
at fedte i koblingen.
Jeg har endnu tilgode at høre om nogen der har ødelagt gearkasse og
trækaksler men de skal nok kunne findes.
Netop gearkasserne på det første TDI'er (som den du har kig på) var ikke
konstrueret til så meget moment som de er i dag.
Derfor kan det måske blive et problem, men lyt godt efter støj og træghed i
gearkassen, så har du en ide om hvordan den har det.
Resten er så op til dig.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Dennis Pedersen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 24-05-05 20:40


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
news:42937d7f$0$654$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men
> > der
> > var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?
> > Kan det holde på en Seat til at blive chippet?
> > Den pågældende model har været chippet alle sine dage og jeg kom til at
> > tænke på det vist ikke var alle biler hvor blandt andet koblingen kunne
> > holde til det. Hvordan er det med seat?
> >
>
> Det kommer vel meget an på hvordan den er kørt.
> Jeg har hørt om flere der efter kørsel med trailer og campingvogn er
begyndt
> at fedte i koblingen.

Snakker vi sådan weekend camping hele sommeren igennem med campingvogn eller
hvad omfang? - det er vel "bare" koblingen der er færdig så eller huhr?


> Jeg har endnu tilgode at høre om nogen der har ødelagt gearkasse og
> trækaksler men de skal nok kunne findes.
> Netop gearkasserne på det første TDI'er (som den du har kig på) var ikke
> konstrueret til så meget moment som de er i dag.
> Derfor kan det måske blive et problem, men lyt godt efter støj og træghed
i
> gearkassen, så har du en ide om hvordan den har det.


Jeg har også tænkt mig at gå den godt efter (har allieret med en kyndig til
formålet).


--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=667663



Jan W Nielsen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-05 20:41

> Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men
> der
> var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?

Jeg har talt med en af de højt placerede chefer i Semler, der importerer
Volkswagen i DK.

De ser praktisk talt aldrig skader på deres dieselbiler som følge af
chiptuning.

De har selv villet levere det til deres biler - men da de af forskellige
årsager ikke kan gøre dette rentabelt (for mange og for dyre godkendelser),
så prøver de at kæmpe imod, at folk selv gør det.

Chip du den trygt - koblingen holder måske lidt kortere, hvis du bruger
kræfterne, og det gør dine fordæk måskle også.

Mekanikken tager ikke skade.


/Jan W Nielsen



Thomas (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-05-05 22:24

> Mekanikken tager ikke skade.

Tuningen vil alt andet lige medføre større slid end normalt, men jeg tror
ligeledes ikke at det har væsentlig betydning for de enkelte dele. Skal
koblingen skiftes, er det jo ikke den dyreste rep. du kan komme ud for. Til
gengæld kan ny turbo, ny toppakning, ny gearkasse hurtig blive dyr som følge
af for høj effekt og forkert brug af bilen!

--
Thomas Krath



Dennis Pedersen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 25-05-05 07:07


"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:42939b5d$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Mekanikken tager ikke skade.
>
> Tuningen vil alt andet lige medføre større slid end normalt, men jeg tror
> ligeledes ikke at det har væsentlig betydning for de enkelte dele.

Ja naturligvis - det jeg tænkte på var bare om der var noget der gik i
stykker første gang den blev sat i kælderen :)

>Skal koblingen skiftes, er det jo ikke den dyreste rep. du kan komme ud
for. Til
> gengæld kan ny turbo, ny toppakning, ny gearkasse hurtig blive dyr som
følge
> af for høj effekt og forkert brug af bilen!

Forkert brug? ->dørtræk ved hvert lyskryds?



--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=667663



Thomas (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-05-05 08:22

> Forkert brug? ->dørtræk ved hvert lyskryds?

Skam tæve bilen med hårde opstart - eks. ved lyskryd -, fyre til den med
kold motor, ikke lade turboen køle, manglende olieskift i motor, gearkasse
etc.

--
Thomas Krath



Jan W Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-05 11:47

> Tuningen vil alt andet lige medføre større slid end normalt.

I teorien ja - hvis effekten bruges.

> Til gengæld kan ny turbo, ny toppakning, ny gearkasse hurtig blive dyr som
> følge af for høj effekt og forkert brug af bilen!

Igen korrekt - men sagen er bare, at der aldrig er vrøvl med bilerne, som
direkte kan føres tilbage til tuningen. Det kan man se nu, hvor trenden har
været fremme nogle år.

/Jan W Nielsen





Klaus D. Mikkelsen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-05 21:11

Dennis Pedersen skriver:
>
> Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men der
> var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?
> Kan det holde på en Seat til at blive chippet?

En kollega har købt en billig tuningsboks til sin Passat fra en fyr der
var træt af at skifte kobling på sin Leon.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Dennis Pedersen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 25-05-05 07:08


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:42938A48.D4DC5880@du.kan.finde.den...
> Dennis Pedersen skriver:
> >
> > Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles. Men
der
> > var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med kobling/gearkasse?
> > Kan det holde på en Seat til at blive chippet?
>
> En kollega har købt en billig tuningsboks til sin Passat fra en fyr der
> var træt af at skifte kobling på sin Leon.....

Nu er alt relativt - men hvor tit døde hans kobling da?


--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=667663



Klaus D. Mikkelsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-05 07:19

Dennis Pedersen skriver:
>
> Nu er alt relativt - men hvor tit døde hans kobling da?

Pas.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-05 10:15

Dennis Pedersen skriver:
>
> Nu er alt relativt - men hvor tit døde hans kobling da?

Det var en 150HK der hurtigt fedtede gevaldigt, når den blev sat i
højeste trin på boksen.

Igen, udskiftningsraten kender jeg ikke, men ja, alt er relativt.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Deaster (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 25-05-05 08:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Dennis Pedersen skriver:
>>
>> Så har jeg næsten købt en Leon 110hk med aircon,fartpilot und alles.
>> Men der var en ting jeg kom til at tænkte på - hvordan med
>> kobling/gearkasse?
>> Kan det holde på en Seat til at blive chippet?
>
> En kollega har købt en billig tuningsboks til sin Passat fra en fyr
> der var træt af at skifte kobling på sin Leon.....

Koblingen på min fars chiptunede Golf IV TDI holdt min. 240.000km, og
sikkert også en del mere, den fejlede ikke noget da den blev skiftet, men da
den fik ny motor benyttede han lejligheden til også at skifte koblingen (og
nej, den nye motor har intet med chiptuning at gøre, det var en
påkørselsskade).

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste