/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vectra - køb eller løb væk ?
Fra : Carsten


Dato : 24-05-05 17:51

Jeg har kig på en Vectra 1.8 fra 12/2000 (modelårgang 2001) som har kørt ca.
59.000 km. Den har en FDM test fra 12/2004 hvori der er angivet nogle fejl.
Det er dem jeg godt vil have en vurdering af fra dem af jer som kan sige
noget om dem. Prisen jeg skal give incl. lev er ca. kr. 125k. Bilen havde en
del ridser/skrammer men ingen af dem særlig grelle/dybe. Disse vil blive
lakeret om. Desuden vil den få 60tkm. eftersyn med tandrem-skift inden køb.

Først: er det et faresignal at den har stået hos forhandleren siden FDM
testen medio dec. 2004 ? + at FDM testen derved er næsten et halvt år gammel
? (bilen har kørt under 100 km siden testen)

FDM "Reparation" (kun dem jeg anser for slemme er nedskrevet):

a) Park. bremse: uens virkning
b) Bremseskiver: rustangreb på bremseflade - begge bag
c) Motorophæng: fejl/slidt: venstre foran og højre bag
d) Motorstyring: fejlkoder udlæst: fejlkoder lagret i motorstyring
e) Fælg skadet højre forhjul
f) Styrehus/tandstang: Olielækage, tandstang: højre side
g) Låse: fejl på låsecylinder - bagdør

FDM "Anmærkning" (opsyn men ikke skift)

a) Udstødningssystem: rusttæret bagerste
b) Toe-in bag: Toe-in lidt udenfor data

Det ville være dejligt, hvis en/flere af jer kunne kommentere ovenstående
FDM fejl og sige om nogen af dem bare slet ikke burde være på en sådan bil
eller om de alle er almindelige/uskadelige.

På forhånd tak,

Carsten (p.t. MC ejer, og derfor nul forstand på biler)




 
 
Mogens (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-05-05 20:40

On Tue, 24 May 2005 18:51:28 +0200, "Carsten"
<zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg har kig på en Vectra 1.8 fra 12/2000 (modelårgang 2001) som har kørt ca.
>59.000 km. Den har en FDM test fra 12/2004 hvori der er angivet nogle fejl.
>Det er dem jeg godt vil have en vurdering af fra dem af jer som kan sige
>noget om dem. Prisen jeg skal give incl. lev er ca. kr. 125k. Bilen havde en
>del ridser/skrammer men ingen af dem særlig grelle/dybe. Disse vil blive
>lakeret om. Desuden vil den få 60tkm. eftersyn med tandrem-skift inden køb.

Prisen er under gennemsnittet...

>Først: er det et faresignal at den har stået hos forhandleren siden FDM
>testen medio dec. 2004 ? + at FDM testen derved er næsten et halvt år gammel
>? (bilen har kørt under 100 km siden testen)

Ja, den har han besvær med at komme af med, IMO...

>FDM "Reparation" (kun dem jeg anser for slemme er nedskrevet):
>a) Park. bremse: uens virkning
>b) Bremseskiver: rustangreb på bremseflade - begge bag
>c) Motorophæng: fejl/slidt: venstre foran og højre bag
>d) Motorstyring: fejlkoder udlæst: fejlkoder lagret i motorstyring
>e) Fælg skadet højre forhjul
>f) Styrehus/tandstang: Olielækage, tandstang: højre side
>g) Låse: fejl på låsecylinder - bagdør

Lyder helt vildt med så mange fejl på 4 år og 60.000 km!

>FDM "Anmærkning" (opsyn men ikke skift)
>a) Udstødningssystem: rusttæret bagerste
>b) Toe-in bag: Toe-in lidt udenfor data

b) tyder på en skade, idet bagvognen ikke kan justeres på bilen !
Jég ville få det checket specifikt...

>Det ville være dejligt, hvis en/flere af jer kunne kommentere ovenstående
>FDM fejl og sige om nogen af dem bare slet ikke burde være på en sådan bil
>eller om de alle er almindelige/uskadelige.

Find en anden bil - der er masser til salg af modellen...

Jan W Nielsen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-05 21:08

>>b) Toe-in bag: Toe-in lidt udenfor data

> b) tyder på en skade, idet bagvognen ikke kan justeres på bilen !

Er du sikker..?

Bilen har multiled-baghjulsophæng og ikke compundaksel som den gamle.

/Jan W Nielsen



Karsten Andersen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 25-05-05 07:39

Tue, 24 May 2005 22:07:36 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 11 linier, i
<4293897f$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>>>b) Toe-in bag: Toe-in lidt udenfor data
>
>> b) tyder på en skade, idet bagvognen ikke kan justeres på bilen !
>
>Er du sikker..?
>
>Bilen har multiled-baghjulsophæng og ikke compundaksel som den gamle.
>
>/Jan W Nielsen
>
Alt kan da rettes med en fil og en stor nok hammer.


--
MVH Karsten
Horsens

Mogens (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-05-05 19:36

On Wed, 25 May 2005 08:38:48 +0200, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

>Alt kan da rettes med en fil og en stor nok hammer.

Det er mere det faktum, at fejlen helt klar giver stof til eftertanke
ifm. en handel!

Kim Kristensen (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 24-05-05 22:03


"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:42935b98$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har kig på en Vectra 1.8 fra 12/2000 (modelårgang 2001) som har kørt
ca.
> 59.000 km. Den har en FDM test fra 12/2004 hvori der er angivet nogle
fejl.
> Det er dem jeg godt vil have en vurdering af fra dem af jer som kan sige
> noget om dem. Prisen jeg skal give incl. lev er ca. kr. 125k. Bilen havde
en
> del ridser/skrammer men ingen af dem særlig grelle/dybe. Disse vil blive
> lakeret om. Desuden vil den få 60tkm. eftersyn med tandrem-skift inden
køb.
>
> Først: er det et faresignal at den har stået hos forhandleren siden FDM
> testen medio dec. 2004 ? + at FDM testen derved er næsten et halvt år
gammel
> ? (bilen har kørt under 100 km siden testen)
>
> FDM "Reparation" (kun dem jeg anser for slemme er nedskrevet):
>
> a) Park. bremse: uens virkning
> b) Bremseskiver: rustangreb på bremseflade - begge bag
> c) Motorophæng: fejl/slidt: venstre foran og højre bag
> d) Motorstyring: fejlkoder udlæst: fejlkoder lagret i motorstyring
> e) Fælg skadet højre forhjul
> f) Styrehus/tandstang: Olielækage, tandstang: højre side
> g) Låse: fejl på låsecylinder - bagdør
>

Som Mogens syntes jeg det lyder som en del over 4 år og 60.000 km, prisen
kan jeg dog ikke kommentere da jeg ikke kender (eller har studeret)
niveauet.

> FDM "Anmærkning" (opsyn men ikke skift)
>
> a) Udstødningssystem: rusttæret bagerste
> b) Toe-in bag: Toe-in lidt udenfor data
>

Det kunne som Mogens skriver skyldes en skade, eller at bilen kan være kørt
hårdt (evt. over kantsten) eller meget på hullede veje hvilket den skadede
fælg også kunne tyde på.

> Det ville være dejligt, hvis en/flere af jer kunne kommentere ovenstående
> FDM fejl og sige om nogen af dem bare slet ikke burde være på en sådan bil
> eller om de alle er almindelige/uskadelige.
>
> På forhånd tak,
>
> Carsten (p.t. MC ejer, og derfor nul forstand på biler)
>
>
>
Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-05 09:34


"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:42935b98$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det ville være dejligt, hvis en/flere af jer kunne kommentere ovenstående
> FDM fejl og sige om nogen af dem bare slet ikke burde være på en sådan bil
> eller om de alle er almindelige/uskadelige.

Tjek for rust, rust og rust.......også INDE i vangerne...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Carsten (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-05-05 10:11

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:42943864$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:42935b98$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Det ville være dejligt, hvis en/flere af jer kunne kommentere
ovenstående
> > FDM fejl og sige om nogen af dem bare slet ikke burde være på en sådan
bil
> > eller om de alle er almindelige/uskadelige.
>
> Tjek for rust, rust og rust.......også INDE i vangerne...

Jeg har ladet mig fortælle (bl.a. fra d.f.b. indlæg) at rust ikke skulle
være et
helt så stort problem for årgang >1999 som tidligere. Desuden bemærker FDM
rapporten ingenting om rust på bilen.

Det er nu også lidt passé, idet jeg har forkastet den bil. Den havde for
mange
fejl....

Tak for jeres svar,

Carsten



Henrik B. (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-05 10:24


"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:4294412a$0$63679$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Tjek for rust, rust og rust.......også INDE i vangerne...
>
> Jeg har ladet mig fortælle (bl.a. fra d.f.b. indlæg) at rust ikke skulle
> være et
> helt så stort problem for årgang >1999 som tidligere. Desuden bemærker FDM
> rapporten ingenting om rust på bilen.

Det er det ikke desto mindre. Har hørt om en 2002 Vectra der måtte have en
total omlakering p.g.a. rust.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-05 15:48

> Det er det ikke desto mindre. Har hørt om en 2002 Vectra der måtte have en
> total omlakering p.g.a. rust.

Jeg kender ikke det konkrete eksempler - såvidt jeg ved, kunne dir eksempel
været hevet på fra bunden i en havn med saltvand - men Vectra B II er altså
slet ikke så slem med rust, som du antyder der, Henrik.

Jeg siger ikke, den er ruststærk som Audi, Folkevogn eller Volvo - men
problemet blev i forhold til de tidligere modeller i vid udstrækning
imødekommet i 1999.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-05 16:04


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42949024$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg kender ikke det konkrete eksempler - såvidt jeg ved, kunne dir
> eksempel været hevet på fra bunden i en havn med saltvand - men Vectra B
> II er altså slet ikke så slem med rust, som du antyder der, Henrik.

Havde såmænd frekventeret de danske veje i et års tid, da den skulle have ny
"frakke"...

Jeg hører bare (fra en forhandler) at det stadig er/var et problem indtil
2002-3.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-05 17:27

> Jeg hører bare (fra en forhandler) at det stadig er/var et problem indtil
> 2002-3.

Var det mon en Toyota-forhandler..?



Mandens udsagn bakkes i hvert fald ikke op af statistikkerne.

/Jan W Nielsen




Henrik B. (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-05 19:21


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4294a753$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg hører bare (fra en forhandler) at det stadig er/var et problem indtil
>> 2002-3.
>
> Var det mon en Toyota-forhandler..?

Nej sgu da - en Opel-forhandler.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-05 19:50

> Nej sgu da - en Opel-forhandler.

Dety beviser kun, hvor uvidende forhandlere er om deres egne produkter.

Seriøst - de færreste ved noget som helst om de biler, de sælger.

Bilen er ikke specielt rustplaget - så let er det - men det er rigtigt, at
Vectra C er endnu bedre.

/Jan W Nielsen




Jan W Nielsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-05 06:39

> Seriøst - de færreste ved noget som helst om de biler, de sælger.
> Bilen er ikke specielt rustplaget - så let er det - men det er rigtigt, at

P.S.: Hele bilen er galvaniseret - pånær på tagpladen.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-05-05 08:45


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4294c8cf$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nej sgu da - en Opel-forhandler.
>
> Dety beviser kun, hvor uvidende forhandlere er om deres egne produkter.
>
> Seriøst - de færreste ved noget som helst om de biler, de sælger.

Jan for fa'n, hold nu op. Det kommer fra værkstedet - mekanikere og
værkfører. Jeg har familie det pågældende sted, som ved selvsyn har set
rustne Vectra'er....

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-05 09:02

> Jan for fa'n, hold nu op.

Næ ..

> Det kommer fra værkstedet - mekanikere og
> værkfører. Jeg har familie det pågældende sted, som ved selvsyn har set
> rustne Vectra'er....

Jeg har personligt stået på Opel-værkstedet i Skanderborg og måttet oplyse
samtlige mekaniker i hallen om, at Vectra B var galvaniseret, så jeg giver
ikke meget for deres "viden". Samtidig har jeg utallige andre eksempler på
tilsvarende.

Anledningen var faktisk, at jeg stod derinde og kiggede på den seneste
version af Omega, der harpå en lift. Jeg sprugte til eventuel galvanisering
på den - det vidste de heller ikke.

(Det er formentlig kun pladesmeden, der ved noget om det)

Sagen er, at samtlige statistikker siger, at Vectra B II ikke er specielt
dårlig med hensyn til rust. Så er jeg i pricippet ligeglad med "snak".



/Jan W Nielsen



Karsten Andersen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 26-05-05 18:07

Thu, 26 May 2005 10:02:15 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 27 linier, i
<42958288$0$642$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, :

>> Jan for fa'n, hold nu op.
>
>Næ ..
>
>> Det kommer fra værkstedet - mekanikere og
>> værkfører. Jeg har familie det pågældende sted, som ved selvsyn har set
>> rustne Vectra'er....
>
>Jeg har personligt stået på Opel-værkstedet i Skanderborg og måttet oplyse
>samtlige mekaniker i hallen om, at Vectra B var galvaniseret, så jeg giver
>ikke meget for deres "viden". Samtidig har jeg utallige andre eksempler på
>tilsvarende.
>
>Anledningen var faktisk, at jeg stod derinde og kiggede på den seneste
>version af Omega, der harpå en lift. Jeg sprugte til eventuel galvanisering
>på den - det vidste de heller ikke.
>
>(Det er formentlig kun pladesmeden, der ved noget om det)
>
>Sagen er, at samtlige statistikker siger, at Vectra B II ikke er specielt
>dårlig med hensyn til rust. Så er jeg i pricippet ligeglad med "snak"

Ja de fleste kender ikke engang forskellen på B og B II
Den har da kun fået en lille ansigtløftning. resten er jo det samme



--
MVH Karsten
Horsens

Jan W Nielsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-05 20:03

> Ja de fleste kender ikke engang forskellen på B og B II
> Den har da kun fået en lille ansigtløftning. resten er jo det samme
>

Ja, det tror de - men som du også ved, (at dømme efter din smiley), så er
bilen forbedret på et utal af punkter.



/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste