Escort St. car - tips?
Fra : Martin Petersen

Dato : 24-05-05 17:18

Halløj.

Jeg går så småt og overvejer en større bil, og faldt over Ford Escort St.car
(1.6/1.8) fra omkring '95. Er der nogen der har noget at sige om denne bil.

Eksempler:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=666847&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=651561&page=2

Hvordan ser det ud med rust?
Har motoren nogle svage punkter?
Hvordan er den som helhed at køre i? Jeg hader undermotoriserede/bovlamme
biler.

Er der ellers nogen forslag i prisklassen 35-45 kilo, i samme størrelse og
evt. årgang?

--
Martin Petersen

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 24-05-05 17:37

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj.
>
> Jeg går så småt og overvejer en større bil, og faldt over Ford Escort
> St.car (1.6/1.8) fra omkring '95. Er der nogen der har noget at sige om
> denne bil.

Hmm en Ford Escort er vel ikke lige i den "større" klasse

MGJ

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-05-05 17:40

Morten G. Jensen - XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX
42935823$0$73281$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4ec63$429353c7$5293e405$24592@news.arrownet.dk...

> Hmm en Ford Escort er vel ikke lige i den "større" klasse

Du mener ikke en station-car er større end en hatchback?

--
Martin Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 17:51

> [...]

> Har motoren nogle svage punkter?
> Hvordan er den som helhed at køre i? Jeg hader undermotoriserede/bovlamme

Jeg er absolut ikke ekspert i "alt om bilen" men jeg har en svoger som har
en Escort 1.8 RS fra 95.
Som sådan er de glade nok for bilen mht til komfort og plads.

Men de har fået lavet lidt på bilen :

Udskiftning af sikringsboksen
Udskiftning af flere elektriske kontakter (blæser , aircon og blinkerarm)
Store problemer med at få den gennem syn sidste pga forurening - det
lykkedes
men kostede 7000 Svkr på værksted. Bla ny katalysator og andre ting som jeg
ikke ved noget om.

Tandrem knækket - var aldrig blevet tjekket og har
kørt 150.000 med den originale. (kan man vist ikke klandre Ford for)

Så er der det med rust. På deres bil er det rusthuller flere steder :
Bagklap om kring hele ruden.
Venstre fordør omkring lås og håndtag.
Rust omkring lygter.
Stort rusthul i bund - højre passagerside
Jeg forestiller mig at der er en del rust på den bil som man ikke kan se
uden at vide hvad man skal kigge efter - det ved jeg ikke.

Omkring rust - en bil som har været rustbeskyttet fra ny af ville jo nok
have det noget bedre.
Jeg ved ikke om det har noget med svenskere at gøre - de passer ikke så godt
på deres biler.
Og ja - hvis jeg har glemt det bilen er svensk.

Allan

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-05-05 18:56

Hej,

Jeg har lige solgt min 1,6 i clx st.car (11/94) efter 1½ år

> Hvordan ser det ud med rust?

Min var rustbehandlet 2 gange, og der var kun begyndende skønhedsrust

> Har motoren nogle svage punkter?

Har hørt at 1,6 zetec motoren skulle have svagt punkt med topstykket, men
kender ikke selv til det.

> Hvordan er den som helhed at køre i? Jeg hader undermotoriserede/bovlamme
> biler.

1,6 eren er klart for lam til de 1100 kg som escorten vejer

> Er der ellers nogen forslag i prisklassen 35-45 kilo, i samme størrelse og
> evt. årgang?

Jeg kunne godt forestille mig at 1,8 eren kunne være et bud, eller mondeo

mvh

Carsten Pedersen