info gsxR750 '91
Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 20:11

hej
er der nogle der ligger inde med en scannet side fra revyen 91?
og hvis der er nogle der kender noget til cyklen fra ejen erfaring så
ville jeg da gerne høre lidt om det.
hvis jeg finder ud af at jeg vil have sådan en skal det kun være for den
ræcer egenskaber ikke til hygge-lulle ture i sneglefart.
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-05-01 20:12

"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
> hvis jeg finder ud af at jeg vil have sådan en skal det kun være for den
> ræcer egenskaber ikke til hygge-lulle ture i sneglefart.

Dens racer egenskaper??? Sats heller på en lettere modifisert 600.

JS

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 20:31

> Dens racer egenskaper??? Sats heller på en lettere modifisert 600.

hvorfor?? er styregenskaberne ikke lige så gode?
og så har den vel mere moment, hk og tophastighed, tror jeg!!
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 20:28

On Thu, 31 May 2001 21:30:58 +0200, "Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk>
wrote:

>hvorfor?? er styregenskaberne ikke lige så gode?

Nej

>og så har den vel mere moment, hk og tophastighed, tror jeg!!

Ville du ikke køre ræs ?

-M

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 20:44

hmm øv øv
dvs. på en kringlet bane får den røv af 600ccm'erene?

> Ville du ikke køre ræs ?
jo og til det vil jeg da gerne have lidt kræfter så der noget at rykke med i
slutningen af svingende og helst lidt mere en det jeg har nu
96 hk på baghjulet.
mvh
bo thomsen
honda vfr750f - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 20:56

On Thu, 31 May 2001 21:43:55 +0200, "Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk>
wrote:

>dvs. på en kringlet bane får den røv af 600ccm'erene?

Ja

>jo og til det vil jeg da gerne have lidt kræfter så der noget at rykke med i
>slutningen af svingende og helst lidt mere en det jeg har nu

Hmmmmm,jeg tror du har misforstået lidt hvad der vigtige egenskaber
for en banecykel.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-05-01 21:39

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Hmmmmm,jeg tror du har misforstået lidt hvad der vigtige egenskaber
> for en banecykel.

Jeps

JS

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 22:05

for en banecykel.
tja jeg lære jo hele tiden - så hjælp mig og giv mig et hint.
cyklen jeg leder efter skal ( måske ) være med plader, men meget velegnet
til div. banedage. ( jeg ved endnu ikke om jeg ikke kommer til at savne det
at man lige kan hoppe op på den efter arb. og fyre den af nogle timer. )
jeg ved at en racer skal have gode styregenskaber og være stabil i
svingnene, god affjedring. men uden lidt power går det jo helt op i
svingteknik ( og chauffør egenskaber ).
jeg kan nu godt li fornemelsen ved hård acc. og lidt lege tøj er det sku nok
så hvis den både kan løfte for og b.hjul så skader det da ikke. JA JA jeg
ved godt at det ikke giver hurtigere omgangstider.
men det er sjovt.
mvh
bo thomsen
vfr750f - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 22:16

On Thu, 31 May 2001 23:05:17 +0200, "Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk>
wrote:

>tja jeg lære jo hele tiden - så hjælp mig og giv mig et hint.

Prøv lidt banekørsel ,så vil du ikke være i tvivl.

>cyklen jeg leder efter skal ( måske ) være med plader, men meget velegnet
>til div. banedage.

Så køb en 600 som foreslået

> [...]
>svingteknik ( og chauffør egenskaber ).

Så køb en 600 som foreslået

>men uden lidt power går det jo helt op i

Hvorfor tror du man kører på bane ?

> [...]
>så hvis den både kan løfte for og b.hjul så skader det da ikke. JA JA jeg
>ved godt at det ikke giver hurtigere omgangstider.

Men ikke noget man behøver at køre på bane for,tværtimod vil man i
omtrent alle situationer gøre alt hvad man kan for at holde begge hjul
på jorden,det andet koster tid fordi man skal slække gassen/bremsen.

Er du helt sikker på at det er banekørsel du vil...??

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 31-05-01 22:25

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Er du helt sikker på at det er banekørsel du vil...??

Måske i form af drag race?

--
Susanne

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 22:43

> Måske i form af drag race?

måske, det er da i hvertfald altid sjovt at se hvor hurtigt man kan smide
ankeret i lyskrydset
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 22:39

> Så køb en 600 som foreslået
de svinger også utroligt godt, men lige ud synes jeg bare ikke de
har power nok.
> Hvorfor tror du man kører på bane ?
det er jo forskelligt fra person til person hvorfor folk gør det.
jeg blot træne, ej køre løb, for at få mulighed for at fyre den af i sving
med asfalt uden huller, modkørende og andet skidt der kan komme i vejen for
den linie jeg har lagt.

> Er du helt sikker på at det er banekørsel du vil...??
både og - jeg skal ha en mc der ikke er hindret af ting der skraber i alt
for tidligt. og en der har noget at trække med hele vejen op af langsiden
uden at dø halvejs.
og hvis det bliver en med plader, så skal den være god i sving og med
"masser" af power.
jeg kiggede sku lidt de gange jeg er blevet overhalet af en med 180 km/t på
baghjulet.
bo thomsen
vfr750f - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 01-06-01 01:41

> jeg kiggede sku lidt de gange jeg er blevet overhalet af en med 180 km/t

> baghjulet.

Hvis det har været på offentlig vej, så har du sgu ikke noget at være
misundelig på.....

Mvh
Steen

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-06-01 06:30

"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kiggede sku lidt de gange jeg er blevet overhalet af en med 180 km/t

> baghjulet.
> bo thomsen
> vfr750f - til salg
> bbt@worldonline.dk

Det var nok Mads Lund på sin nytårsraket!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Bo Thomsen

Dato : 01-06-01 11:00

> Det var nok Mads Lund på sin nytårsraket!
så var han langt væk hjemmefra det var på roskildevej lidt efter damhussøen.
og der var 3 stykker 2 r1 og en yzf1000r
men når jeg har set den her hjemmeside så får jeg da lyst til at beholde
vifferen og bygge lidt på den
http://www.emagick.com/bornhall/veefer/turbovfr.shtml
hvad mon de har gjort ved koblingen?
mvh
bo thomsen
vfr750f - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 02-06-01 15:41

> Det var nok Mads Lund på sin nytårsraket!

Næppe, det er yders sjældent den kører på ét hjul når der er andre i
nærheden. Og desuden er den jo først lige kommer på gaden for alvor.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 01:05

> tja jeg lære jo hele tiden - så hjælp mig og giv mig et hint.

Kommer!

Netop omkring den nævnte årgang fremstod Honda med den første 100 hk's
600'er!
-Dengang hørte 600'erne under Road Racing til i den "lille
debutantklasse".
-Nedenunder den vilde Superbike-klasse (750 ccm frit
tunede gadecykler) eksisterede der en standardklasse: "Supersport", med
750 gademodeller hvor GSXR 750 havde kronede dage!
-Det varede dog kun én sæson inden at man opdagede at 600'erne tog alt
guldet fra de "små" debutanter og forøvrigt kørte tider der var en
podieplads værdig for de "store" (hvor nogle ambitiøse endda kørte på RC
30'ere!), hvorfor skellet imellem debutant-klasserne blev flyttet til
under 600 ccm!
-Senere gik der højst yderligere to år inden at CBR 600 havde gjort
livet
så surt for alle de stolte GSXR-ejere at Supersport-klassen langsomt
synede hen
- Idag eksisteret "supersport" ikke længere, derved at "SS 600"
helt har overtaget såvel pladsen i programmet, som publikums popularitet
og forøvrigt banerekorderne for std-cykler

GSXR er i sammenligning med CBR fra samme årgang et hakkebrædt, og
forøvrigt med en indiskutabel ringere motor. Dette alene derved at
CBR'eren ikke(!) har nogle skeletter gemt i skabet, hvad GSXR ihvertfald
ikke kan sige sig fri for

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 02-06-01 15:40

Man kan jo bare købe 2 cykler. Så kan man have en pæn og voldsom cykel til
gadebrug, hvor jeg hårdnakket vil påstå at 600 klassen er for kedelig
(anyway, når man er vandt til 900-1100 cykler). Og til bane kan en std.125
give precis lige så meget fun som de større cykler, da svinghastigheden er
den samme (eller måske større). Det eneste 125'erene lider under, er manglen
på accelerationskick og langsiden føles altid kedelig (men er rar da man jo
skal trække vejret en gang imellem).

Jeg prøvede nogle runder på M.dahl's GSXR600 på ring djursland, og det var
da absulut sjovt. Så det er da ikke utænkeligt at der kommer en ZX6R til ræs
i garagen med tiden. Men umiddelbart er de <15 kilo til en RS125 lettere at
finde og måske bedre givet ud. Der er jo også lige det, at TD's med 125'eren
er meget billigere end TD's for større cykler.

Mads Lund
Ninja9RT