Test af Aldi/Medion PDA med GPS (MIO 168)
Fra : BadAzz

Dato : 24-05-05 16:09

Hejsa.

Jeg købte før jul en Aldi/Medion PDA med GPS (MIO 168) til min MC, for 2.999
kr.

Jeg har nu kørt med den et par uger, og vil lige komme med min mening om
den...
Jeg bedømmer ikke MIO`en på dens egenskaber som PDA, men kun som GPS enhed
til MC`en.

Vil man læse mere om MIO 168, så kig her:
http://www.gaarde.org/mio/
http://www.miogps.com/products_168features.htm
http://www.mitac.dk/w.asp?s=inc&i=1&id=18

Min Bedømmelse:

For de 2.999 kr. får man Flg. ting.

MIO 168 PDA, med integreret GPS antenne
Craddle til opladning og overførsel af filer fra PC til PDA.
Sugekopholder til Bil.
Holder til styret på MC
Cigartænderstik for opladning/strømforsyning fra bil/MC
256 Mb. hukommelseskort (stort nok til jele scandinavien)
Kort over vesteuropa Incl. scandinavien

At PDA`en har integreret GPS antenne er lækkert, ikke noget med en løs GPS
antenne, med en ledning der flagrer rundt.

PDA`en er rimeligt nem at bruge, og er man vant til PC er det intet problem
overhovedet.

Efter 1 minuts søgen på internet fandt jeg Scandinavisk tastetur, og fik det
installeret.
http://www.epocket.no/tastatur/

For at få monteret strømudtag på MC`en, måtte jeg købe for ca. 110 kr. dele.
Cigartænderudtag med sikring, ledninger, mm.

Uden strømforsyning holder PDA`ens batteri ca. 3 timer med GPS delen tændt.

Selve GPS delen (Atlas) er simpelt hen nem at bruge. Jeg brugte ca. 1 time
på at blive dus med GPS programmet.

Det er nemt at taste destinationer ind...

Og vil man planlægge en tur sammen med MC-klubben, så tager det heller ikke
ret lang tid.
Planlægningen kan forgå hjemme i sofaen eller hvor man nu måtte have lyst..
Jeg er i gang med at planlægge 5 ture i Norge, hvor vores MC-klub tager op i
sommer.
Alt efter hvor mange "Via" punkter man vil lægge ind, tager det mellem 5
min - 10 min at planlægge og gemme en tur på PDA`en

Jeg har investeret 462 kr. i 2 stk. 512 Mb SD kort, så jeg også kan have
Tyskland lagt ind, og en masse musik på det andet kort.

Jeg er imponeret over hvor nem MIO 168 er at bruge, og til MC brug er den
perfekt Pga. den integrerede GPS antenne.

Mvh.
Mick.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 24-05-05 19:45