Sandsynlighed for at en 45 stjæles i Køben~
Fra : HH

Dato : 24-05-05 14:13

Jeg bor i Brønshøj (2700) og overvejer, at købe en 45 knallert. Kasko
forsikringen er dog ualmindelig dyr synes jeg, da den ligger på cirka kr.
4.500 om året hvilket betyder, at der kun skal gå cirka 3 år, før jeg kan
købe en ny knallet for samme pris som min forsikring har kostet!

Hvad er sandsynligheden for, at éns 45 knallert stjæles i København, hvis
den forsynes med en god kraftig lås omkring baghjulet?

Desuden så har jeg hørt, at man kan optjene ancenientet på sin bilforsikring
hvis man har en 45 knallert? Er det korrekt? Jeg har haft bil en gang og vil
gerne have en (forholdsvis) billigere forsikring på min 45 knallert og så
stadigt optjene bonus på min bilforsikring, så det en dag bliver billigere
for mig, at købe en bil igen? Kan man det?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-05-05 16:43

HH wrote:
> [...]
> stadigt optjene bonus på min bilforsikring, så det en dag bliver billigere
> for mig, at købe en bil igen? Kan man det?

Det kommer jo an på hvor du vil stille den!
Hvis den komme bag lås hver nat og du har et par kæde, så kan du sikkert
have den længe. Men hvis du stiller din i al offenlighed, så bliver den
altså smadret og eller stjålet inden for rimelig kort tid. Kort: man kan
ikke have noget for sig selv!

Hilsen Mikkel

Fra : HH

Dato : 25-05-05 08:37

> Det kommer jo an på hvor du vil stille den!

Bag lås om natten men f.eks. kunne jeg jo forestille mig, at man skulle til
centrum en gang imellem.

> [...]
> have den længe. Men hvis du stiller din i al offenlighed, så bliver den
> altså smadret og eller stjålet inden for rimelig kort tid. Kort: man kan

Hvis der er en stor kæde om baghjulet, hvordan stjæler de den så? Klipper de
kæden over eller smider de knallerten op bag i en bil?

Det er så vildt mange penge at give i forsikring synes jeg, så hvis muligt
vil jeg selvfølgelig gerne slippe for kasko.

Men hvad med det med at opspare anciennitet på sin bil forsikring? Er det
muligt?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-05-05 09:16

HH wrote:

> [...]
>

> Hvis der er en stor kæde om baghjulet, hvordan stjæler de den så? Klipper de
> kæden over eller smider de knallerten op bag i en bil?

En batt. vinkelsliber eller op i en bil... En bremseskive lås holder
heller ikke 3 sek, hvis man kender lidt til det.
MC folk er tit fyldt med gode ideer, du kunne jo spørge på
dk.fritid.motorcykel (hvis du tør

> [...]
> vil jeg selvfølgelig gerne slippe for kasko.
>
> Men hvad med det med at opspare anciennitet på sin bil forsikring? Er det

Tror det ikke, snak med forsikringen!

Hilsen Mikkel

Fra : Kenny.

Dato : 26-05-05 20:51

Vedr. Anciennitet til bil er der ikke noget af det på en Scooter,
heller ikke selvom det er en 45 model med plade. Der skal du
som det mindste købe en lille motorcykel, før du begynder at optjene
noget anciennitet. Kan så være løsningen på dit næste problem med tyveri.
Køb f.eks. en gammel MZ 150, den er billig at erhverve, billig i forsikring
og vægtafgift, du optjener anciennitet og jeg tvivler på den står øverst
på en Tyv´s "Huskeseddel".

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 26-05-05 21:09

"Kenny." <myjunk@ofir.dk> wrote in

> [...]
> i forsikring og vægtafgift, du optjener anciennitet og jeg tvivler på
> den står øverst på en Tyv´s "Huskeseddel".

Ikke helt korrekt - du kan godt få Ancennitet på din 45'er, som kan
overføres til bil/mc ... Alka har dette - men ansvar+kasko på en 45'er
koster næsten 4000 kr såvidt jeg husker.

/Bent