Terrasse Sibirisk lærk - Beskyttelse ?
Fra : Jesper

Dato : 24-05-05 13:49

Vi skal til at anlægge en terrasse i Sibirisk lærk, men ved spørgsmålet om
træbeskyttelse af denne er der jo mange meninger om produkter osv...
Vores krav er : Beskyttelsen skal ikke være heldækkende og gerne i en 'Teak'
farve.
Kan man benytte en Gori 44, Silvanol eller hvad skal man købe for at opnå en
rimelig holdbarhed (Og en rimelig pris!)??

/Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-05-05 14:20

Jesper wrote:
> [...]
opnå en
> rimelig holdbarhed (Og en rimelig pris!)??

Vi har også en terrasse i lærk. Vi brugte noget træbeskyttelse der
er specielt egnet til lærk og jeg kan s'gutte huske hvad det hedder.
Det var meget nemt at arbejde med: jeg satte en bred pensel på en
teleskopstang og så tog det en god time at ordne 30 m2 terrasse

Ebbe

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-05-05 14:19

Jesper wrote:

> [...]
> Kan man benytte en Gori 44, Silvanol eller hvad skal man købe for at opnå en
> rimelig holdbarhed (Og en rimelig pris!)??

Sibirisk lærk er modsat hybrid lærk ikke vejrbestandig, men smuldre.
Det er nødvendit at mætte trædet med en form for lak.

Gori dur ikke uden dørs hvor træet kan blive fugtigt, da det er
vandopløsligt,
og derfor udvaskes af regnen.

Fra : Trekroner

Dato : 24-05-05 18:07

"Jesper" <bipbop@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> træbeskyttelse af denne er der jo mange meninger om produkter osv...
> Vores krav er : Beskyttelsen skal ikke være heldækkende og gerne i en

Prøv at kigge her:

http://www.dyrup.dk/servlet/Satellite?cid=1110983557590&aid=1060249540115&pagename=Internet%2FPage%2FGenericPageNL&c=Page&a=DP_Product

--
Michael