dk.binaer.kultur
Fra : Søren Thuesen

Dato : 24-05-05 11:01

Ny i gruppen!

Når jeg går ind i dk.binaer.kultur, kan jeg se mange spændende
litteraturoplæsninger, bl.a. Panduro, Rifbjerg, Johannes V. Jensen og senest
Knagsted, men jeg har ikke den fjerneste ide om, hvordan jeg kan få lov at
høre det. Der er blot en masse bogstaver og tal

Skal jeg have et specielt program for at kunne få disse ud i æteren gennem
mine højttalere? I givet fald, hvilket?

Hilsen Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-05 11:23

Søren Thuesen skrev:

>Der er blot en masse bogstaver og tal

Du skal kombinere og afkod

Følgene er fra OE's hjælpetekst (søgt efter "samle")

"Sådan kombineres opdelte meddelelser

Når en stor meddelelse (der indeholder billeder, lydfiler eller andre
større objekter) sendes i e-mail eller til en nyhedsgruppe, bliver den
opdelt i mindre filer og vist som flere forskellige meddelelser. Du kan
kombinere meddelelserne for at genskabe den oprindelige meddelelse og
få vist den i sin helhed i Outlook Express.

Marker alle de meddelelser, der er dele til den oprindelige meddelelse
(hver del er normalt nummereret).
Klik på Kombiner og afkod i menuen Meddelelse.
Placer evt. delene i den rigtige rækkefølge.
Bemærk!

Når du har kombineret og afkodet meddelelsen, vises den i et separat
vindue. Meddelelsen vises fortsat på meddelelseslisten som flere mindre
meddelelser. Klik på Gem som i menuen Filer for at gemme den genskabte
meddelelse. "

og når du så har hentet mp3erne kan de bl.a. afspilles i windows media
player

PAR og PAR2 er kun noget du skal bruge, hvis du ikke kan hente alle
"delene" til de forskellige mp3'ere (det er kun dem jeg kan se lige nu)
og til dem kan du bruge quikpar http://www.quickpar.org.uk/AboutPAR2.htm

Eller du kan bruge en reader specielt beregnet til binære grupper,
f.eks. PowerGrab http://www.cosmicwolf.com/ freeware og meget nemt at
bruge

Egenlig hører spørgsmålet vel til i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Søren Thuesen

Dato : 24-05-05 11:33

> Søren Thuesen skrev:

> Du skal kombinere og afkod

Tak for hjælpen, jeg prøver.

> Egenlig hører spørgsmålet vel til i
> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Beklager. Også tak for den irettesættelse, så ved jeg det til en anden gang.
Men hvor er det dog dejligt, der er en som dig der gider hjælpe i en
håndevending (21 minutter)!

Hilsen Søren