Andet multimedie
bentjuul 3670
Fritlæggelse af motiv
Fra : Thomas gade

Dato : 24-05-05 10:22

Jeg vil gerne have træet som kan ses her:
http://www.theway.1go.dk/natur%20.jpg helt fritlagt.

Jeg har brugt magicwand hvor efter jeg har forsøgt at gøre de sidste
rester af himlen transparente. Det hele er gjort i PSP 8.
Jeg har gjort 2 forsøg dog uden at opnå et specielt godt resultat.

http://www.theway.1go.dk/n1.gif

http://www.theway.1go.dk/n2.gif

Hvordan gør man egentlig?

Mvh Thomas

Fra : Foged.net

Dato : 24-05-05 10:51

Thomas gade wrote:
> [...]
> rester af himlen transparente. Det hele er gjort i PSP 8.
> Jeg har gjort 2 forsøg dog uden at opnå et specielt godt resultat.

Det var godt nok også en irriterende en du har valgt dig der. Magic Wand
er ikke så optimal i den sammenhæng, da objektet du skal fritlægge
ligger på en baggrund der er ikke er særlig ensartet.
Hvis du skal have et ordenligt resultat skal gøre det manuelt (evt
kombineret med magic wand på de simple områder) med en poly-lasso, også
selvom det kommer til at tage RIGTIGT mange timer.

En anden mulighed er et plugin fra Corel - Corel Knockout 2, som efter
sigende skulle være rigtigt brugbar til avanceret fritlægning,
nogenlunde automatisk.

http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pfid=1047024307431&pid=1047022702205

Måske det er noget du kan bruge...

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Thomas gade

Dato : 24-05-05 12:00

> [...]
> kombineret med magic wand på de simple områder) med en poly-lasso,
> også selvom det kommer til at tage RIGTIGT mange timer.

Er instillet på at jeg nok kommer til at bruge en del tid på træet,
hvilket også er ok. Jeg vil bare gerne være sikker på at nå frem til et
ok resultat.

Poly-lasso kender jeg ikke, er det i adobe PS?

Er der andre redskaber der eger sig til en sådan opgave?

> En anden mulighed er et plugin fra Corel - Corel Knockout 2, som efter
> sigende skulle være rigtigt brugbar til avanceret fritlægning,
> [...]
Det ser ud til at være perfekt til opgaven, men er dog ikke villig til
at købe da det bare er til egen fornøjelse.

Mvh Thomas

Fra : Foged.net

Dato : 24-05-05 12:12

Thomas gade wrote:

> [...]
> ok resultat.
>
> Poly-lasso kender jeg ikke, er det i adobe PS?
>
> Er der andre redskaber der eger sig til en sådan opgave?

Det er også i PSP, søg efter lasso tool i hjælp, og så dukker det helt
sikkert op :D

Foged.net