Mangler CD til HL2
Fra : PSG

Dato : 24-05-05 09:55

Hej

Jeg skal til at flytte mine spil og prgrammer over på min nye pc, men har
til min gru opdaget af jeg mangle cd #5 til Half Life 2. Kan jeg flytte
spillet fra den gamle pc til den nye uden at skulle installere det igen? Jeg
kan desværre ikke bare flytte harddisken da den nye kun har
Sata-hd-controllere.

- Patrick

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-05-05 10:16

PSG wrote:
> [...]
> flytte spillet fra den gamle pc til den nye uden at skulle installere
> det igen? Jeg kan desværre ikke bare flytte harddisken da den nye kun

Nu ved jeg ikke lige hvad der skal kopieres for at det evt. kan komme til at
virke 100%. Men har du i stedet mulighed for at flytte harddisk fra den nye
PC over i den gamle, og så foretage kopieringen der? Iflg. ovenstående går
jeg ud fra at den gamle PC skal understøtte SATA-harddiske.

Fra : BuFFerz

Dato : 24-05-05 10:47

Så vidt jeg kan se har du 3 muligheder:

1. Logge på steam på den nye pc, og lade steam hente spillet fra nettet
automatisk

2. Høreklik på HL2 i 'Play Games' i steam og vælge 'Backup Game files...'
Så bliver HL2 splittet ud i filer der passer på normale cdrom'er eller
DVD'er... så kan du brænde dem på cd og smide dem i den nye pc.

3. Køb HL2 igen enten på dvd, cdrom eller via steam.

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 24-05-05 10:47

PSG wrote:
> [...]
> spillet fra den gamle pc til den nye uden at skulle installere det igen? Jeg
> kan desværre ikke bare flytte harddisken da den nye kun har

Du kan sådan set bare installere Steam og sætte den til at hente
spillet. Dine save-games skal så bare på en cd og lægges ind (søg google
hvordan/hvor de findes). Det er en af de utallige gode ting ved steam

/Anders

Fra : Grunt

Dato : 24-05-05 11:56

On Tue, 24 May 2005 10:55:13 +0200, "PSG" <psg@MYREget2net.dk> wrote:

> [...]
>spillet fra den gamle pc til den nye uden at skulle installere det igen? Jeg
>kan desværre ikke bare flytte harddisken da den nye kun har

Du skal have alle forekomster af spillets registrering i registreringdatabasen
med over. Nej, jeg ved ikke hvordan.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-05 16:29

"Grunt" wrote

> Du skal have alle forekomster af spillets registrering i
> registreringdatabasen

Det er det geniale ved Steam, den er nemlig IKKE afhængig af
registreringsdatabasen

> med over. Nej, jeg ved ikke hvordan.

Har du overhovedet spillet?

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-05 16:34

"PSG" wrote

> [...]
> spillet fra den gamle pc til den nye uden at skulle installere det igen?
> Jeg kan desværre ikke bare flytte harddisken da den nye kun har

Hvis den gamle har SATA controller så kopier installation over på den nye
disk
Slet ClientRegistry.blob og log på

Som nævnt andetsteds så brug Steams backup/restore
Du skal lige sørge for at være fuldt opdateret først da der er en fejl i
backup'en i ældre versioner

Er der noget der driller ved de to ovenævnte metoder så kan du validere din
installation
Fx steam://validate:220
Den kommando validerer din HL2 SP installation og henter evt det der mangler

Hent skidtet fra nettet
Installer Steam og log på
En nats tid på nettet (512 kbps download) så er du klar

- Peter

Fra : enrico

Dato : 24-05-05 17:15

On Tue, 24 May 2005 17:33:42 +0200, "Peter Lykkegaard"
<peter.aghl@gmail.com> wrote:

>"PSG" wrote

Hvis du har en key og 4 CDer, kan du så ikke få en kopi af CD5 - eller
låne een?

Jeg ved ikke, om det virker. Jeg fik min på DVD.

-enrico