Biltog
Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 24-05-05 09:01

Nogen der har erfaring med biltog gennem europa?

Hvordan fastgøres MC'en?

Min (RF 900) har kun sidestøtte, er det et problem?

Og ja jeg ved det... jeg er en kylling. Men jeg har kun 14 dage til
MC-ferie, og hverken kæresten eller jeg kan lide at få ondt i
bagdelen, og nu havde vi altså set os lune på at køre rundt i
Italien.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-05-05 10:31

"og hverken kæresten eller jeg kan lide at få ondt i bagdelen"

Drop det tog Og sæt jer på et håndklæde e.lign (hvis i køre i læder), så
får i ikke ondt.

Tag evt. en overnatning i Tyskland og bliv overrasket. Der er faktisk mange
flotte steder og gode veje dernede

Mit motto er: Min ferie starter når jeg forlader min indkørsel, ikke når jeg
er fremme ved målet.

Og hvis det er toget fra Hamborg til Munchen så er det kun ca. 800 km i
spare, hvis jeg husker rigtigt. Vel at mærke gode km igennem Kassel mv.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 24-05-05 15:38

Henrik Nielsen wrote:

> Mit motto er: Min ferie starter når jeg forlader min indkørsel, ikke når jeg
> er fremme ved målet.

Er det ikke ferie at slappe af i toget på vejen ned til Sydeuropa

- så har du et frisk, velformet dæk til de snoede veje og kan du køre
dækket fladt på vejen hjem. Sådan ville jeg da gøre, hvis jeg skulle så
langt

> Og hvis det er toget fra Hamborg til Munchen så er det kun ca. 800 km i
> spare, hvis jeg husker rigtigt. Vel at mærke gode km igennem Kassel mv.

Men bivejene fra Hamborg til München tager vel også en hel ferie at
gennemkøre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-05-05 19:33

"Er det ikke ferie at slappe af i toget på vejen ned til Sydeuropa"
Jow, hvis man ikke kan li' at køre MC

"så har du et frisk, velformet dæk til de snoede veje"
Hvis dit dæk er fladt på midten har du kørt for langsomt...

"Men bivejene fra Hamborg til München tager vel også en hel ferie at
gennemkøre"
Uden stress, kan du bare tage en overnatning mellem Hamborg og München, så
er der masser af tid. Tænk lige på den tid til skal bruge ind/ud af de 2
byer, tjek in/ud. (=kedeligt), den tid kan man bruge på at køre. Romantisher
Strasse skulle være en flot tur, den har jeg dog ikke selv prøvet endnu, men
det skulle være vejen, fra før motorvejen blev bygget...

Men vi bliver vist aldrig enige Smag og behag er jo forskelligt. Jeg
kender flere der har prøvet toget. Nogle synes det var ok, andre gør det
aldrig igen (de fik alligevel ikke sovet om natten).

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-05 11:54

Anders Nielsen (RF 900) wrote:
> Nogen der har erfaring med biltog gennem europa?
>
> Hvordan fastgøres MC'en?
>
> Min (RF 900) har kun sidestøtte, er det et problem?

Nej. Deutche Bahn har i modsætning til DSB fattet at de er et
kommercielt selskab, der skal leve af at opfylde kundernes
transportbehov (groft sagt). Prøv at få en trædecykel med trailer med
fra Odense til KBH (eller fra Islev til Husum for den sags skyld). Suk.

> [...]
> MC-ferie, og hverken kæresten eller jeg kan lide at få ondt i
> bagdelen, og nu havde vi altså set os lune på at køre rundt i

Tjoeh - det er da praktisk at bruge autotoget - i sparer vel 2 køredage,
et halvt dæk og en del ekstra tøj. Desuden regner det altid (et eller
andet sted) når man skal igennem tyskland.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-05 12:01

Torben Scheel wrote:
> [...]
Fra www.dbautozug.de :
------------
Was muss ich bei der Mitnahme eines Motorrades beachten?

Die DB AutoZug GmbH befördert nur Fahrzeuge, die für den öffentlichen
Verkehr zugelassen und verkehrssicher sind. Der Fahrer muss einen
gültigen Führerschein vorzeigen können und das Fahrzeug begleiten.

Für die Beförderung der Fahrzeuge auf dem DB AutoZug gelten folgende
Beschränkungen:

Bodenfreiheit des Fahrzeugs mindestens 0,10 m
Die Gesamthöhe des Motorrades darf im aufgebockten Zustand 1,58 m nicht
überschreiten

Hinweis:
Die Ausgabe von Befestigungsgurten für den Motorradtransport ist im
Preis für die Motorradbeförderung enthalten. Die Gurte sind Eigentum der
DB AutoZug GmbH, werden für den Transport ausgeliehen und nach dem
Transport vom Verladepersonal eingesammelt.

Achtung:
Die Verladezeit für Motorräder endet eher als der für PKW!
Bitte beachten Sie die entsprechenden Zeiten auf Ihrer Fahrkarte.

vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 24-05-05 11:09

Det fungerer kanon, man kører fra Hamborg ca kl. 22,00 og er i München kl
8,00 morgen. Derfra er der 1 time til alperne.

Men det er ret dyrt.

Tjek selv
http://www.db.de/site/bahn/de/reisen/zuege/autozuege/autozuege.html

Og jo, de har styr på at fasgøre cyklerne.

MVH
Torben

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 24-05-05 14:25

Biltog er bare en genial ide!
Folkene på toget er særdeles gode til at binde MC fast. Med og uden
sidestøtteben, og også helt uden (Der køte en Husaberg uden lygter,
støtteben mm med, da vi var med på turen!)
Dyrt - Tjah - Hvad koster en overnatning + junkfood på Autobahn
rastepladser. Min vurdering er, at det går meget lige op, og hvad er værdien
af to feriedage?
Da jeg var først i 20'erne kørte jeg til Italien i weekenderne på en MZ 250.
Nu er jeg 49 år og 364 dage, og så tænker man anderledes.
Pas iøvrigt lidt på - De billigeste billetter på 'DB' (kan iøvrigt
anbefales) er uden forplejning, og der er ikke kiosk i toget. Vi skændtes
noget om fordelingen af 2 Mars bar.
De billige billetter er til 4 mands kupeer. Den ene vej fik vi en for os
selv, og den anden vej var der et hyggeligt Norsk ægtepar med, som vi
snakkede lidt med før alle snorkede omkap indtil Hamborg.
Vi skulle til Mont Blanc - Og op over toppen - og jeg vil hellerre bruge
krudtet på bjergstier end på Autobahn.

Edvard Korsbæk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-05-05 15:24

"og jeg vil hellerre bruge krudtet på bjergstier end på Autobahn"

Hmmm. Jeg vil nu godt anbefale landevejene omkring Kassel/Harzen og
Schwarzwald. Schwarzwald har jeg besluttet mig for at vende tilbage til,
engang. Prefekte MC-ruter. Flere campingpladser i området, har MC-foldere
der vise gode MC-veje ellers bare kør. Jeg har desværre kun brugt disse veje
til gennemrejse, men det vil jeg prøve at ændre i fremtiden. Jeg synes at
Tyskland er et meget overset MC-land. Der er også en del
MC-overnatningssteder, som jeg dog også selv har tilgode...

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 24-05-05 15:47

Enig - Villa Løvenherz, Bloksbjerg osv er pragtfuld.
Det er Oktoberfest og München også.
For slet ikke at glemme oversete Dresden.
Men hvis din ferie går til Italien, kan du nemt køre dig træt i Tyskland..

Edvard

Fra : Schlæger

Dato : 24-05-05 16:09

Anders Nielsen (RF 900) wrote:

> [...]

> MC-ferie, og hverken kæresten eller jeg kan lide at få ondt i
> bagdelen, og nu havde vi altså set os lune på at køre rundt i

Hej Anders.

Se www.schlaeger.dk og følg linket om MC-ferie. Der kan du se, hvordan en
MC spændes fast, når den står på sidestøtten. Sidestøtten er bedre end en
centerstøtte, fordi dækkene er med til at give friktion, når remmene
spændes til.

God tur med db-autozug - en fed og afslappende oplevelse, som jeg gerne
tager igen.

Mch Schlæger

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 30-05-05 10:33

On 24 May 2005 01:00:46 -0700, "Anders Nielsen (RF 900)"
<nanders@gmail.com> wrote:

>Nogen der har erfaring med biltog gennem europa?

Flere har nævnt ruten Hamborg-München, men der er også autotog fra
Niebüll til Stuttgart (Kornwestheim) og det er ofte lettere at få
plads på, hvis man er lidt sent ude. Jeg har kun været med autotog én
gang, men synes klart det var bedre end motorvejsturen hjem, gennem
Rhône-dalen og videre op gennem Kassel - køer, regn, varme, regn,
campingvogne, regn og dårlig mad på cafeterier :-/

Og som andre skriver om fastspænding - DB-medarbejderne har prøvet det
før! De vil dog meget gerne have, at man bliver ved motorcyklen, mens
de spænder den fast, da de skal have hjælp til at få cyklen trykket
godt ned i fjedrene - og de var ikke tilfredse, før vi var tilfredse.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Armand

Dato : 31-05-05 02:23

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Flere har nævnt ruten Hamborg-München, men der er også autotog fra
> Niebüll til Stuttgart (Kornwestheim)

Øhh?
Niebüll er en endestation hvorfra jernbanen kun går mod vest og ender på
Sylt/Sild !

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-05-05 17:45

Armand wrote:

> Øhh?
> Niebüll er en endestation hvorfra jernbanen kun går mod vest og ender på
> Sylt/Sild !

*lol*

Ja man bliver unægtelig lidt overrasket når man står af efter en lille
"morfar" og man ender ved en kyst uanset hvor sa&¤n man kører hen
*griner*

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Richard

Dato : 31-05-05 19:53

Armand wrote:

> Øhh?

Ja?

> Niebüll er en endestation hvorfra jernbanen kun går mod vest og ender på
> Sylt/Sild !

Nemlig til Westerland som SyltShuttle. Men mon ikke det er en rigtig god
forretning for DB, de forbindelser for de Nordsøhungrende sydtyskere til
Niebüll fra Stuttgart, Frankfurt og Dortmund? http://www.dbautozug.de/

Hvordan de så end kommer til endestationen i Niebüll

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 31-05-05 21:51

On Tue, 31 May 2005 03:22:33 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Øhh?
>Niebüll er en endestation hvorfra jernbanen kun går mod vest og ender på
>Sylt/Sild !

Ja, så må den altså være endestation for mere end en jernbane, for der
kører autotog fra Sylt via Niebüll til Stuttgart - jeg har billeten
endnu!!

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 02-06-05 07:19

Well billetterne er købt, og vi glæder os.

Hamburg -> Villach (sydlige Østrig)
Livorno -> Hamburg (nord-vestlige Italien)

Der er kun 450km mellem de to byer, så resten er sight-seeing og
snoede veje... dejligt.

Såå 14 dage i nord Italien.

Fra : Schlæger

Dato : 02-06-05 09:30

Anders Nielsen (RF 900) wrote:

> Well billetterne er købt, og vi glæder os.

Det har I også al mulig grund til.

> Hamburg -> Villach (sydlige Østrig)
> Livorno -> Hamburg (nord-vestlige Italien)

**drømme drømme**

> Der er kun 450km mellem de to byer, så resten er sight-seeing og
> snoede veje... dejligt.

Du tager helt fejl. Der er mindst 2000 km. mellem disse byer

> Såå 14 dage i nord Italien.

Det er helt klart anbefalelsesværdigt. Hvis du får lyst til lidt paskørsel
på en rigtig fin vej, så kan Passo Mendola/Mendelpass klart anbefales.
Sella-runden er heller ikke til at slippe udenom !!!

God tur !

Mch Schlæger

Fra : EBA

Dato : 02-06-05 11:29

Ifølge Michelin routeplanner er der 583 km mellem Villach og Livorno, med
567 km på motorvej, men med en lille omvej, ja så er der 2000 km god
tur.

VH EBA