Baghjulsleje eller hvad?
Fra : Tor

Dato : 22-05-05 14:02

Hej
Jeg har købt en XJ 600 87' som jeg er ved at sætte istand.
Der er absolut ingen slør i baghjulet, men bagtandhjulet føles lidt løst og
kan vippes 1-2 mm (skålen vipper med).
Er det lejet, eller ligger der nogle gummidimser i navet der er slidt?
Hvis det er gummidimserne, hvad hedder sådan nogle så?

Mvh.
Tor Valen

Fra : Brian Lænø

Dato : 22-05-05 14:10

"Tor" skrev > Hej
> [...]
> Er det lejet, eller ligger der nogle gummidimser i navet der er slidt?
> Hvis det er gummidimserne, hvad hedder sådan nogle så?

I et baghjul er der normalt 3 lejer,.
Der er 2 i selve fælgen, og 1 i skålen.
Det lyder som om at det er lejet i skålen der er færdig.
Desværre er det som regel det dyreste af lejerne, da det tit er et dobbelt
leje.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Knud Dam

Dato : 22-05-05 16:49

"Tor" <tavFJERN@DETTEconsipio.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det lejet, eller ligger der nogle gummidimser i navet der er slidt?
> Hvis det er gummidimserne, hvad hedder sådan nogle så?

Hej Tor.

Det er, som Brian nævner, lejet i skålen, der er færdigt.

Hjullejer er ikke ret dyre, så du bør skifte alle tre lejer.

; - )

KD

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 22-05-05 17:14

> [...]
> Er det lejet, eller ligger der nogle gummidimser i navet der er slidt?
> Hvis det er gummidimserne, hvad hedder sådan nogle så?

Jeg har undret mig over samme "fejl" på min GPZ 600R,
ingen slør i baghjul,men ved check af kæde/tandhjul undret det mig at
tandhjulet
kunne flyttes lidt,og havde slør??

Med Venlig Hilsen
Rene Mikkelsen