Olielampe lyser i tomgang..
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-05-05 10:54

Davs
Jeg har en en Honda CB750F fra '83, den kører så'n set godt, men jeg synes
den bruger en del olie. Pjalten har kørt 64000 km.
Når den er varm, efter en god tur på de små landeveje, kan den ikke gå i
tomgang uden at olielampen lyser nydelig rødt.
Giver jeg den lidt på gassen, går lampen ud.
Er det noget jeg skal være bange for? Eller er der noget jeg kan gøre,
udover at stille tomgangen et nøk højere?
Er ny med det her

Jørgen

Fra : solvang

Dato : 22-05-05 11:00

skift evt olie....

Fra : Hekto

Dato : 22-05-05 12:18

In article <KKYje.52$pC2.43@news.get2net.dk>, solvang@FJERNparadis.dk
says...
> skift evt olie....

.... eller kontakten!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jan A Jensen

Dato : 22-05-05 11:11

> Er det noget jeg skal være bange for? Eller er der noget jeg kan gøre,
> udover at stille tomgangen et nøk højere?
> Er ny med det her

Hvad omdrejninger går den med når lampen begynder at lyse...???
snakker vi 400 omdr. eller 1400 omdr.

evt. kan din olie tryksmåler være def.
--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 22-05-05 12:49

"Jan A Jensen" <pwr9jj@oncable.fjernes.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad omdrejninger går den med når lampen begynder at lyse...???
> snakker vi 400 omdr. eller 1400 omdr.

Den går nærmere de 1400 end de 400 omdr. (ca. 1200)

Jørgen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-05-05 13:33

"..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan A Jensen" <pwr9jj@oncable.fjernes.dk> skrev i en meddelelse

> Den går nærmere de 1400 end de 400 omdr. (ca. 1200)

Tjek først olien!

Hvis der er olie nok på, så kan du begynde at tjekke kontakten, m.v.

Asger
DL 1000

Fra : Armand

Dato : 22-05-05 13:46

Asger Steffensen wrote:

> Tjek først olien!
> Hvis der er olie nok på, så kan du begynde at tjekke kontakten, m.v.

- - - - Samt kvaliteten: Det nytter ikkke at køre med den dyreste tynde
fuldsyntetiske olie på en bedaget motor med højt olieforbrug. Brug olie
fra den tykkere ende af udvalget!
Alder kan på samme måde gøre olie tynd, så hvis ikke at olien er
temmelig ny, så ville jeg starte med et olieskifte.

Dernæst ville jeg finde et manometer at erstatte olietryks-kontakten med
og derigennen konstantere om der er fuldt tryk på eller ej.
Alternativt kunne man skifte kontakten alene på mistanken og se om det
gør en forskel!

Hvis intet hjælper er pumpen udskiftnings-klar :-|
Eneste trøst i den forbindelser er david Silver og det faktum at den
svjh er til at skifte under-op efter afmontering af bundkarret!

--
Armand.

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 22-05-05 20:04

Når den bruger en del olie, og ikke kan holde trykket når den er godt
geenmvarm er den slidt op.
ny motor/hovedrep.

Chancen for at det kun er kontakter mm. er ikke stor.

Edvard Korsbæk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-05-05 22:05

Allerførst et olie/filter bytte og med en 10/40 mineralsk olie af den
gammeldags type. Det dur ikke så godt med fuldsyntetisk på sådan en gammel
røver !! hjælper det ikke skal du have tjekket selve olie trykket og er det
ikke i orden skal du vurdere hvad der er nemmest/billigts at få en ny motor
eller ny pumpe ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : ..::jmj::..

Dato : 24-05-05 14:59

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> røver !! hjælper det ikke skal du have tjekket selve olie trykket og er
> det ikke i orden skal du vurdere hvad der er nemmest/billigts at få en ny

Takker for diverse råd. Tror jeg slæber pjalten ned til MC-pusheren og lader
ham undersøge hvor galt det står til..
Jørgen