|
| 125 ccm med bilkørekort Fra : nd |
Dato : 22-05-05 00:24 |
| | |
Stefan Jacobsen (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 22-05-05 00:28 |
|
> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>
> Suk....
>
> nd
>
Som om det ikke var nok med de forpu..... 45'ere. Hvorfor laver man ikke et
lovkrav om at de skal mindst have 5 timers
"hvordanskaljegplaceremigitrafikken" kursus!
Stef
| |
Armand (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-05-05 02:08 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>>Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>>
>> Suk....
>>
>>nd
>>
>
> Som om det ikke var nok med de forpu..... 45'ere. Hvorfor laver man ikke et
> lovkrav om at de skal mindst have 5 timers
> "hvordanskaljegplaceremigitrafikken" kursus!
Deres forekomst minimeres vel betragteligt hvis man må køre 125'er ved
samme betingelser :-/
Alt andet lige vil det netop blive befriende at slippe af me ØV'erterne
til fordel for en 125'er der må og kan følge trafikken, og således ikke
har samme placeringsproblem.
Hvad artiklen ikke nævner er at Svenskerne ved indførsel af 16år/125ccm
ikke fik en forhøjet uheldsrate (som artiklen også nævner) - men til
gengæld tog den nye klasse en ordentlig hug af statistikken hvorved det
tydeliggjordes at 16-årige på 125'ere levede væsentligt farligere end
den almindelige motorcyklist!
Lidt af samme konklusion har DMC forøvrigt gjort omkring ØV'erterne, så
man må forvente at ØV'erternes uheldsfrekvens i vid udstrækning føres
over på "bilister på 125'ere" :-/
--
Armand.
| |
Robert Eriksen (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 22-05-05 02:19 |
|
Armand wrote:
> Stefan Jacobsen wrote:
>
>>> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>>>
>>> Suk....
> Hvad artiklen ikke nævner er at Svenskerne ved indførsel af 16år/125ccm
> ikke fik en forhøjet uheldsrate (som artiklen også nævner) - men til
> gengæld tog den nye klasse en ordentlig hug af statistikken hvorved det
> tydeliggjordes at 16-årige på 125'ere levede væsentligt farligere end
> den almindelige motorcyklist!
Hvad artiklen heller ikke nævner er at en væsentlig grund til der er
politisk opbakning, bag ideen, *kan* være at der ikke opkræves
registreringsafgift på øvverter hvorimod der gør på 125cc MCer.
Men det er nok bare en forglemmelse det ikke er nævnt. Det har næppe
noget med sagen at gøre... overhovedet nej :-/
> Lidt af samme konklusion har DMC forøvrigt gjort omkring ØV'erterne, så
> man må forvente at ØV'erternes uheldsfrekvens i vid udstrækning føres
> over på "bilister på 125'ere" :-/
Måske ikke helt
»Vi er selvsagt ikke ude på, at folk kommer galt af sted. Derfor kunne
man gøre det obligatorisk at tage på et køreteknisk kursus - så man får
lært det basale i løbet af eksempelvis et par timer,« forklarer Kaj Andersen
"Man kunne dog eventuelt stille forslag om, at de, der allerede har
kørekort til bil, kan "nøjes" med at gennemføre en tillægsprøve på
eksempelvis otte timer, afsluttende med en kontrolleret prøve,« siger
Rune Lund fra Enhedslisten"
"Men selvfølgelig skal tingene foregå forsvarligt og derfor kunne det
være en god ide at klæde folk på med et kursus i, hvordan man håndterer
de flere kræfter på en 125 kubik motorcykel,« siger Dansk Folkepartis
trafikordfører, Jørgen Dohrmann"
"Det er ikke det samme at køre mc som at køre bil [snip] « siger Karsten
Nonbo, der er trafikpolitisk ordfører for Venstre"
Så helt så hovedløst som da øvverten kom på banen til Gud og hvermand
med bilkørekort vil det måske ikke foregå.
| |
Anders Houmark (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 22-05-05 11:29 |
|
Robert Eriksen wrote:
> »Vi er selvsagt ikke ude på, at folk kommer galt af sted. Derfor kunne
> man gøre det obligatorisk at tage på et køreteknisk kursus - så man
> får lært det basale i løbet af eksempelvis et par timer,« forklarer
> Kaj Andersen
> "Man kunne dog eventuelt stille forslag om, at de, der allerede har
> kørekort til bil, kan "nøjes" med at gennemføre en tillægsprøve på
> eksempelvis otte timer, afsluttende med en kontrolleret prøve,« siger
> Rune Lund fra Enhedslisten"
Det kunne have været rigtig rart hvis den løsning havde fandtes da jeg tog
mc kørekort. Jeg følte at teoritimerne var direkte spild af tid (kunne have
gået ind fra gaden og bestået en teoriprøve) og at blive tvunget igennem
(vist nok) 16 timers køretimer på offentlig vej. Jeg synes det lyder fint,
hvis man udelukkende kunne tage mc kort (efter man havde taget til bil) ved
at tage de der 5 timer på køreteknisk anlæg og så bagefter tage
teori+køreprøve hos politiet.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Sune (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 22-05-05 14:03 |
|
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:b8Zje.20640$Fe7.92147@news000.worldonline.dk...
> Robert Eriksen wrote:
>
[cut]>
> Det kunne have været rigtig rart hvis den løsning havde fandtes da jeg tog
> mc kørekort. Jeg følte at teoritimerne var direkte spild af tid (kunne
> have
> gået ind fra gaden og bestået en teoriprøve) og at blive tvunget igennem
> (vist nok) 16 timers køretimer på offentlig vej. Jeg synes det lyder fint,
> hvis man udelukkende kunne tage mc kort (efter man havde taget til bil)
> ved
> at tage de der 5 timer på køreteknisk anlæg og så bagefter tage
> teori+køreprøve hos politiet.
Det er jo også derfor at man ikke skal have så mange teori-/køretimer (8)
hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2 år.
De fleste køreskoler undlader bare at fortælle det, da det sænker prisen på
MC-kort.
vh Sune
| |
Sune (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 22-05-05 14:14 |
|
"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:429082df$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> news:b8Zje.20640$Fe7.92147@news000.worldonline.dk...
>> Robert Eriksen wrote:
>>
> [cut]>
>> Det kunne have været rigtig rart hvis den løsning havde fandtes da jeg
>> tog
>> mc kørekort. Jeg følte at teoritimerne var direkte spild af tid (kunne
>> have
>> gået ind fra gaden og bestået en teoriprøve) og at blive tvunget igennem
>> (vist nok) 16 timers køretimer på offentlig vej. Jeg synes det lyder
>> fint,
>> hvis man udelukkende kunne tage mc kort (efter man havde taget til bil)
>> ved
>> at tage de der 5 timer på køreteknisk anlæg og så bagefter tage
>> teori+køreprøve hos politiet.
>
> Det er jo også derfor at man ikke skal have så mange teori-/køretimer (8)
> hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2 år.
> De fleste køreskoler undlader bare at fortælle det, da det sænker prisen
> på MC-kort.
PS. gælder forøvrigt også den anden vej. Hvis du har taget mc-kørekort inden
for de sidste 2 år, og vil have kørekort til bil, kan du nøjes med 14
teoritimer og 10 køretimer på vej (+manøvrebane og køreteknisk).
vh Sune
| |
Jens Arnfast (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 22-05-05 20:38 |
|
Sune wrote:
>>Det er jo også derfor at man ikke skal have så mange teori-/køretimer (8)
>>hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2 år.
>>De fleste køreskoler undlader bare at fortælle det, da det sænker prisen
>>på MC-kort.
>
>
> PS. gælder forøvrigt også den anden vej. Hvis du har taget mc-kørekort inden
> for de sidste 2 år, og vil have kørekort til bil, kan du nøjes med 14
> teoritimer og 10 køretimer på vej (+manøvrebane og køreteknisk).
Har du belæg for det? Min kæreste tog nemlig MC kort sidste år og da vi
overvejer at anskaffe en bil skal hun nu have kørekort til bil også.
Hendes MC/bil kørelærer påstår at det ikke kan lade sig gøre at slippe
for noget teori/køretimer til bilen - altså at det kun gælder fra bil
til MC.
Oplysninger modtages med kyshånd - dvs. alt for at sænke prisen på det
bilkort
--
-jens
RSV1000
| |
Sune (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 22-05-05 21:25 |
|
"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:4290df97$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Sune wrote:
>>>Det er jo også derfor at man ikke skal have så mange teori-/køretimer (8)
>>>hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2 år.
>>>De fleste køreskoler undlader bare at fortælle det, da det sænker prisen
>>>på MC-kort.
>>
>>
>> PS. gælder forøvrigt også den anden vej. Hvis du har taget mc-kørekort
>> inden for de sidste 2 år, og vil have kørekort til bil, kan du nøjes med
>> 14 teoritimer og 10 køretimer på vej (+manøvrebane og køreteknisk).
>
> Har du belæg for det? Min kæreste tog nemlig MC kort sidste år og da vi
> overvejer at anskaffe en bil skal hun nu have kørekort til bil også.
Her er et udsnit af kørekortbekendtgørelsens §25 stk. 2.
Stk. 2. Såfremt ansøgeren tidligere har erhvervet kørekort til kategori A
eller til kategori B, og der højst er forløbet to år fra udstedelsen af
kørekortet til tidspunktet for påbegyndelsen af første lektion ved
erhvervelse af kørekort enten til kategori B eller til kategori A, skal
køreundervisningen (dvs. teoriundervisning og praktisk køreundervisning)
omfatte følgende antal lektioner à mindst 45 minutters varighed:
1) Kategori A : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
mindst 17 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) i
overensstemmelse med undervisningsplanen for køreuddannelsen til kategori A.
2) Kategori B : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
mindst 18 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) i
overensstemmelse med undervisningsplanen for køreuddannelsen til kategori B.
Ref. www.retsinfo.dk
De 18 timer er 10 lektioner på vej, 4 på manøvrebane og 4 på et køreteknisk
anlæg.
vh Sune
| |
Jante (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Jante |
Dato : 22-05-05 22:11 |
|
"Sune" citerede fra Kørekortbekendtgørelsens §25:
>
> [snip]
>
> 1) Kategori A : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
> mindst 17 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>
> 2) Kategori B : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
> mindst 18 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>
Hvilket enhver kørelærer naturligvis udmærket véd
Spørgsmålet er så, hvor mange kørelærere, der alligevel
"vurderer", at ekstra lektioner herudover er "nødvendige"?
/J
| |
Sune (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 23-05-05 08:24 |
|
"Jante" <jante{REMOVE}@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
news:cz6ke.20743$Fe7.95831@news000.worldonline.dk...
>
> "Sune" citerede fra Kørekortbekendtgørelsens §25:
>>
>> [snip]
>>
>> 1) Kategori A : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
>> mindst 17 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>>
>> 2) Kategori B : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
>> mindst 18 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>>
>
> Hvilket enhver kørelærer naturligvis udmærket véd
> Spørgsmålet er så, hvor mange kørelærere, der alligevel
> "vurderer", at ekstra lektioner herudover er "nødvendige"?
Helt klart. Men kørelærere er lige så forskellige, som os mennesker
Men man skal også gøre op med sig selv, om man skal tage den billige
"lovpakke" med kun 8 lektioner (MC) hvis man i virkligheden ikke kan klare
sig med det. (Det er der mange der ikke kan, i Køge politikreds) Så bliver
det pludselig dyrere, end hvis man havde valgt en fuld lovpakke (13
lektioner).
vh Sune
| |
Jens Arnfast (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 23-05-05 15:42 |
|
Jante wrote:
>>1) Kategori A : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
>>mindst 17 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>>
>>2) Kategori B : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
>>mindst 18 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel)...
>
> Hvilket enhver kørelærer naturligvis udmærket véd
Hvilket 2 ud af 6 tilfældigt spurgte kørelærere i Århus IKKE vidste.
Et enkelt tilfælde resulterede endda i af mit kæreste blev svinet til da
hun spurgte om det nu kunne være _helt_ rigtigt.
Selvfølgelig ganske OT nu men alligevel en lidt skræmmende observation.
--
-jens
RSV1000
| |
Jens Arnfast (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 23-05-05 17:39 |
|
Jens Arnfast wrote:
> Hvilket 2 ud af 6 tilfældigt spurgte kørelærere i Århus IKKE vidste.
Det var selvfølgelig kun 2 ud af 6 der vidste det .. min fejl
--
-jens
RSV1000
| |
Anders Houmark (24-05-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 24-05-05 14:03 |
|
Jens Arnfast wrote:
>> Hvilket enhver kørelærer naturligvis udmærket véd
>
> Hvilket 2 ud af 6 tilfældigt spurgte kørelærere i Århus IKKE vidste.
Mærkeligt! Da jeg ringede rundt fik jeg ca. kontakt med 3 kørelærere, og
alle tre kendte reglerne udmærket. (Jeg er ikke fra Århus, men Svendborg).
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
MLN (26-05-2005)
| Kommentar Fra : MLN |
Dato : 26-05-05 21:47 |
|
Hvad var spørgsmålet / start indlægget til dette svar ??
Yours
M.
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:CBFke.29509$Fe7.111497@news000.worldonline.dk...
> Jens Arnfast wrote:
>
>>> Hvilket enhver kørelærer naturligvis udmærket véd
>>
>> Hvilket 2 ud af 6 tilfældigt spurgte kørelærere i Århus IKKE vidste.
>
> Mærkeligt! Da jeg ringede rundt fik jeg ca. kontakt med 3 kørelærere, og
> alle tre kendte reglerne udmærket. (Jeg er ikke fra Århus, men Svendborg).
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>
| |
Torben Scheel (27-05-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 27-05-05 08:04 |
|
MLN wrote:
> Hvad var spørgsmålet / start indlægget til dette svar ??
>
----------------------
Her er et udsnit af kørekortbekendtgørelsens §25 stk. 2.
Stk. 2. Såfremt ansøgeren tidligere har erhvervet kørekort til kategori A
eller til kategori B, og der højst er forløbet to år fra udstedelsen af
kørekortet til tidspunktet for påbegyndelsen af første lektion ved
erhvervelse af kørekort enten til kategori B eller til kategori A, skal
køreundervisningen (dvs. teoriundervisning og praktisk køreundervisning)
omfatte følgende antal lektioner à mindst 45 minutters varighed:
1) Kategori A : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
mindst 17 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) i
overensstemmelse med undervisningsplanen for køreuddannelsen til kategori A.
2) Kategori B : Mindst 14 lektioner i teorilokale (teoretiske emner) og
mindst 18 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) i
overensstemmelse med undervisningsplanen for køreuddannelsen til kategori B.
Ref. www.retsinfo.dk
De 18 timer er 10 lektioner på vej, 4 på manøvrebane og 4 på et køreteknisk
anlæg.
vh Sune
-----------------------
Husk at skrive under det du spørger om.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Anders Houmark (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 22-05-05 23:02 |
|
Sune wrote:
> Det er jo også derfor at man ikke skal have så mange teori-/køretimer
> (8) hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2 år.
> De fleste køreskoler undlader bare at fortælle det, da det sænker
> prisen på MC-kort.
Det glemte jeg helt at skrive.. Havde netop taget bilkørekort 1½ år før jeg
tog MC kortet, så jeg sparede en del timer væk.. (detfor jeg skrev 16
timer.. ellers hed det 25-26 timer) det var dog kun omkring 2000 kroner der
blev slået af prisen i forhold til "fuld pensum"
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Brian Lænø (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lænø |
Dato : 22-05-05 09:30 |
|
"nd" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:428fc325$0$50630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>
> Suk....
>
De er da tåbelige de forhandlere / importører, de vil gøre alt for ekstra
salg.
Hvad med om de tog et ansvar for de produkter de sælger.
At lukke en fartgal 18 årig ud på f.eks. en Aprillia RS125, uden nogen
træning/uddannelse er da uansvarlig.
Set i lyset af, at man næsten lige har indført det lille kørekort, så vil
sådan et tiltag være dumt.
De kunne i stedet for lave et kursus, hvor man kan opgradere sit
bilkørekort, til at gælde motorcykler op til 15 hk.
Kursuset burde bestå af et par teoritimer, en tur på lukket bane og nogle
timer på offentlig vej.
Og så bør politikerne glemme alt om cc grænser, og i stedet for gå efter en
hk grænse.
--
Brian
Cagiva Elefant 750
| |
Armand (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-05-05 14:07 |
|
Brian Lænø wrote:
> "nd" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:428fc325$0$50630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>>
>>Suk....
>>
>
> De er da tåbelige de forhandlere / importører, de vil gøre alt for ekstra
> salg.
> Hvad med om de tog et ansvar for de produkter de sælger.
> At lukke en fartgal 18 årig ud på f.eks. en Aprillia RS125, uden nogen
> træning/uddannelse er da uansvarlig.
> Set i lyset af, at man næsten lige har indført det lille kørekort, så vil
> sådan et tiltag være dumt.
Hæ!
Man kunne ligefrem forestille sig at det lykkedes at lave en regel der
tillod bilister at køre på alle 125'ere, hvor indehavere af lille
mc-kort ikke må køre på de kraftigste
--
Armand.
| |
Brian Lænø (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lænø |
Dato : 22-05-05 14:16 |
|
"Armand" skrev
>> De er da tåbelige de forhandlere / importører, de vil gøre alt for ekstra
>> salg.
>> Hvad med om de tog et ansvar for de produkter de sælger.
>> At lukke en fartgal 18 årig ud på f.eks. en Aprillia RS125, uden nogen
>> træning/uddannelse er da uansvarlig.
>> Set i lyset af, at man næsten lige har indført det lille kørekort, så vil
>> sådan et tiltag være dumt.
>
> Hæ!
> Man kunne ligefrem forestille sig at det lykkedes at lave en regel der
> tillod bilister at køre på alle 125'ere, hvor indehavere af lille mc-kort
> ikke må køre på de kraftigste
>
Ja det skulle ikke undre mig, om de lod sådan et forslag gå igennem.
Logik i lovgivning, er ikke altid deres stærkeste side
--
Brian
Cagiva Elefant 750
| |
H&M (22-05-2005)
| Kommentar Fra : H&M |
Dato : 22-05-05 10:00 |
|
"nd" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:428fc325$0$50630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>
> Suk....
Jamen fint nok, det skal blot sammenkædes med et organdonor kort, så kan vi
få ventelisterne til organer ned på nul........
Skal jeg uddybe.....??
Eller nej veel....
| |
Finn (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Finn |
Dato : 22-05-05 10:27 |
|
> > Suk....
>
> Jamen fint nok, det skal blot sammenkædes med et organdonor kort, så kan
vi
> få ventelisterne til organer ned på nul........
>
> Skal jeg uddybe.....??
>
> Eller nej veel....
>
Nej du behøver ikke at uddybe,
Selvfølgelig skal der et køreundervisning til når man
vil køre mere end 30 km./timen.
Jeg mener selv at efter at jeg fik kørekort til MC er jeg
blevet mere hensynsfuld i trafikken, - også når jeg kører i bilen.
Jeg mener også at jeg er blevet meget mere opmærksom
på trafik fra siden samt biler som starter fra kantstenen.
Jeg så og hørte forresten en trafikal analfabet som
brugte hornet 3 gange da bybussen startede fra stoppe-
stedet og han måske skulle slippe speederen lidt.
>
Finn
CB500
| |
Richard (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 22-05-05 10:20 |
|
nd wrote:
> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
Fint, det var da på tide. Det kunne måske flytte nogle bilister over på to
hjul i hverdagstrafikken og på sigt give større interesse for mc &
scootere og dermed et større marked, bredere udbud, lavere priser på
stumper etc.
Der burde dog være krav om et passende antal øvetimer knyttet til en dansk
ordning IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Dr.Enduro (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 22-05-05 10:24 |
|
nd wrote:
> Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
>
> Suk....
>
> nd
>
>
Hm, altså i Tyskland må man ikke køre 125'er med almindeligt kørekort.
Det er kun, hvis man har taget det før 1981, så artiklen er lidt
vildledende på det punkt. Til gengæld må man køre 125'er (op til 17 hk
/ 80 km/t) som 16-årig, men først efter at have taget et rigtigt
kørekort med teori og køretimer og det hele, og så er det vel i orden,
synes jeg.
--
Hilsen Jan
| |
RepsaC_ (22-05-2005)
| Kommentar Fra : RepsaC_ |
Dato : 22-05-05 18:36 |
| | |
Martin Sørensen (22-05-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 22-05-05 19:01 |
| | |
RepsaC_ (22-05-2005)
| Kommentar Fra : RepsaC_ |
Dato : 22-05-05 19:34 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:4290c8c2$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Læs http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3061464/
> > Suk....
>
> Til gengæld kunne man vel næsten forestille sig at der kommer mere fokus
på
> mc-parkeringspladser rundt omkring i landet..
>
> signing off.. Martin Sørensen
Sikkert, men det er jo også på tide ...Det ene med det andet.
/Repper
| |
Eg Egemarke (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 23-05-05 22:02 |
|
Det skal lige nævnes at en Mc på 125 Ccm her i sverige godt må køres af en
16 årig men at effekten er begrænset til 11 Kw (ka squtte huske hvor mange
Hk det er ligenu)
Men sjovt nok er der IKKE mange der benytter dette ! jeg tror at jeg kan
tælle de 16-18 årige på 125 Ccm maskiner jeg har set de sidste 4 år på 2
hænder ??
Så den helt store trafik stigning tror jeg ikke vi vil opleve, dette skyldes
nok osse at samme aldersgruppe må køre EU knallert, samt at et kørekort til
denne er et kort introduktions kursus som tages ved forhandleren og for det
meste tilbydes i pakker sammen med den nye Eu knallert
Men spændende bliver det at se hvad der sker i Dk
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
| |
Jacob Larsen (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 23-05-05 22:24 |
|
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:429244b4$0$79453$14726298@news.sunsite.dk
> Det skal lige nævnes at en Mc på 125 Ccm her i sverige
> godt må køres af en 16 årig men at effekten er begrænset
> til 11 Kw (ka squtte huske hvor mange Hk det er ligenu)
15hk :)
> Men sjovt nok er der IKKE mange der benytter dette ! jeg
> tror at jeg kan tælle de 16-18 årige på 125 Ccm maskiner
> jeg har set de sidste 4 år på 2 hænder ??
> Så den helt store trafik stigning tror jeg ikke vi vil
> opleve, dette skyldes nok osse at samme aldersgruppe må
> køre EU knallert, samt at et kørekort til denne er et
> kort introduktions kursus som tages ved forhandleren og
> for det meste tilbydes i pakker sammen med den nye Eu
> knallert
Jeg tror nu alligevel, at jeg ville have haft en 125'er, hvis jeg havde haft
chancen. Jeg er jo fra landet, hvor man gerne ville køre lidt stærkt.
> Men spændende bliver det at se hvad der sker i Dk
Ja, det er da lidt spændende. Hvad det kommer til at betyde for os, hvis det
bliver gennemført, kan jeg bare ikke lige regne ud.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Armand (24-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-05-05 00:48 |
|
Eg Egemarke wrote:
> Det skal lige nævnes at en Mc på 125 Ccm her i sverige godt må køres af
> en 16 årig men at effekten er begrænset til 11 Kw (ka squtte huske hvor
> mange Hk det er ligenu)
> Men sjovt nok er der IKKE mange der benytter dette ! jeg tror at jeg kan
> tælle de 16-18 årige på 125 Ccm maskiner jeg har set de sidste 4 år på 2
> hænder ??
> Så den helt store trafik stigning tror jeg ikke vi vil opleve
På samme måde er der mange ihændehavere af mc-kort der "misbruger" det
på en ØV'ert og med sådan konservativ indstilling bliver vandringen til
125 nok ikke særlig stor :-/
--
Armand.
| |
|
|