/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Brændt mc`er
Fra : Torben


Dato : 21-05-05 00:37

Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
der brændte ved biografen i Odense?



 
 
[6705] Jesper Sørens~ (21-05-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 21-05-05 00:46

"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
> der brændte ved biografen i Odense?

Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på klokken
.... uden kasko !

Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi at
køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til
Biffen...
Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..


Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda

--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853



hamselv\(DKMC\) (21-05-2005)
Kommentar
Fra : hamselv\(DKMC\)


Dato : 21-05-05 06:28



> Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda
> Suzuki SV 1000 K4
> dfmc.dk/853

Prøv at smid billederne gennem dette program og upload dem igen.

http://www.snapfiles.com/get/oscarthumb.html


De fylder jo en hel bondegård med 4 længer og hestevogn

hamselv herfra
--
www.hamselv.org







Niels Poulsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 21-05-05 09:27

Hej,

Det var sku noget lort !!! Det var en af de mere triste meddelser her inde


Jeg har dog et spørgsmål.. Stod den på central støttefoden da i forlod den ?

Hvis den gjorte.. hvordan kan den så vælte ? Der skal utrolig meget til for
at den vælter på centalen og de få hundrede varme grader der opstår når
mc´en brænder kan ikke få støttefoden til at gi sig.

Tag lige nogle billeder af støtte foden og poste dem herinde... Nu skriver
du at det var BX´er den holdte ved siden af... Jeg har selv haft en BX´(
citroen ) og den fik også en ide med at antænde sig selv, min mor og far
havde også en BX´er den futtede også af.. Jeg vil mene at det var BX´eren
der startede branden og at nogle måske har forsøgt at redde din mc men har
måtte opgive hvor efter de har tabt den.

Vh.

Niels
Gsx600F
- www.karrieremanden.dk



"hamselv(DKMC)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> skrev i en meddelelse
news:6f4c8$428ec6d4$3e3d93b5$12134@news.arrownet.dk...
>
>
> > Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda
> > Suzuki SV 1000 K4
> > dfmc.dk/853
>
> Prøv at smid billederne gennem dette program og upload dem igen.
>
> http://www.snapfiles.com/get/oscarthumb.html
>
>
> De fylder jo en hel bondegård med 4 længer og hestevogn
>
> hamselv herfra
> --
> www.hamselv.org
>
>
>
>
>
>



Anders Houmark (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 21-05-05 15:21

Niels Poulsen wrote:

> Tag lige nogle billeder af støtte foden og poste dem herinde... Nu
> skriver du at det var BX´er den holdte ved siden af... Jeg har selv
> haft en BX´( citroen ) og den fik også en ide med at antænde sig
> selv, min mor og far havde også en BX´er den futtede også af.. Jeg
> vil mene at det var BX´eren der startede branden og at nogle måske
> har forsøgt at redde din mc men har måtte opgive hvor efter de har
> tabt den.
>
Jeg kender en som har haft 2 BX'ere der begge brød i brand. Min egen var
heldigvis uden den feature...
Bagsmæk og motorhjelm er for resten lavet af plastik. Min ven sagde, at
Falck havde stået og skovlet hjelmen op af vejen :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Lars B (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars B


Dato : 21-05-05 09:19


"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:428e763e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
>> der brændte ved biografen i Odense?
>
> Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
> Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på
> klokken ... uden kasko !
>
> Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi
> at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til
> Biffen...
> Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
>
>
> Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda
>
> --
> /J
> Suzuki SV 1000 K4
> dfmc.dk/853
>
>

Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en der
brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først, men
jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet)
bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?

Mvh,
Lars



Niels Poulsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 21-05-05 09:28

"Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse > Det var træls med den
mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
> uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en
der
> brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først,
men
> jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet)
> bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
> Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
>
> Mvh,
> Lars
>
>
Hej Lars,
Du var lidt hurtigere end mig, men min konklusion er den samme som din...

Vh.

Niels





[6705] Jesper Sørens~ (21-05-2005)
Kommentar
Fra : [6705] Jesper Sørens~


Dato : 21-05-05 09:30

"Lars B" <lbm03@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:428eeef6$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
> uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en
> der brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte
> først, men jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på
> billedet) bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i
> motorrummet.

Jeg er hverken brandmand, røgdykker eller brandinspektør så jeg har ingen
professional tilgang til det der er sket med min lægmandsvurdering er helt
klart at det er startet i BX'eren .. bl.a. brandens vej, fra BX'erens
motorrum, tværs over MC'en og hen til bagdøren på Carinaen synes jeg viser
at det er startet i BX'eren.
Ydermere, som du også selv pointerer, så har det været varmest i motorrummet
på BX'eren. og ud fra billederne (jeg har været med til at ta' dem) kan man
se at MC'en har brændt eller været udsat for enorm varmepåvirkning mens den
har stået op hvilket på et tidspunkt nok har antændt benzinen i tanken ..
hvorvidt det er sket før eller efter at den er væltet vides ikke, men
grunden til at den er væltet er at baghjulet er sprunget og jeg ville ikke
mene at en de 5-10 L benzin der var i tanken kan antænde bilen på over 1
meters afstand og det er bilens varme der har sprunget bagdækket ville jeg
mene. Fælgen er smeltet helt væk.


> Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?

Sidestøttebenet lænende væk fra BX'eren...


--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853



Thomas Jensen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-05-05 09:53

Lars B wrote:
> "[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
> meddelelse news:428e763e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
>>news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>>Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
>>>der brændte ved biografen i Odense?
>>
>>Det var mig og min kammerat som var inde for at se StarWars III..
>>Det var hans motorcykel, en Honda CBR1000F fra 1988 m. 105.000 km på
>>klokken ... uden kasko !
>>
>>Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi
>>at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til
>>Biffen...
>>Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
>>
>>
>>Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda
>>
>>--
>>/J
>>Suzuki SV 1000 K4
>>dfmc.dk/853
>>
>>
>
>
> Det var træls med den mc.. jeg er ikke uddannet brandinspektør, men jeg er
> uddannet brandmand og umiddelbart ville jeg vurdere at det er citroën'en der
> brændte mest. Det er ikke det samme som at det er den der brændte først, men
> jeg har engang set en BX 19TRD (præcis samme model som den på billedet)
> bryde i brand uden nogen grund. Dengang startede det i motorrummet.
> Stod mc'en på centerstøttefoden eller sidestøttefoden?
>
> Mvh,
> Lars
>
>

Kraftedme træls.

Er det ikke noget med, at hvis der er aluminium i et motorrum og der
opstår brand, så kan varmepåvirkningen være større der, selv om branden
ikke er startet der ?

Fx alutopstykke ?, mener jeg hørte det engang, men er ikke sikker eller
brandmand

Men der er self også alu på Hondaen.

Det ligner den Honda min kammerat beskrev en instruktør køre på til et
kørekursus i denne uge.
Mest pga de hjemmelavede sidetasker, der skulle kunne stå 7-8 rammer
dåseøl fastspændt over de to tasker og sadlen

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Jesper (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 21-05-05 12:24

> Det ligner den Honda min kammerat beskrev en instruktør køre på til et
> kørekursus i denne uge.
> Mest pga de hjemmelavede sidetasker, der skulle kunne stå 7-8 rammer
> dåseøl fastspændt over de to tasker og sadlen

Gå ind under medlemmer på buff-mc.dk. der kan du finde honda'en med læs og
hele pivtøjet på

/
Jesper


Eg Egemarke (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 21-05-05 12:31

Altså hvis det var Honda´en der begyndte at brænde først ville den stakkels
Citroen, have haft nogle helt andre skader end dem den har fx tror jeg ikke
at motor rummet på den ville have lidt skade !!
det ser i min øjne ud som om at det er bilen der brændte først.
Hvis Mc´en var starten til denne brand ville bilen have fået skader på siden
og måske osse i kabinen, men ikke i motor rummet som den har

jeg tror simpelthen ikke på at det er Mc´en der har startet den brand !!

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Dr.Enduro (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 21-05-05 13:36

Eg Egemarke wrote:
> Altså hvis det var Honda´en der begyndte at brænde først ville den
> stakkels Citroen, have haft nogle helt andre skader end dem den har fx
> tror jeg ikke at motor rummet på den ville have lidt skade !!
> det ser i min øjne ud som om at det er bilen der brændte først.
> Hvis Mc´en var starten til denne brand ville bilen have fået skader på
> siden og måske osse i kabinen, men ikke i motor rummet som den har
>
> jeg tror simpelthen ikke på at det er Mc´en der har startet den brand !!
>

Gu er det da surt, at mc'en er brændt, det må virkelig have været noget
lort at komme ud fra den biograf. Men jeg tror nu, at Odense Brandvæsen
og politiet har styr på den slags, de er trods alt vant til at finde ud
af, hvor sådan en brand starter. Jeg tror derfor, du står med en dårlig
sag, desværre!

--

Hilsen Jan

StoneCold© (21-05-2005)
Kommentar
Fra : StoneCold©


Dato : 21-05-05 23:24


>
> Jeg var på besøg for at se filmen og da jeg var næsten kørt tom valgte vi
> at køre to på hans MC da vi ikke gad bøvle med at skulle tanke på vej til
> Biffen...
> Heldigt for mig .. selv om jeg har kasko ..
>
>
> Se flere billeder på www.buff-mc.dk/honda
>
> --

Det er herrer surt.... vil klart mene som flertallet at det er BX´eren som
har startet det hele... håber bare at policen oxo kan se det... og at du får
erstatning...


--
--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters



S.G (21-05-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 21-05-05 13:03

Hvordan kan de bare konkludere det uden videre?
Der må da være folk de rkan kigge på de billeder og sige hvor branden
startede. Bare alle de argmeter herfra siger noget.
Bare det at en BX selvantænder!
Ham med den citroen skal sq betale det gilde.
KÆMP FOR DET!!
arghhh


"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
> der brændte ved biografen i Odense?
>



Michael Mikkelsen (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 21-05-05 16:00

Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....

VH Mike
http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html ; www.buff-mc.dk/honda


"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
> der brændte ved biografen i Odense?
>



Torben (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 21-05-05 23:06


"Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> skrev i en meddelelse
news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
>
> VH Mike
> http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html ; www.buff-mc.dk/honda
>
>
> "Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:428e7492$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Er der nogen her i dette forum, som ved hvis og hvad det var for en mc`er
>> der brændte ved biografen i Odense?
>>
>
>Det er sgu surt. Håber vi hører hvad for et køretøj, der får skylden.



Leif Poulsen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 22-05-05 07:58


"Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> skrev i en meddelelse
news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....

-klip-

Allerførst vil jeg sige at du har min dybeste medfølelse...... Det er sgu'
sur røv at miste en dejlig motorcykel.

Hvad angår erstatning, lægger diskussionerne i denne tråd mere og mere op
til at hvis bare man kan bevise at branden er startet i BX'eren, så får du
erstatning for din motorcykel.

Helt så enkelt er det desværre ikke...... Forholdet er reguleret i
Færdselslovens §101 -102, som lyder sådan her:

§ 101. Den, der er ansvarlig for et motordrevet køretøj, skal erstatte
skader, som køretøjet volder ved færdselsuheld eller ved eksplosion eller
brand, der hidrører fra brændstofanlæg i køretøjet.

Stk. 2. Erstatningen for personskade eller tab af forsørger kan
nedsættes eller bortfalde, hvis skadelidte eller afdøde forsætligt har
medvirket til skaden. Erstatningen kan endvidere nedsættes og i særlige
tilfælde bortfalde, hvis skadelidte eller afdøde ved grov uagtsomhed har
medvirket til skaden.

Stk. 3. Erstatningen for tingsskade kan nedsættes eller bortfalde, hvis
skadelidte forsætligt eller uagtsomt har medvirket til skaden.

§ 102. Hvis et motordrevet køretøj volder skade på anden måde end nævnt i §
101, stk. 1, skal den, der er ansvarlig for køretøjet, betale erstatning
efter lovgivningens almindelige regler.

Dette betyder kort fortalt der er objektiv ansvar (ansvar uden skyld) hvis
branden hidrører fra brændstofanlæg jfr. §101. Dvs. at man skal erstatte
skader som køretøjet forvolder, uanset om man har skyld eller ej.

Hvis branden derimod ikke hidrører fra brændstofanlæg, men f.eks fra varme
bremsere, kortslutning eller lign., afgøres skylden i henhold til §102. Det
er straks værre at få erstating iht. §102, idet det her er kravstilleren der
skal bevise at skadevolderen er ansvarlig. Hvis man forestiller sig at
branden er opstået som følge af en kortslutning på det køretøj som begynder
at brænde først, vil det være meget svært for den "uskyldige" at opnå
erstatning, idet man skal bevise at kortslutningen skyldes en uagtsomhed fra
ejeren af køretøjet.

Med andre ord skal du altså først bevise at branden er startet i BX'eren.
Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg
eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom handling
eller undladelse hos ejeren af BX'eren.

Hilsen

Leif























Soren Lindholt (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 22-05-05 10:18


"Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> wrote in message
> Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg
> eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom
> handling eller undladelse hos ejeren af BX'eren.
>


Gode betragtninger i en trist sag. Det ses på billederne at det er en 19TRD
citron, er det ikke en diesel?
Og hvordan vil det mon indgå i betragtningen om at det opstår i
brændstofanlægget? Det er jo ikke så letantændeligt som benzin...

Søren



Armand (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-05 13:56

Soren Lindholt wrote:
> "Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> wrote in message
>
>>Herefter skal skal du enten bevise at branden er startet i brændstofanlæg
>>eller du skal bevise at branden er opstået som følge at en uagtsom
>>handling eller undladelse hos ejeren af BX'eren.
>>
>
>
>
> Gode betragtninger i en trist sag. Det ses på billederne at det er en 19TRD
> citron, er det ikke en diesel?
> Og hvordan vil det mon indgå i betragtningen om at det opstår i
> brændstofanlægget? Det er jo ikke så letantændeligt som benzin...

Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod
selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par
hundrede grader over diesel

--
Armand.

Dr.Enduro (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 22-05-05 14:16

Armand wrote:

>
> Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod
> selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par
> hundrede grader over diesel
>

Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
uanset hvad varmekilden er.

--

Hilsen Jan

Dr.Enduro (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 22-05-05 14:20

Dr.Enduro wrote:

> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
> tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
> uanset hvad varmekilden er.
>

Ups, havde byttet rundt på tallene. Diesel tænder ved 250, benzin ved
500. Du havde ret!

--

Hilsen Jan

Simon B. Hansen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 22-05-05 22:58

>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
>> tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
>> uanset hvad varmekilden er.
>>
ja, men benzins fordampning starter ved meget lavere temperatur, hvilket
giver meget mere damp fra benzin end fra diesel ved en given temp.(= mere
brandfarligt) Mener benzin fordamper allerede ved -24gr. men er ikke sikker
herpå.

Der er måske også forskel på hvor meget benzin/diesel der skal være i luften
før det kan brænde? Mener at benzin kan brænde ved 0,7 - 1,5 % tæthed eller
noget i den dur, hverken mere eller mindre. Der er sikkert andre der kan de
nøjagtige tal.


Mvh
Simon



Dr.Enduro (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 23-05-05 08:51

Simon B. Hansen wrote:

> ja, men benzins fordampning starter ved meget lavere temperatur, hvilket
> giver meget mere damp fra benzin end fra diesel ved en given temp.(= mere
> brandfarligt) Mener benzin fordamper allerede ved -24gr. men er ikke sikker
> herpå.
>
> Der er måske også forskel på hvor meget benzin/diesel der skal være i luften
> før det kan brænde? Mener at benzin kan brænde ved 0,7 - 1,5 % tæthed eller
> noget i den dur, hverken mere eller mindre. Der er sikkert andre der kan de
> nøjagtige tal.

Flammepunktet (dvs. den temperatur, som skal opnås for, at der opstår
dampe nok til, at de kan antændes), ligger ved -24 for benzin (som du
skriver) og ved 65 for diesel. Det er jo ikke den store forskel, når vi
snakker om en brændende bil/mc, der står lige ved siden af.
Antændelsesgrænserne er 1,2-7% vol for benzin, 0,6-6,5% vol for diesel
(har lige slået det op).

--

Hilsen Jan

Lars (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 22-05-05 23:34


Diesel selvtænder ved 250, benzin ved
> 500. Du havde ret!
>
> --
>
> Hilsen Jan

Og benzins flammepunkt -50 og diesels 70

Lars


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 52 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk




Armand (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-05 01:00

Dr.Enduro wrote:
> Armand wrote:
>
>>
>> Måske nok i ordets bogstaveligste forstand (antændelig). Derimod
>> selvantænder bensin (= ved opvarmning og uden "gnist-start") et par
>> hundrede grader over diesel
>>
>
> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs dampene)
> tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel tænder ved 500,
> uanset hvad varmekilden er.
>
Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren
kan selvantænde alene ved kompressions-varmen

--
Armand.

Martin Sørensen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-05-05 09:05

>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
>> dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
>> tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
> Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren
> kan selvantænde alene ved kompressions-varmen

Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10
gange der normalt er i en benzinmotor.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-05 16:26

Martin Sørensen wrote:
>>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
>>>dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
>>>tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
>>
>>Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens dieselmotoren
>>kan selvantænde alene ved kompressions-varmen
>
>
> Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10
> gange der normalt er i en benzinmotor.

Jup!
Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|

--
Armand.

Ukendt (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-05 17:12


Martin Sørensen skrev i meddelelsen
<42918e8d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de ca. 10
>gange der normalt er i en benzinmotor.


Hvilket igen er meget afhængig af cylindervolumen. Ved 1 liter
cylindervolumen rækker 12-14 rigeligt.

mvh
Orla

>signing off.. Martin Sørensen




Peter (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 23-05-05 16:05


"Michael Mikkelsen" <mike@buff-mc.dk> wrote in message
news:428f4cdb$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det var/ er min MC. 65.000 ud af vinduet.... Satme surt....
>
> VH Mike
> http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html ; www.buff-mc.dk/honda
>
Jeg kondolerer, det var synd.

Kan du ikke genbruge stellet til at flytte en tysker over på? Eller er det
for ødelagt?
Jeg mener også at have hørt at man i tilfælde af totalskadet stel kan få lov
at hugge nyt stelnummer i et erstatningsstel.

Tak for sidst for weekenden i Vejle/Fredericia.

--
Peter
FJR1300A



Jens Jacob Bager Jen~ (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-05-05 06:52

> Kan du ikke genbruge stellet til at flytte en tysker over på? Eller
> er det for ødelagt?
> Jeg mener også at have hørt at man i tilfælde af totalskadet stel kan
> få lov at hugge nyt stelnummer i et erstatningsstel.

Adam Milborg fra PMC har skabt precens for opgaven uden om
forsikringsselskabet.
Det skal være et reservedelsstel! Altså et stel købt gennem Honda.
http://www.davidsilverspares.co.uk/ er nok vejen frem.

Derefter køber du en CBR i Tyskland og overfører alle delene. At overføre en
hel tysk MC på et dansk stel er ikke helt lovligt, men det er ikke noget
der kan påvises.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jes Vestervang (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-05-05 22:48

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Martin Sørensen wrote:
>>>> Hm, den er jeg ikke helt sikker på, jeg forstår. Benzin (dvs
>>>>dampene) tænder, så vidt jeg husker, ved 250 grader, mens Diesel
>>>>tænder ved 500, uanset hvad varmekilden er.
>>>
>>>Sært at en bensinmotor så har brug for et tændrør imens
>>>dieselmotoren kan selvantænde alene ved kompressions-varmen
>> Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de
>> ca. 10 gange der normalt er i en benzinmotor.
>
> Jup! Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|

Det passer vist ikke helt (medmindre det er oktan meget, meget
højt). Ellers er turbofolkene, der sænker den statiske kompression for
at undgå tændingsbanken, da ihvertfald ikke for kloge
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Armand (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-05-05 00:52

Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>>Nu er kompressionen i en diesel jo også ca. dobbelt så stor som de
>>>ca. 10 gange der normalt er i en benzinmotor.
>>
>>Jup! Men bensin ville alligevel ikke selvantænde :-|
>
>
> Det passer vist ikke helt (medmindre det er oktan meget, meget
> højt). Ellers er turbofolkene, der sænker den statiske kompression for
> at undgå tændingsbanken, da ihvertfald ikke for kloge

Tændingsbanken er eftertænding p.g.a. en problematisk flammefront
efter(!) at tændrøret har antændt gasblandingen!

--
Armand.

Sean Koch Nyekjær (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Sean Koch Nyekjær


Dato : 21-05-05 23:02

Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
BX'erns motorrum er fyldt med sådan noget lyddæmpene tjære eller sådan
noget umuligt at slukke, det brænder sindsygt godt. Taler af erfaring!

Mvh. Sean

Armand (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-05 01:58

Sean Koch Nyekjær wrote:
> Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
> BX'erns motorrum er fyldt med sådan noget lyddæmpene tjære eller sådan
> noget umuligt at slukke, det brænder sindsygt godt. Taler af erfaring!

Afstandsmæssigt á strålevarme til videreantænding, virker det måske også
mere logisk at den brændende og qua dækkenes lufttab væltende (fra side
støttebenet) motorcykel pludselig befinder sig tæt op ad bilen, hvor den
brændende bil måske ikke ville kunne antænde motorcyklen :-/

Bilejeren står sikkert uden kasko, ligesom dig, hvorfor han nyder den
belejlige dækning fra din ansvarsforsikring, så hám får du nok ikke over
på din side uanset hvor meget han mistænker BX'erens motorrum for
forårsager

Historien er til gengæld god som beskrivelse af de utænkelige hændelser
hvorunder en kasko-forsikring er god at have: "hvis nu din motorcykel
står ved siden af en bil der brænder, og alle tror at det var din
motorcykel der brændte først"

--
Armand.

Dr.Enduro (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 22-05-05 10:35

Armand wrote:
> Sean Koch Nyekjær wrote:
>
>> Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!

Jeg er som sagt enig. Du kan forresten se billeder fra branden her:
http://www.112-odense.dk/2005/Maj/19052005/19052005.htm

Var I forresten i biffen klokken halv to om natten?


--

Hilsen Jan

Michael Mikkelsen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 22-05-05 13:37

Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten . Men ikke til den pris.

Update

http://www.buff-mc.dk/honda/index.htm


"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42905227$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>> Sean Koch Nyekjær wrote:
>>
>>> Ikke for at ødelægge noget, men det kan faktisk godt være mc'en!
>
> Jeg er som sagt enig. Du kan forresten se billeder fra branden her:
> http://www.112-odense.dk/2005/Maj/19052005/19052005.htm
>
> Var I forresten i biffen klokken halv to om natten?
>
>
> --
>
> Hilsen Jan



Armand (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-05 14:03

Michael Mikkelsen wrote:
> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten . Men ikke til den pris.

:-} (bittersød galgenhumor-smiley)
>
> Update
> http://www.buff-mc.dk/honda/index.htm


Så'en en BX'er har vel plastik-tank under bagsædet som alle andre nyere
Citröen/Peugeot'er :-/
Utroligt at dén har kunnet holdes ude af branden

Og utroligt at ingen overhovedet har set noget til branden førend at
begge køretøjer har været indblandet!
Forsøg evt. med et opråb til vidner igennem avisen med henblik på din
økonomiske situation!

--
Armand.

Dr.Enduro (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 22-05-05 14:17

Michael Mikkelsen wrote:
> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten . Men ikke til den pris.
>

I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
>
>


--

Hilsen Jan

Eg Egemarke (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 22-05-05 21:04

Hvis det er en Citroen Bx 19TRD, mener jeg altså at sådan en fætter er
udstyret med en Turbo... Her er varmekilden der er LAAANGT over 250 Grader
varm så mangler der mere eller mindre bare et rusttæret brændstof slange/rør
i nærheden !! Voila BUUUM....

Og da årgangen på Citronen ku osse sagtens passe på begyndende tærede
bremserør/brændstof forsyning ?!?
Måske man skulle kigge nærmere på sådan een og se om det overhovedet er
muligt for brændstoffet at komme i nærheden af "varmekilden/turboen"
Ellers skal der samles alt den dokumentation der kan findes for hvor mange
Honda Cbr 1000 F der spontant bryder ud i lys luge kontra Bx´ere !!

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42908646$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Michael Mikkelsen wrote:
>> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten . Men ikke til den pris.
>>
>
> I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
>>
>>
>
>
> --
>
> Hilsen Jan


Michael Mikkelsen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 22-05-05 21:59

Lad mig sige det på den har måde: De der hjælper med at søge for jeg kan få
erstatning, kommer nok ikke til tørste til skagen og thy- træf.
VH Mike

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4290e5ba$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis det er en Citroen Bx 19TRD, mener jeg altså at sådan en fætter er
> udstyret med en Turbo... Her er varmekilden der er LAAANGT over 250 Grader
> varm så mangler der mere eller mindre bare et rusttæret brændstof
> slange/rør i nærheden !! Voila BUUUM....
>
> Og da årgangen på Citronen ku osse sagtens passe på begyndende tærede
> bremserør/brændstof forsyning ?!?
> Måske man skulle kigge nærmere på sådan een og se om det overhovedet er
> muligt for brændstoffet at komme i nærheden af "varmekilden/turboen"
> Ellers skal der samles alt den dokumentation der kan findes for hvor mange
> Honda Cbr 1000 F der spontant bryder ud i lys luge kontra Bx´ere !!
>
> --
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
> Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42908646$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Michael Mikkelsen wrote:
>>> Ja, Star Wars skal helst ses mid om natten . Men ikke til den pris.
>>>
>>
>> I alt fald godt, du ikke har mistet humøret!
>>>
>>>
>>
>>
>> --
>>
>> Hilsen Jan
>



Dr.Enduro (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 23-05-05 09:03

Michael Mikkelsen wrote:
> Lad mig sige det på den har måde: De der hjælper med at søge for jeg kan få
> erstatning, kommer nok ikke til tørste til skagen og thy- træf.
> VH Mike

Hvis jeg var dig, ville jeg sende en mail til brandstationen og spørge,
om du kunne få dig en snak med den indsatsleder, der var på stedet for
at høre, om han virkelig kan udelukke, at det var bilen, der startede
balladen. Du finder mailadresserne her:
http://www.odbra.dk/kontakt/email.htm

Hvis du ikke får svar i løbet af et par dage, så ringer du derned for at
høre, om de har modtaget din mail. Skriv også dit tlf.-nummer i mailen,
måske bliver du ringet op. Held og lykke!

--

Hilsen Jan

"J.C.Kløve" (22-05-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-05-05 22:52

hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte
køretøj...
Surt Michael

tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig
tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker

Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC


--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Allan K. Poulsen (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 23-05-05 08:06

Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske
Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med
kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på
udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.

Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en mangfoldighed
hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde

Tak for sidst til jer begge.

Mvh,

Allan

Aprilia SL1000 Falco


""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte
> køretøj...
> Surt Michael
>
> tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig tumle
> cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
>
> Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
>
>
> --
> Dun@nt
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223
> DMCN #745



Michael Gertz Nielse~ (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Gertz Nielse~


Dato : 23-05-05 08:51

Jeg giver også min kondolance. Det er fanme trist syn! - Jeg er dog glad for
din inspiration på køreteknisk kursus 4 dage forinden. :) Tak for sidst i
øvrigt til alle der var med.
Jeg var også selv til Star Wars præmieren, men slap billigere..

Mvh og håb om en ny m
- Michael
Aprilia RST 1000 Futura


"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:429180d7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske
> Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med
> kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på
> udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.
>
> Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en
> mangfoldighed hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde
>
> Tak for sidst til jer begge.
>
> Mvh,
>
> Allan
>
> Aprilia SL1000 Falco
>
>
> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte
>> køretøj...
>> Surt Michael
>>
>> tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig
>> tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
>>
>> Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
>>
>>
>> --
>> Dun@nt
>> Kilo SFau _R_ SilverBullet
>> http://www.dfmc.dk/?id=223
>> DMCN #745
>
>



Michael Mikkelsen (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 25-05-05 20:41

Update på www.buff-mc.dk/honda omkring hvad politiet sagde.

VH Michael


"Michael Gertz Nielsen" <michael_gertz_nielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42918b74$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg giver også min kondolance. Det er fanme trist syn! - Jeg er dog glad
> for din inspiration på køreteknisk kursus 4 dage forinden. :) Tak for
> sidst i øvrigt til alle der var med.
> Jeg var også selv til Star Wars præmieren, men slap billigere..
>
> Mvh og håb om en ny m
> - Michael
> Aprilia RST 1000 Futura
>
>
> "Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> news:429180d7$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg kondolerer Michael. Jeg er som Kløve glad for, at jeg så dig piske
>> Hondaen rundt i manegen forrige weekend. Den er jo nem at kende med
>> kasserne, og jeg forsøgte, om jeg kunne se slidmærkerne under mc´en på
>> udstødningen, men de fremgår dog ikke helt tydeligt af billederne.
>>
>> Man må håbe, at du kan finde en mc, der rummer lige så stor en
>> mangfoldighed hvad angår anvendelse, som din gamle CBR gjorde
>>
>> Tak for sidst til jer begge.
>>
>> Mvh,
>>
>> Allan
>>
>> Aprilia SL1000 Falco
>>
>>
>> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4290ff11$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> hmm jeg genkendte øjeblikkeligt de fine kasser monteret på det udbrændte
>>> køretøj...
>>> Surt Michael
>>>
>>> tak for sidst i øvrigt, kan jo glæde mig over at jeg nåede at se dig
>>> tumle cbr'eren inden den gik til de evige RR-marker
>>>
>>> Held og lykke med at fremskaffe en erstatnings MC
>>>
>>>
>>> --
>>> Dun@nt
>>> Kilo SFau _R_ SilverBullet
>>> http://www.dfmc.dk/?id=223
>>> DMCN #745
>>
>>
>
>



Mikkel Paulsen (26-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Paulsen


Dato : 26-05-05 12:04

Michael Mikkelsen wrote:

> Update på www.buff-mc.dk/honda omkring hvad politiet sagde.

Så de har konkluderet at det var mc'en som var skyld i branden? forstår
altså ikke hvordan man bare kan se igennem øjne med, at BX'ere er kendt
for at bryde i brand. kan man ikke få en erklæring fra Citroën, hvor de
officielt erkender der er et problem med den model? de må de da have
erkendt officielt på et eller andet tidspunkt.


Michael Mikkelsen (31-05-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 31-05-05 20:29

Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.

VH Mike

"Mikkel Paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:d74af0$6vb$1@abbeden.bunk.cc...
> Michael Mikkelsen wrote:
>
>> Update på www.buff-mc.dk/honda omkring hvad politiet sagde.
>
> Så de har konkluderet at det var mc'en som var skyld i branden? forstår
> altså ikke hvordan man bare kan se igennem øjne med, at BX'ere er kendt
> for at bryde i brand. kan man ikke få en erklæring fra Citroën, hvor de
> officielt erkender der er et problem med den model? de må de da have
> erkendt officielt på et eller andet tidspunkt.



Dr.Enduro (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 01-06-05 07:44

Michael Mikkelsen wrote:
> Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.

Har du snakket med brandvæsnet?

--

Hilsen Jan

Michael Mikkelsen (01-06-2005)
Kommentar
Fra : Michael Mikkelsen


Dato : 01-06-05 15:39

Kører forbi på torsdag.

VH Mike

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:429d5943$0$266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Michael Mikkelsen wrote:
>> Jeg har idag mailet en advokat. Så nu må vi se om han kan hjælpe mig.
>
> Har du snakket med brandvæsnet?
>
> --
>
> Hilsen Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste