/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stadig ikke nok benzin på den ene karburat~
Fra : Juel


Dato : 20-05-05 19:59

Nu er begge karburatorer blevet ultralydsrenset !!
men jeg har stadig det problem med venstre karburator, den levere ikke nok
benz til tomgang, hvis jeg holder fingeren på luftdyssen til
tomgangssystemet, så når jeg fjerner fingeren, så starter cylinderen !!!

jeg har renset med ståltråd igennem luftdyssen der er altså intet skidt i
den...

Nogle ideer ?

Skal jeg bare gå en størrelse op i pilotdyse ?

Mvh
Morten



 
 
Ukendt (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-05 08:34


Juel skrev i meddelelsen
<428e338f$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Nogle ideer ?
>
>Skal jeg bare gå en størrelse op i pilotdyse ?

Næeh ! Fejlen skal findes. :-/

Er Du helt sikker på tændingstidspunktet på venstre cyl ? Har Du tjekket med
tændingspistol ? Meget for sen tænding kunne give samme sympton.

mvh
Orla

>
>Mvh
>Morten




Juel (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 21-05-05 09:39

>>Skal jeg bare gå en størrelse op i pilotdyse ?
>
> Næeh ! Fejlen skal findes. :-/
>
> Er Du helt sikker på tændingstidspunktet på venstre cyl ? Har Du tjekket
> med
> tændingspistol ? Meget for sen tænding kunne give samme sympton.

Jamen orla, hvis jeg tager den højre karburator og sætter over på venstre
cylinder, så spiller det bare !! :o/

Mvh
Morten



Ukendt (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-05-05 12:29


Juel skrev i meddelelsen
<428ef3b6$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Jamen orla, hvis jeg tager den højre karburator og sætter over på venstre
>cylinder, så spiller det bare !! :o/


OK, jeg var ikke klar over at de kunne byttes. Det kan være en rest af en,
(tidligere) justerskrue der sidder et sted i systemet > færdig karbunade.
Mange Mikuni karburatorer har lidt den skæbne, når justerskruen skrues i
bund. Derved knækker en lille smule af spidsen af, og der er ingen mulighed
for at få stumpen ud. Spørgsmålet er jo, om Du har nogen
justeringsmulighed fra skruen overhovedet.

mvh
Orla

>Mvh
>Morten




Juel (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 21-05-05 12:32

> OK, jeg var ikke klar over at de kunne byttes. Det kan være en rest af en,
> (tidligere) justerskrue der sidder et sted i systemet > færdig karbunade.

Burde den ikke komme ud når jeg renser med ståltråd ?

> Mange Mikuni karburatorer har lidt den skæbne, når justerskruen skrues i
> bund. Derved knækker en lille smule af spidsen af, og der er ingen
> mulighed
> for at få stumpen ud.

Den må jo så sidde imellem skruen og hullerne til indsugningen..

Spørgsmålet er jo, om Du har nogen
> justeringsmulighed fra skruen overhovedet.

Det har jeg en lille smule, men kun når spjældet er lidt åbent :o/

Men jeg prøver endnu engang med ståltråd så, for at udelukke at der sidder
en spids et sted :o/

Mvh
Morten



Armand (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-05-05 13:42

Juel wrote:
>>
>>Mange Mikuni karburatorer har lidt den skæbne, når justerskruen skrues i
>>bund. Derved knækker en lille smule af spidsen af, og der er ingen
>>mulighed for at få stumpen ud.
>
>
> Men jeg prøver endnu engang med ståltråd så, for at udelukke at der sidder
> en spids et sted :o/

Hvordan ser justerskruens spids ud?
Man burde kunne se om den er helt spids eller blot en anelse afbrækket -
Sammenlign evt. med den anden karbunades justerskrue!

--
Armand.

Juel (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 22-05-05 17:47

> Hvordan ser justerskruens spids ud?
> Man burde kunne se om den er helt spids eller blot en anelse afbrækket -
> Sammenlign evt. med den anden karbunades justerskrue!

De er som nye :o/

Moller har været forbi idag, han kan heller ikke finde fejlen :o/

Nu rensede jeg de gamle karburatorer af og smed dem på og vupti så starter
de begge som de skal...

Mvh
Morten



Martin Sørensen (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-05-05 18:39

>> Hvordan ser justerskruens spids ud?
>> Man burde kunne se om den er helt spids eller blot en anelse
>> afbrækket - Sammenlign evt. med den anden karbunades justerskrue!
> De er som nye :o/
> Moller har været forbi idag, han kan heller ikke finde fejlen :o/
> Nu rensede jeg de gamle karburatorer af og smed dem på og vupti så
> starter de begge som de skal...

Har du fået kontrolleret svømmerhøjden på begge karburatorer? Har jeg nemlig
ikke lige læst..

Det er rimeligt simpelt ved at tilslutte en gennemsigtig slange til hver af
de to studser der forhåbentligt er på hvert svømmerhus. Ved at holde slangen
op mod siden på karburatoren og åbne for aftapningsskruen kan man hurtigt
aflæse svømmerhøjden efter at man har ladet motoren køre i tomgang (eller
blot køre med starteren et lille stykke tid til højden har stabiliseret
sig). I manualen til Secaen er svømmerhøjden i servicehåndbogen angivet som
et vist antal mm under pakningsfladen på svømmerhuset (mener det er mellem
1-3mm). Du har jo en eller anden forskel mellem de to karburatorer, så din
gode karburator må være reference for den anden.

signing off.. Martin Sørensen



Juel (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 22-05-05 19:14

> Har du fået kontrolleret svømmerhøjden på begge karburatorer? Har jeg
> nemlig ikke lige læst..

Jeps bare ikke med slange med med skydelære som der forskrives i manualen,
men kan jo godt prøve det anden.. har dog renset de 2 gamle karburatorer
idag, og sat dem på og de spiller 100%
Men men hvis de skal bruges skal der nye membraner i, og de koster sikker
600 pr stk minimum, så jeg vil lede efter to andre gs500 karburatorer, så
jeg kan bygge dem sammen til noget der virker..

Men de må holde til syn..

Mvh
Morten



Moller (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-05-05 06:14

Juel wrote:
> Men men hvis de skal bruges skal der nye membraner i, og de koster sikker
> 600 pr stk minimum, så jeg vil lede efter to andre gs500 karburatorer, så
> jeg kan bygge dem sammen til noget der virker..

Tjek MC nøglen omkring de membraner, nogen modeller koster de kun
150Kr. til og op ;) efter de lorte GS500 kabunader,ville jeg ikke røre et
sæt igen... det er ikke første gang problemet er set med dem(men det sagde
jeg jo også i går).

Og til dem som vil vide hvad vi lavde i går, så byttede vi alt om
mellem de to kaburatore, altså dyser, skruer, fjeder, nåle osv... ALT hvad
der kan flyttes, og så blev de justeret ind i hoved og røv, altså flyder,
tomgangsskrue osv.. resultatet var úændret, den samme kaburator som
virkede hele tiden virkede fint, og den anden virkede bare ikke. Så et
eller andet er galt ind i de kanaler, men så er det bare hvad. Og der var
hul igennem alle kanalerne til tomgangs systsemet.


VH
Lars Molnit


Ukendt (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-05 08:11

> Tjek MC nøglen omkring de membraner, nogen modeller koster de kun
> 150Kr. til og op ;)

750,- pr stk !!§!! &%(%#&"%#)!"=


Mvh
Morten



Ukendt (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-05 08:14

> Og til dem som vil vide hvad vi lavde i går, så byttede vi alt om
> mellem de to kaburatore, altså dyser, skruer, fjeder, nåle osv... ALT hvad
> der kan flyttes, og så blev de justeret ind i hoved og røv, altså flyder,
> tomgangsskrue osv.. resultatet var úændret, den samme kaburator som
> virkede hele tiden virkede fint, og den anden virkede bare ikke. Så et
> eller andet er galt ind i de kanaler, men så er det bare hvad. Og der var
> hul igennem alle kanalerne til tomgangs systsemet.

Hov btw tak for turen på skrusukien den trækker jo godt, det må man sige


Mvh
Morten



Moller (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-05-05 15:11

Juel wrote:

> Hov btw tak for turen på skrusukien den trækker jo godt, det må man sige
>

Tjaaaa... det jo ikke en Gixxer 1000 årgang 2005 :( detsvære.... men jo
Morfar cyklen kan godt trække lidt ;)

VH
Lars Molnit


Ukendt (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-05 17:17


Moller skrev i meddelelsen ...

>Og der var hul igennem alle kanalerne til tomgangs systsemet.


Men en ganske lille revne i godset, eller en lille "kortslutning" kanalerne
imellem er jo nok. Det karburatorhus har det nok bedst med at smeltet om til
Hansa dåser.

mvh
Orla

> VH
> Lars Molnit




Armand (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-05-05 11:15

Juel wrote:
> Nu er begge karburatorer blevet ultralydsrenset !!
> men jeg har stadig det problem med venstre karburator, den levere ikke nok
> benz til tomgang, hvis jeg holder fingeren på luftdyssen til
> tomgangssystemet, så når jeg fjerner fingeren, så starter cylinderen !!!

Justerskruen skal være pakket med en (frisk) O-ring for ikke at der
trækkes falsk luft dér.
Med en forskel á "finger på/væk" lyder som netop som fingeren tætner for
falsk luft! Skift derfor O-ringen med en frisk alene på mistanken!!

--
Armand.

Juel (21-05-2005)
Kommentar
Fra : Juel


Dato : 21-05-05 11:24

> Justerskruen skal være pakket med en (frisk) O-ring for ikke at der
> trækkes falsk luft dér.
> Med en forskel á "finger på/væk" lyder som netop som fingeren tætner for
> falsk luft! Skift derfor O-ringen med en frisk alene på mistanken!!

Du misforstår mig armand, det er ikke der jeg holder fingeren for, det er på
luftfilter siden af karburatoren, der er 2 små dysser, en til choker
systemet, og en til tomgangs systemet, og det er denne jeg holder filgeren
for, og når jeg så slipper, så får den benz nok ! og starter, dog kun for at
gå istå igen med det samme.. virker som om at den får en masse benz ind når
jeg lukker den, og når jeg så slipper bliver blandingen god nok..

Jeg har prøvet at holde en finger over hullet hvor pilot skruen sidder, men
gør ingen forskel, så oringen er tæt..

Mvh
Morten



Armand (22-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-05 02:12

Juel wrote:
>>Justerskruen skal være pakket med en (frisk) O-ring for ikke at der
>>trækkes falsk luft dér.
>>Med en forskel á "finger på/væk" lyder som netop som fingeren tætner for
>>falsk luft! Skift derfor O-ringen med en frisk alene på mistanken!!
>
>
> Du misforstår mig armand, det er ikke der jeg holder fingeren for, det er på
> luftfilter siden af karburatoren, der er 2 små dysser, en til choker
> systemet, og en til tomgangs systemet, og det er denne jeg holder filgeren
> for, og når jeg så slipper, så får den benz nok ! og starter, dog kun for at
> gå istå igen med det samme.. virker som om at den får en masse benz ind når
> jeg lukker den, og når jeg så slipper bliver blandingen god nok..
>
> Jeg har prøvet at holde en finger over hullet hvor pilot skruen sidder, men
> gør ingen forskel, så oringen er tæt..

OK, så!

Men jeg tror ikke at du kan konkludere nogetsomhelst ud fra dén test -
"Dyser" og kanaler på karbunadens indgang behøver langtfra at dække de
funktioner som du tror :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste