lorte spasser motor...
Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-05 17:48

Hejsa Alle

Nå men jeg tog det til eftermægle og fik ultralydsrenset mine karburatorer,
så skulle snavs være elemineret der... jeg fik dem samlet, rene som en barne
numse er de
På med dem og starte svinet, den starter men som altid vil den ene cylinder
føst når den får lidt luft.. pis og lort også, jeg stillede lidt på
synkroniseringen og blandingen, og fik næsten noget godt ud af det, men ikke
optimalt, den ville dog med glæde tage rpm.. dejligt..
Men efter lidt roden og pillen går den i stå. ved lave rpm.. nå men igang
med starteren og den startede også, og nu vil den drillende cylinder lige
pludseligt gerne starte, og den går normalt !!!
Men lige så skidt som dagen startede (spilte en ½l mælk ud over køkkenet
imorgens) skal den åbenbart ende, fordi nu kommer der bare sort røg ud af
udstødningen, og det er fra... JA du gættede rigtigt den drillende
cylinder.. ARGGGHHHH jeg bliver da sindsyg.. den kan altså ligepludseligt
godt gå i tomgang, men den oser møg sort + der kommer ligepludseligt varm
damp ud af kansaksel udluftningen... suk..

Har i en dom ?? er det en ventil der hænger, virker som om den skyder lidt i
karburatoren af og til.. det jeg ikke kan forstå er hvorfor den skulle lave
sort røg af det... og hvorfor der ville komme damp ud af knastaksel
udluftningen...

Nu gider jeg ikke rode med den skod motor mere idag.. basta

Mvh
Morten **som er ved at blive gråhåret i en alder af 27år**

Fra : solvang

Dato : 20-05-05 17:56

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
lave
> sort røg af det... og hvorfor der ville komme damp ud af knastaksel

er det en 4-cylindret motor, så prøv at bytte tændkabler fra den tilsvarende
cylinder(de går til samme tændspole)

Fra : Morten Juel

Dato : 20-05-05 17:53

hov skal lige nævnes at den med glæde tager RPM nu, men vil ikke falde ned
under 4K bagefter !! :o//

Mvh
Morten..

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-05-05 17:55

> [...]
> lidt i karburatoren af og til.. det jeg ikke kan forstå er hvorfor
> den skulle lave sort røg af det... og hvorfor der ville komme damp ud

Defekt top/bundpakning eller noget? Men ok, jeg synes også at damp i toppen
er lidt mystisk sammen med den sorte røg.
Hvis der kommer damp derop, må der jo være en læk til kølesystemet et sted?
Og sort røg tyder jo på at der kommer olie ind i cylinderen og bliver
forbrændt. Men hvordan de hænger sammen kan jeg ikke lige se, men måske de
ikke engang hænger sammen?

> Nu gider jeg ikke rode med den skod motor mere idag.. basta
> Morten **som er ved at blive gråhåret i en alder af 27år**

Ja, du har jo selv bedt om det på en måde. Du kunne jo bare have været
kedelig og købt en ny motorcykel ved en forhandler og lade ham skrue i det
der skal skrues.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 21-05-05 11:10

Martin Sørensen wrote:

> .....synes også at damp i toppen er lidt mystisk sammen med den sorte røg.
> Hvis der kommer damp derop, må der jo være en læk til kølesystemet et sted?

På en luftkølet motor??

> Og sort røg tyder jo på at der kommer olie ind i cylinderen og bliver
> forbrændt.

Olie giver hvid røg - (blå-)Sort røg skyldes besinoverskud (måske fra
udstødningen hvis man forudsætter at det er tænding der hidtil har
manglet :-/ )

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-05-05 16:11

> På en luftkølet motor??

Hmm.. Ja, havde lige glemt at det var en GS450/GS500 motor.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Juel

Dato : 20-05-05 19:50

HAHAHA ok fejlen er fundet, jeg laver det til en gætte konkurrance hvis der
er en der gætter det inden 22, giver jeg en pølse på klemmen i juli

Lad os bare sige at det var en forglemelse... )

Mvh
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-05-05 20:00

> HAHAHA ok fejlen er fundet, jeg laver det til en gætte konkurrance
> hvis der er en der gætter det inden 22, giver jeg en pølse på klemmen
> i juli Lad os bare sige at det var en forglemelse... )

Glemt toppakning?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Juel

Dato : 20-05-05 20:08

> Glemt toppakning?

Nej..

Mvh
Morten

Fra : Dr.Enduro

Dato : 20-05-05 22:15

Juel wrote:
> [...]
> er en der gætter det inden 22, giver jeg en pølse på klemmen i juli
>
> Lad os bare sige at det var en forglemelse... )

Klud i udstødningen?

--

Hilsen Jan

Fra : Juel

Dato : 20-05-05 22:34

> Klud i udstødningen?

nej..

mvh
morten

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 20-05-05 23:35

Juel wrote:
> [...]
> er en der gætter det inden 22, giver jeg en pølse på klemmen i juli
>
> Lad os bare sige at det var en forglemelse... )

Chooker?

Fra : Ulvir

Dato : 20-05-05 23:55

Mikael Jørgensen wrote:

> Chooker?

Også min tanke.. Hvad ellers kan det være, hvis det er en 'forglemelse'..

Ulvir.

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 21-05-05 00:11

Ulvir wrote:

> Også min tanke.. Hvad ellers kan det være, hvis det er en 'forglemelse'..
>
> Ulvir.

Det var min tanke da jeg læste at den ikke ville gå under 4k rpm... Jeg
glemte det i starten på min, og den gik så dejligt højt i "tomgang" dvs.
den fint kørte i 3 gear ude på landevejen (Uden jeg sku røre ved gassen
hehe) ;)

Fra : Juel

Dato : 21-05-05 09:30

> [...]
> glemte det i starten på min, og den gik så dejligt højt i "tomgang" dvs.
> den fint kørte i 3 gear ude på landevejen (Uden jeg sku røre ved gassen

Nej var det heller ikke

Mvh
Morten

Fra : Brian Lænø

Dato : 21-05-05 11:07

"Juel" skrev
> HAHAHA ok fejlen er fundet, jeg laver det til en gætte konkurrance hvis
> der er en der gætter det inden 22, giver jeg en pølse på klemmen i juli
>

> Lad os bare sige at det var en forglemelse... )

Havde du glemt at montere en fjeder i karburatoren?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Juel

Dato : 21-05-05 11:14

> Havde du glemt at montere en fjeder i karburatoren?

Hehe BINGO !!

Havde glemt fjederen til det ene vacuum spjæld..

Resultat = spjældet havde været helt oppe, og nålen havde så ikke ramt
hullet igen = en helvedes masse benz til motoren = nu kunne den godt gå i
tomgang da den fik benz nok og også = en helvedes masse sort røg !!

Hehe

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 22-05-05 02:15

Juel wrote:

> [...]
> hullet igen = en helvedes masse benz til motoren = nu kunne den godt gå i
> tomgang da den fik benz nok og også = en helvedes masse sort røg !!

Hehe??
Snarere (dybfølt)*SUK*!
Morten for helvede - Det grænser til tidsspilde at bekymre sig om dine
problemer, når sådanne detaljer ikke er på det rene forinden :-|

--
Armand.