svinghjul montering på gpz500s
Fra : neess

Dato : 20-05-05 09:16

Jeg har lige skiftet stator og svinghjul på min cykel. Men bolten køre sig
desvære løs. Skal de sættes noget ved bolten så den ikke køre sig løs eller
hvordan.

Eller er der et godt lille trick.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-05-05 12:31

Hmmm. Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud på en GPZ...... Men hvad med
at bruge loctite?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 20-05-05 13:52

In article <428dca46$0$660$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
xng@post.cybercity.dk says...
> Hmmm. Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud på en GPZ...... Men hvad med
> at bruge loctite?

- Eller et låseblik?

Hvis Loctite - skal det nok være 243 eller en lignende olieresistent
Locktite.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 15:57

neess skrev i meddelelsen
<428d9cd0$0$63670$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Jeg har lige skiftet stator og svinghjul på min cykel. Men bolten køre sig
>desvære løs. Skal de sættes noget ved bolten så den ikke køre sig løs eller
>hvordan.

Når bolten går løs, er rotoren så også løs ? Eller forbliver den pænt på sin
konus på krumpeteren ?

Hvis at din nye rotor er beskadiget på sin koniske flade, eller værre endnu,
fladen på krumtappen er ødelagt, så kan du spænde herfra og indtil at du
bliver gammel, rotoren vil aldrig blive siddende Tjek fladerne ved, med
håndkraft, at "klaske" rotoren ind på akslen, så skal den faktisk bide sig
fast, og være svær at trække af igen.

Er det kun bolten der går løs, (hvilket at jeg har svært ved at tro), er
lock-tite en udmærket løsning, alternativt et låseblik.

>Eller er der et godt lille trick.

Nej ingen tricks, tingene skal bare være i orden.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 21-05-05 11:00

Orla Pedersen wrote:
> neess skrev i meddelelsen
> <428d9cd0$0$63670$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Nej ingen tricks, tingene skal bare være i orden.

DEt skulle da lige være at huske at montere den lille halvmåneformede
not inden generatoren sættes på konus'en :-/

--
Armand.

Fra : neess

Dato : 30-05-05 20:29

Min far fik et lige skilt af og var noten som var brækket.
Så nu skal jeg bare ud og have fat på en ny.
meddelelse news:428dfa5e$0$50654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 31-05-05 02:34

neess wrote:
> Min far fik et lige skilt af og var noten som var brækket.

Point til min krystalkugle!

--
Armand.

Fra : neess

Dato : 31-05-05 13:34

Ja den er guld hver. Du må tjene godt på den, hvis du er spåmand

Fra : Armand

Dato : 31-05-05 18:54

neess wrote:

> Ja den er guld hver. Du må tjene godt på den, hvis du er spåmand

Spåmand? Ikke endnu - Jeg skal først igennem min læretid, og har t.d.
kun gennemført 7 år af den her på DFM

--
Armand.