Import af station-car og afgift ?
Fra : ab©

Dato : 23-05-05 23:02

Mener at der tidligere har været mulighed for at få en import-bil
registreret på enten hvide eller gule plader, men iflg. "Knold og Tot" ser
det ikke længere ud til, at denne mulighed eksisterer.

Hvad hvis pågældende bil slet ikke er typegodkendt i Danmark ?

ab

Fra : Mogens

Dato : 24-05-05 05:21

On Tue, 24 May 2005 00:01:41 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Mener at der tidligere har været mulighed for at få en import-bil
>registreret på enten hvide eller gule plader, men iflg. "Knold og Tot" ser
>det ikke længere ud til, at denne mulighed eksisterer.

Hvor ser du det - vi har det netop fået en forhåndsgodkendelse...

>Hvad hvis pågældende bil slet ikke er typegodkendt i Danmark ?

Så må du skaffe een gennem importør og andet...

Fra : ab©

Dato : 25-05-05 20:18

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

>...på enten hvide eller gule plader ......

> Hvor ser du det - vi har det netop fået en forhåndsgodkendelse...

Det er jo netop det jeg _ikke_ ser ?

ab

Fra : Mogens

Dato : 25-05-05 20:21

On Wed, 25 May 2005 21:18:14 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Det er jo netop det jeg _ikke_ ser ?

Du skriver/citerer følgende: "...men iflg. "Knold og Tot" ser
det ikke længere ud til, at denne mulighed eksisterer..."

SÃ… derfor -> hvor ser du det hos T&S?

Fra : ab©

Dato : 26-05-05 19:24

> SÅ derfor -> hvor ser du det hos T&S?

Hvis det ikke bare skal være en diskussion om ord: Hvor ser du, at Told og
Skat skriver noget om gulplade-biler ? Jeg kan ikke se, at de skriver noget
om det og hvordan skal man så udlede, at der er regler på området ?

ab

Fra : Mogens

Dato : 26-05-05 20:03

On Thu, 26 May 2005 20:23:45 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Hvis det ikke bare skal være en diskussion om ord...

Så må du jo finde en formulering, modtagerne kan forstå :)

>Hvor ser du, at Told og Skat skriver noget om gulplade-biler ?

Når du går ind på siden http://modep.toldskat.dk kan du vælge at se
tidligere vurderinger på forskellige bilmodeller. Inden du leder efter
et bestemt mærke, vælger du mellem personbil, motorcykel eller
varebil. Sidstnævnte er biler på gule plader -> eksempelvis BMW 528i

> Jeg kan ikke se, at de skriver noget om det og hvordan skal
> man så udlede, at der er regler på området ?

Se ovenfor...

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 24-05-05 07:49

Hehe... jeps det er rigtig ALLE biler i verdens laves i danmark nu så
der er ingen grund til det andet mere... :)

Tror du skal læse igen makker

http://modep.toldskat.dk/ - "indførsel af brugte personbiler

-Mikael

Fra : ab©

Dato : 25-05-05 20:21

"Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe... jeps det er rigtig ALLE biler i verdens laves i danmark nu så der
> er ingen grund til det andet mere... :)

Ikke forstået ?

> Tror du skal læse igen makker
>
> http://modep.toldskat.dk/ - "indførsel af brugte personbiler

Tak for dit svar makker. Men der må være noget galt med min skærm - hvor kan
du se, at der står noget om gulplade-biler ?

ab