Hardware-/kontorartikkel- leverandør?
Fra : Kristian Mogensen

Dato : 12-12-00 11:41

Hej med jer!

Vi sidder i den situation at den sælger vi før har brugt os af i forbindelse
med indkøb af hardware, software, papir, toner mv. har forladt dem vi førhen
købte ind hos. Han var ellers rigtig god...
Vi har forsøgt os frem med andre sælgere hos dem, finde en ny leverandør
osv. Men uden held. Enten har de ikke den fjerneste idé om hvad det er de
sælger (eller hvilke produkter der findes), eller også kan man aldrig komme
i kontakt med dem, eller også er deres leveringstid grotesk lang, deres
tilbagemeldinger fraværende, samt ofte deres priser helt hen i vejret...

Derfor, er der nogen der kan anbefale en fornuftig sælger, med fornuftige
priser, fornuftige leveringsbetingelser mv., så må I meget gerne lige give
lyd til mig!

/Kristian

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 09:26

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 09:26

Fra : HSN-Design

Dato : 13-12-00 09:26

Hej Kristian.

Prøv at kontakte mig via email og sig hvad du har i tankerne,
så kan vi nok finde ud af noget.

\HSN

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 16:48

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 13-12-00 16:48

[snip]

> Hvis det "bare" er kontorartikler, så vil jeg da anbefale dig

Kontorartikler og hardware og dittendatten...
Vi bruger ikke papir og kuglepenne for 90k om året :)

> http://www.mb.dk/ eller http://www.lomax.dk
>
> Lomax ligger i Søborg&Fredrikssund og MallingBeck i Albertslund.
>
> Jeg har (godt nok som forbruger) fået en alletiders behandling hos de
> to firmaer. Det var i forbindelse med kontorstol + diverse (Lomax) og
> en taske til bærbar computer (MallingBeck).

Vi bruger Lomax i forvejen og kan udelukkende siger positive ting om dem! De
kan også snildt få en klar anbefaling med herfra!

> Og ja, det var ikke de store ordre (ca. 2000 kroner tilsammen), men
> den behandling man får som "småkunde" kan jo bruges som indikator om
> hvorledes de er, når man kommer som storkunde.
> Skulle jeg afgive en ordre i den størrelsesorden som du skal til, så
> vil jeg tage dem med i mine overvejelser.

Du rammer hovedet på sømmet ganske præcist. En seriøst leverandør behandler
både store og små kunder lige seriøst. Derudover er det ikke direkte min
vurdering, at vores budget bringer os op i storkundekategorier nogetsteds...

Problemet er blot, at jeg nu mangler en leverandør til hardware, samt i
mindre målestok kontordittendatten. Oven i hatten bruger vi Dell til færdige
systemer (dvs. PC'ere, Servere osv.), som vi efter lidt tabbernakkel i
starten nu er blevet rigtig tilfredse med.

Men hvis vi skal bruge en harddisk eller 2, netkort, printere, toner,
papir, transparanter, scanner, osv. i den dur er vi desværre på bar bund.
Jeg forsøgte mig i kådhed med en fra edbpriser.dk som havde fået en ok
rating, men måtte opgive da jeg hverken kunne få fat i dem, få ad vide
hvornår jeg fik varerne leveret - eller sågar om de kunne levere nogle af
dem...
Jeg er udemærket klar over at det tager lidt tid at komme ordentlig ind på
hinanden som køber/sælger, men folk der er direkte ligeglad med min ordre
kan jeg ikke satse min virksomheds indkøb på. Vi køber jo ikke ind for sjov,
men fordi vi rent faktisk skal bruge bestillingerne.

Men tak for hjælpen ellers (på MB.dk så det ud som om de fokuserer på
nogenlunde det samme som Lomax) - sig til hvis du falder over en anden -
meget gerne en sælger med navn og telefon, hvis den slags stadig findes :)

/Kristian

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-00 10:48

Kristian Mogensen wrote:

> [...]
> systemer (dvs. PC'ere, Servere osv.), som vi efter lidt tabbernakkel i
> starten nu er blevet rigtig tilfredse med.

Okay, når I bruger Dell som hardwareleverandør, så ta' lige
nedenstående med det forbehold, at deres hardware måske ikke er så
glad for "fremmed" hardware.
Ikke at jeg kender Dell for det, men Compaq og IBM har det med, at
deres systemer er gladest for "eget" udstyr.
Jeg tænker her på harddiske, netkort og andre ting som man bruger inde
i selve systemet.

Til forbrugsstoffer og eksterne enheder er det jo (7-9-13 )
ligegyldigt fra hvem man køber.

> Men hvis vi skal bruge en harddisk eller 2, netkort, printere, toner,
> papir, transparanter, scanner, osv. i den dur er vi desværre på bar bund.

Det er naturligvis: harddisk, netkort, som jeg tænker på.
Så kontakt lige Dell for at være helt sikre på, at der ikke er
"konflikter".

De andre ting du nævner skulle jo bare være ok at bruge "fremmed"
ting.

(lige med transparanter og hvis du vil bruge dem i laserprintere, så
sikre dig lige, at transparanten kan klare temperaturen. Og sørg for,
at transparanten ikke bliver "bøjet" og drejet efter opvarmning af
papirhåndteringen. Jeg har til transparanter gode erfaringer med
Bog&Ide)

Til decideret hardware:
Som erhvervskunde (igen: jeg har kun handlet som forbruger hos dem,
men for at bruge det som indikator) ville jeg vælge
http://www.datacentrum.dk eller http://www.zitech.dk
Datacentrum har jeg handlet med to gange for skærm og CD-brænder.
Jeg fik deres kundeservice at mærke, da brænder-skuffen ikke ville
mere. Så fik jeg brænderen byttet uden de store problemer (og dog: De
påstod, at man ikke fik en ny 12 mdr.s reklamationsret. Men det gør
man jf. forbrugerstyrelsen. Men jeg håber, at jeg ikke får brug for
den).
Zitech har jeg fornemmelsen har jeg handlet med i forbindelse med
småting som jeg ikke umiddelbart kunne få andre steder (eller bedre
sagt som man først skulle spørge om andre steder).
Deres katalog er ret omfangsrigt om bliver opdateret hver eller
hveranden måned.

Jeg har også gode erfaringer med Unishop (på falkoner Alle. Tidligere
hed den Unipro. Deres skilte ud mod gaden hedder stadig Unipro, men
unipro-kæden er købt af Zitech, så vidt jeg husker), hvor
ekspedienterne svarer på ens spørgsmål med (syntes jeg) stor
tålmodighed og uden at grine over "dumme spørgsmål".
En anden butik jeg har prøvet i forbindelse med decideret PC-køb (igen
som forbruger) var http://www.multimediaworld.dk/, hvor jeg ligeledes
følte mig vældig godt behandlet.
Jeg købte stumperne til to PCere hos dem. Og de virker allesammen
endnu.
Det var en enkelt nat, hvor en Quantum-harddisk ikke ville mere, men
jeg tror bare, at det var en fejl40 efter godt 44 timers
næsten-uafbrudt arbejde kombineret med "hvad skal den knap bruges
til"-pilfingre. Men en fdisk og PartitionMagic fik det hele op at køre
igen (og jeg mistede en masse data, men sådan er livet nu engang, når
man ikke tager backup. Det er derfor jeg har købt en brænder )

Rent prisleje-mæssigt vil jeg tro, at Zitech og Unishop er i den
dyrere ende. Og datacentrum og Multimediaworld er i "middelklassen".
Derudover har jeg aldrig følt mig snydt hos nogen af dem.
Jeg har bagefter en enkelt gang fundet ud af, at jeg ikke har lavet
mit informations-hjemmearbejde godt nok. Og sidder nu med en mekanisk
switchboks (op til 4 Pc'ere -->> 1 skærm/mus/tastatur), som jeg i
princippet kan undvære.(bare lige, hvis I selv vil bruge en: En
switchboks skal være elektronisk for være helt optimal).
Det er ikke butikkens skyld, med de informationer jeg gav ekspedienten
kunne han ikke give mig bedre råd.

Alle fire butikker ligger på Falkoner Alle.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-12-00 00:02

Kristian Mogensen <kristian@isys.dk> wrote:

> Derfor, er der nogen der kan anbefale en fornuftig sælger, med fornuftige
> priser, fornuftige leveringsbetingelser mv., så må I meget gerne lige give
> lyd til mig!

Vi har valgt Barfod som vores kontorpusher.

http://www.barfod.dk

Virksomheden har stort set alt inde for kontor-ting: papirclips,
brevholdere, papir, toner, faxmskiner, borde etc. Man kan afgive
bestilling pr. telefon, elektronpost og fax - og virksomheden leverer
"gratis" fra dag til dag ved selv den mindste bestilling. Priserne er
generelt OK og med OK kredit (løbende + 15 såvidt jeg husker). Jeg ville
dog vælge en anden leverandør til hardware.

-j

--
Janus Sandsgaard
Boligløs pr. 1.4.01. Søger lejlighed i København.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-12-00 15:31

Janus Sandsgaard wrote:

.... elektronpost....

ROFL.

> Boligløs pr. 1.4.01. Søger lejlighed i København.
> Kan du hjælpe?! http://janus.dk

jeg vil næsten sige: velkommen i klubben, men vi er jo "konkurrenter"

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.