att i Gmail
Fra : John Jachmsen

Dato : 24-05-05 08:56

Hejsa
Hvis jeg sender en e-mail til min gmail-konto med en attached zip fil
får jeg en fejlmeddelelse om at "illegal attachment" ?

Kan det passe at man ikke kan sende zipfiler til sig selv? Hvad I
himlens navn skal vi så bruge de 2 GB til?

Ved I forresten hvor der står noget om hvilke betingelser der er for
attachments til gmail? Størrelse og type? Fx. kan jeg ikke sende en exe
til andre, hvilket jeg synes er fuldstændig tåbeligt.

Tak
JJ

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 11:26

Ofte vil mailfiltre afviste exe-filer, da de jo MÅSKE kan indeholde virus.
Men du kan jo bare rename den til noget andet. Og når brugeren i den anden
ende så modtager, renames den bare til det originale navn....

Fra : John Jachmsen

Dato : 24-05-05 13:10

Ivan [7100] wrote:
> Ofte vil mailfiltre afviste exe-filer, da de jo MÅSKE kan indeholde virus.
> Men du kan jo bare rename den til noget andet. Og når brugeren i den anden
> ende så modtager, renames den bare til det originale navn....

Joe, men "harald hulhjerne" kan jo ikke lige finde udaf at rename en
fil. HH kan derimod godt finde udaf at db klikke på en exe.
Men det er da en mulighed

JJ

Fra : csm

Dato : 24-05-05 12:44

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message

> Ved I forresten hvor der står noget om hvilke betingelser der er for
> attachments til gmail? Størrelse og type? Fx. kan jeg ikke sende en exe
> til andre, hvilket jeg synes er fuldstændig tåbeligt.

https://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8770

--klip--

With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in
size. However, the precise amount allowable will depend on the attachment.
When you add an attachment, the size of a file may increase because
transport encodings are automatically added. (Transport encodings are the
information that allows your message to be safely sent and read.)

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may
push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a
warning that your message exceeds the 10MB limit.

Fra : John Jachmsen

Dato : 24-05-05 13:07

csm wrote:
> "John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message

> https://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8770

Ohh nu ser jeg Gmail ikke accepterer zip med exe i.
https://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6590&topic=40

Hvilken tåbelighed fra googles side.

Tak for svar venner
JJ