nyt tun, hvad nu?
Fra : The_Killer

Dato : 31-05-01 19:03

Hej

Jeg ville bare lige høre om dette er rigtigt.

Jeg har lige fået nyt tunsæt på ( ø48), så nu skal stemplet og cylinderen
lige køres til. Til det har jeg følgende spørgsmål.

Jeg skal køre maskinen helt ud i gearne og lade den få nogle omdrejninger,
ikke?

Ikke noget med at lade den tør trække, altså når det gå op ad bakke er det
med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig
spinner, ikke??

Thomas

Fra : Seth-Enoch

Dato : 01-06-01 10:25

> [...]
> med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig

Ehm...Så vidt jeg ved så må skidtet ikke få særlig mange omdrejninger til at
starte med(100km), og så kan du give det 2/3gas de næste 200-250 km, og
derefter de næste 100-150 2/3 til fuld skrue...noget i den dur, men aldrig
bundgas til at starte med, så kan den sætte sig, og bliver det kørt for
hårdt til, så kan du miste ydelse på toppen senere........ Så vidt jeg ved,
lad hellere ekspertene svare lidt mere præcist, men jeg er vidt ikke helt
galt på...tror jeg :)

--
Seth-Enoch

Fra : Torben

Dato : 02-06-01 23:18

> [...]
ved,
> lad hellere ekspertene svare lidt mere præcist, men jeg er vidt ikke helt

det er meget rigtigt det du beskiver, men skal det være rigtig godt så skal
men lægge stemplet ned i 2-takts olie et døgns tid, så det suger olien som
en svamp, og frigiver så lidt olie under tilkørslen. Det er heller ikke dumt
at gi den en federe benzin/olie blanding

Torben
Kawa z650

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-06-01 01:20

Torben skrev i meddelelsen <9fbp3v$l9j$1@sunsite.dk>...

> [...]
dumt
>at gi den en federe benzin/olie blanding

Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : RpR

Dato : 03-06-01 13:29

> Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..

Kan det heller ikke =)
Det kan til nøds lægge sig i de små riller der er i stemplet, men det kan
man opnå ved at gnide lidt olie på med fingerne.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Torben

Dato : 04-06-01 20:51

Anders Houmark <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ImfS6.18583$dS3.1011876@news010.worldonline.dk...

> dumt
>
> Jeg har nu aldrig kunne forstå hvordan metal kan suge væske..
>
> --
> Mvh Anders Houmark

Når man støber et stempel vil der altid være meget små lufthuller i
marterialet, og det er deri olien trænger lidt ind i stemplet, og det gøres
bedst ved at lade det ligge i olie et døgns tid. Jeg laver oliepumper til
daglig, som er lavet i støbejern, og er det dårlige støbeemner kan olien
faktisk løbe igennem støbejernet.

Torben

Fra : The_Killer

Dato : 04-06-01 22:43

Da jeg var nede hos forhandleren, fik jeg at vide at de havde fået den til
at 4-takte, for at give en bedre smørring, de sagde også at jeg skulle køre
på knalert benz selvom at jeg plejere at køre på almindelig. Det var godt
med en "tykkere" benz.

T.

Torben <torben-lea@123mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fgp70$6an$1@sunsite.dk...

Fra : RpR

Dato : 01-06-01 06:24

> [...]
> med at komme ned i de laveste gear så den får nogle omdrejninger og rigtig

Det indlæg kan sq ikke være seriøst ment!

Fra : Seth-Enoch

Dato : 02-06-01 04:00

> Det indlæg kan sq ikke være seriøst ment!

Weeeeee! Det betyder vist at jeg har ret... øj sq!

--
Seth-Enoch