Kontrakt på lejelejlighed
Fra : Rikke

Dato : 22-05-05 18:20

Hej NG,

Min kæreste har tidligere boet sammen med en anden, men han er selvfølgelig
fraflyttet og har skiftet adresse. Men han står stadigvæk på lejekontrakten.
Er der noget med at efter en given periode kan hans eks, få ham slettet fra
kontrakten????? Han vil ikke slettes fra lejekontrakten, da der har været
tale om at lejlighederne skal laves om til andel-/ejer-lejligheder. Dette
vil jo betyder nogle flere penge for os.

MVH
Rikke

Fra : Grunt

Dato : 22-05-05 20:50

On Sun, 22 May 2005 19:20:15 +0200, "Rikke" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>kontrakten????? Han vil ikke slettes fra lejekontrakten, da der har været

Det kommer an på om det står i kontrakten, for det står ikke i f.eks. lejeloven.

>tale om at lejlighederne skal laves om til andel-/ejer-lejligheder. Dette
>vil jo betyder nogle flere penge for os.

Det bliver da ike gratis at omdanne til andel/ejer, så der skal i have en stor
sjat penge til div. betalinger.

Fra : Henning

Dato : 23-05-05 09:02

On Sun, 22 May 2005 21:50:01 +0200, Grunt <grunt@postkassefejl.dk>
wrote:

>Det kommer an på om det står i kontrakten, for det står ikke i f.eks. lejeloven.

>Det bliver da ike gratis at omdanne til andel/ejer, så der skal i have en stor
>sjat penge til div. betalinger.

Andelen kan købes til en given vurdering, de første år opskrives denne
typisk meget kraftigt.

Fra : Politico

Dato : 23-05-05 15:36

"Rikke" <ingen@mail.dk> wrote in message

> [...]
lejekontrakten.
> Er der noget med at efter en given periode kan hans eks, få ham slettet

Hvis udlejer er med på det, så skulle det nok kunne lade sig gøre.

Hvor længe har de boet sammen i det lejemål? Er det privat eller
almennyttigt? Er der nogen børn?

> Han vil ikke slettes fra lejekontrakten, da der har været
> tale om at lejlighederne skal laves om til andel-/ejer-lejligheder. Dette
> vil jo betyder nogle flere penge for os.

Det kan eks-kæresten jo så blokere for ved at sige nej til overtagelse. Så
mister hun selvfølgelig selv sin andel af gevinsten.

Din kæreste er klar over, at så længe han står som lejer på kontrakten,
hæfter han solidarisk for alle pligtige ydelser i lejemålet?

/ Politico