Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma optik på Canon 350D
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-05-05 18:34

Jeg er bekendt med at der er problemer med en del sigma optik i forbindelse
med det nævnt kamera - men det gælder vel ikke hele Sigma's
produktportefølje?
Er det kun ældre optik (og i så fald, er der en dato)? - eller er det alle
"ikke-digitale" optikker?
Skal jeg bare holde mig helt fra Sigma, når jeg har et 350D ?

/Kasper Hansen

Fra : Jan Strægaard

Dato : 23-05-05 19:33

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Skal jeg bare holde mig helt fra Sigma, når jeg har et 350D ?

Jeg har en Sigma 55-200 f/4-5.6 DC og har ikke problemer med at få den
til at spille med min 350D.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-05-05 19:49

> Jeg har en Sigma 55-200 f/4-5.6 DC og har ikke problemer med at få den
> til at spille med min 350D.

Hej Jan,
Kan se at den er fornuftig i pris - hvordan vurderer du kvaliteten?
Har du evt. et par billeder jeg må se? Som jeg ser det kan den ikke rigtigt
bruges til macro-fotografi, vel?

/Kasper Hansen

Fra : Jan Strægaard

Dato : 24-05-05 19:28

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Kan se at den er fornuftig i pris - hvordan vurderer du kvaliteten?

Jeg har ikke lavet 'kliniske' forsøg med den, men umiddelbar er jeg
tilfreds i forhold til prisen. Finishen synes ok.

Jeg har taget både skarpe og lidt uldne billeder med den. Om
sidstenævnte skyldes objektivet, min betjening (fejl- eller mine
smårystelser) eller andet, kan jeg ikke sige p.t. Jeg håber at jeg snart
får lavet lidt struktureret test af den.

Hvis jeg fortryder noget, er det at jeg ikke købte en i området (ca) 25
- 135 mm i stedet. Det havde nok dækket mit behov lidt bedre - viser det
sig.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-05-05 19:41

In article <4292140f$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> "ikke-digitale" optikker?
> Skal jeg bare holde mig helt fra Sigma, når jeg har et 350D ?

Det gælder rimeligt gamle objektiver der ikke laves mere.
Det eneste konkrete problem med aktuelle objektiver er 24-70 på 20D.
Resten skulle fungere, ellers rechipper de på fabrikken.

Fra : Thor

Dato : 23-05-05 22:52

> Det eneste konkrete problem med aktuelle objektiver er 24-70 på 20D.
> Resten skulle fungere, ellers rechipper de på fabrikken.

Listen omfatter desuden bla.
70-300 mm APO
400 mm f 5,6 APO

Disse kan *ikke* rechippes, hverken i DK, Sverige eller Tyskland.

Men jeg mener, at alt funker på D30 og D60 kameraerne.

mvh Thor

Fra : Alex W

Dato : 23-05-05 19:51

> Skal jeg bare holde mig helt fra Sigma, når jeg har et 350D ?
>
> /Kasper Hansen

Hej Kasper

Det er de gamle objektiver fra Sigma der har problemer.
Alle de nye spiller sammen med Digierne.

Hvornår kan jeg ikke sætte dato på, men de nye til 2 år gamle objektiver
burde virke.

/Alex W

Fra : Brian Lund

Dato : 23-05-05 20:45

> Jeg er bekendt med at der er problemer med en del sigma optik i
forbindelse
> med det nævnt kamera - men det gælder vel ikke hele Sigma's
> produktportefølje?

Det har jeg så ikke hørt ret meget om, jeg har vist set en enkelt post her
på gruppen hvor en har købt et par brugte objektiver af ældre dato som ikke
virkede! (Eller opgraderede han fra et andet kamera?)

> Er det kun ældre optik (og i så fald, er der en dato)? - eller er det alle
> "ikke-digitale" optikker?
> Skal jeg bare holde mig helt fra Sigma, når jeg har et 350D ?

Jeg har et Sigma 70-300, og det er ikke den nye APO Super (II), dvs. den er
fra før 2003, mit gæt er at den er fra 01 eller sådan noget og svjv er den
ikke blevet rechipped...
Det kan dog være svært at sige i det enkelte tilfælde hvor gammelt det må
være, før det ikke virker, men 2 år så tror jeg at du er ret sikker på at
det virker :)

Brian