Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS350D vs. EOS300D
Fra : K

Dato : 22-05-05 12:36

Her er der en god video, der viser nogle af forskellene imellem de to
Rebel'er

http://www.digital-photography-resource.com/video/pmarebelxt.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-05 12:51

"K" <k@vip.cybercity.dk> skrev

> Her er der en god video, der viser nogle af forskellene imellem de to
> Rebel'er
> http://www.digital-photography-resource.com/video/pmarebelxt.htm

Bemærk størrelsesforskellen!

Hvorfor f***** laver de disse semi-professionelle kameraer mindre og mindre?

Er jeg virkelig den eneste i verden, som simpelthen bare ikke kan fordrage
at fotografere med et lille/let kamera?

Jeg synes, at et stort og lidt tungt kamera ligger meget bedre i hånden, og
at de små lette dimser kejter rundt mellem fingrene..

Claus
--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : K

Dato : 22-05-05 12:58

> [...]
> og
> at de små lette dimser kejter rundt mellem fingrene..

Jeg synes at 300D virker en del sidetung, hvorimod 350D for mig mærker som
om den ikke er så sidetung, dette opleves når jeg står med kameraet "kun" i
højre hånd, hvilket også er klart når kameraet er smallere, derfor er 350D
min favorit

Fra : Brian Lund

Dato : 22-05-05 13:05

> [...]
og
> at de små lette dimser kejter rundt mellem fingrene..

Det må heller ikke blive mindre end 350D!
Jeg kan godt leve med størrelsen på 350D, men jeg tror et batterigreb gør
lidt ved det, og når nu jeg ikke har råd til 20D, så er det jo hvad jeg må
nøjes med :)

Hvis jeg engang skal opgradere skal det ihvertfald ikke være et kamera der
er mindre!

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-05-05 13:35

In article <429071d4$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Jeg synes, at et stort og lidt tungt kamera ligger meget bedre i hånden, og
> at de små lette dimser kejter rundt mellem fingrene..

dit problem er du ikke køber ordentlig optik. For så vejer 350D også
over et kg

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-05-05 13:45

Povl H. Pedersen wrote:
> dit problem er du ikke køber ordentlig optik. For så vejer 350D også
> over et kg

Hehe. Ordentlig optik gør dog ikke kameraet større at holde om

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-05-05 16:00

In article <42907ec8$0$79462$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Hehe. Ordentlig optik gør dog ikke kameraet større at holde om

Med ordentlig optik er det objektivet man løfter, kameraet er
bare et styrehåndtag :)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-05-05 18:25

Povl H. Pedersen wrote:
> Med ordentlig optik er det objektivet man løfter, kameraet er
> bare et styrehåndtag :)

Ja det kan der være noget om

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-05 19:12

: Med ordentlig optik er det objektivet man løfter, kameraet er
: bare et styrehåndtag :)

Ja, ok, men det havde nu været rart at kunne holde med alle fingre.
Jeg har begge kameraer, og ergonomisk er 300d min favorit.
Knud

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-05 14:09

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev

> dit problem er du ikke køber ordentlig optik. For så vejer 350D også
> over et kg

Det er ikke kun vægten, jeg opponerer imod, det er også størrelsen. Et lille
kamera ligger da utroligt dårligt i hånden, og det bliver mere besværligt at
betjene knapperne, som jo nødvendigvis også bliver mindre.

Claus

Fra : Jan F.

Dato : 23-05-05 15:21

> [...]
> at
> betjene knapperne, som jo nødvendigvis også bliver mindre.

Ja, i din hånd.... men hvad med en kvindehånd, der ligger den sikkert godt.

Mvh Jan

Fra : Jan F.

Dato : 22-05-05 19:02

> [...]
> mindre?
>
> Er jeg virkelig den eneste i verden, som simpelthen bare ikke kan fordrage

Ca. halvdelen af Danmarks befolkning har en lille hånd, så det er lidt af et
scoop Canon har lavet her...
For den der ønsker en større model vælger bare en af de mange andre
modeller, hvor svært kan det være...

mvh Jan

Fra : Alex W

Dato : 22-05-05 20:51

> [...]
> mindre?
>
> Er jeg virkelig den eneste i verden, som simpelthen bare ikke kan fordrage

Nej ... Jeg har en 10D også og det drejer sig i høj grad om tilvending.
350D er et unikum på rejse. Vejer ikke så meget fylder ikke så meget og
laver fine billeder.

Når man har bikset med sådan et stykke plastic i 14 dage og får sit gamle
10D i hånden igen ... så kommer tankerne ... sådan en tung klods (10D).
solid og ...... laaaangsom. Det er blot en tilvendingssag med størrelsen.
Hvor et så lille hus er uheldigt, er når det er monteret med store
objektiver (lange tunge objektiver). Der er vægten og ballancen helt
forkert. Til rejsebrug er det superbt.
/Alex W

Fra : Thomas

Dato : 22-05-05 13:42

K wrote:
> Her er der en god video, der viser nogle af forskellene imellem de to
> Rebel'er
>
> http://www.digital-photography-resource.com/video/pmarebelxt.htm

Tjaa.. der fortælles jo ikke rigtig andet end hvad man ville vide efter
et kort kig på canons hjemmeside. :-/

Thomas

Fra : K

Dato : 22-05-05 16:36

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa.. der fortælles jo ikke rigtig andet end hvad man ville vide efter et
> kort kig på canons hjemmeside. :-/

Sikkert ikke, det var også bare ment som et alternativt indslag det med
videoen og fordi jeg tilfældigt fandt den !