Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedre billede på mini-display end i hukomm~
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-05-05 08:18

Jeg har en Fujifilm, FinePix A210 digitalt kamera og jeg har et par gange
været ude for det kedelige, at jeg fotograferede indendørs i dårligt lys og
fik mislykkede billeder. Jeg synes at motivet så fint ud, da jeg så det på
det lille display bag på kameraet, men da billedet kom ind på computeren,
var det alt for mørkt, altså underbelyst.

Hvordan kan det være at et billede vises anderledes på det lille display end
det ser ud i "virkeligheden", altså når man får det fra hukommelsen ind på
computeren?

v.h.
Jakob Munck

Fra : [HCS] 4000

Dato : 22-05-05 08:52

Det tror jeg vi alle har oplevet.
Det er vel egentligt naturligt at man på et større billede ser flere
detaljer, og dermed også fejl, som ikke ses på et lille billede.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-05-05 09:56

On Sun, 22 May 2005 09:51:46 +0200, "[HCS] 4000"
<hcsnulspam@yahoo.com> wrote:

>Det tror jeg vi alle har oplevet.
>Det er vel egentligt naturligt at man på et større billede ser flere
>detaljer, og dermed også fejl, som ikke ses på et lille billede.

Ja, men det er jo nærmest omvendt.
Ved replay på LCD skærmen var billedet pænt belyst, men overført
til PS, var det mørkt. Det kunne dog let lysnes.
Det var som om LCD viste et billede, som havde været under
behandling. En gang curves, så så det ud som på LCD skærmen
mvh Ebbe

NB: Powershot A75

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-05-05 10:08

In news:429032ad$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jakob Munck <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> Hvordan kan det være at et billede vises anderledes på det lille
> display end det ser ud i "virkeligheden", altså når man får det fra
> hukommelsen ind på computeren?

På hvilken måde er din computer monitor kalibreret?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-05 11:14

> [...]

end
> det ser ud i "virkeligheden", altså når man får det fra hukommelsen ind på

Jeg vil tro, at det skyldes den måde, din skærm og LCD behandler/viser
kontraster. Der er jo fjernet en pokkers masse af billedet, når det vises på
dit LCD, som jo sikkert kun er på nogle få hundrede/tusinde pixels i
modsætning til billedets flere millioner pixels..

Claus
--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Fra : Brian Lund

Dato : 22-05-05 12:15

> [...]

> dit LCD, som jo sikkert kun er på nogle få hundrede/tusinde pixels i
> modsætning til billedets flere millioner pixels..

Hundrede*tusinde ;)
Som regel er displayene på omkring 100.000

Men du har helt ret, det er også sket for mig en del gange at det har set
både bedre og ringere ud på LCD'et end på min monitor!

Brian