Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototaske
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 12:49

Hej
Jeg skal have købt en ny taske til mit nye Canon 20d kamera

Der skal være plads til Kamera et canon 17-40mm og et 70-200mm objektiv og
en flash, og det skal gerne ligge rimeligt godt beskyttet da jeg tit
medbringer tingene på ture på min motorcykel

Forslag til en passende taske ønskes. Nogen som kan anbefale en.

mvh
Peg

Fra : michael bs

Dato : 21-05-05 13:09

"Peg" <givskov_snabela_it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medbringer tingene på ture på min motorcykel
>
> Forslag til en passende taske ønskes. Nogen som kan anbefale en.

Denne skulle være brugbar til dit behov:

mvh Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 21-05-05 14:05

> [...]

> en flash, og det skal gerne ligge rimeligt godt beskyttet da jeg tit
> medbringer tingene på ture på min motorcykel

Jeg vil kigge på Lowepro Mini Trekker AW:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Mini_Trekker_AW.aspx

Den er vel på størrelse med en Haglöfs Tight-rygsæk og sidder perfekt på
ryggen - selv med fuld oppakning. Når der er fuld læs på min, har jeg pakket
følgende ned i den:

Canon EOS 10D + batterigreb + 17-40 mm + modlysblænde
Sigma EX 100-300 f/4 tele + modlysblænde + stativkrave
Canon EF 85 mm f/1.8 + modlysblænde
Canon EF 50 mm f/1.8
Sigma EX 15 mm f/2.8 fisheye
1,4x teleconverter
25 mm mellemring
Canon 550 EX flash + extention kabel
X-Drive II 20 GB HDD
Extra batterier til kamea
+ en håndfuld filtre, extra CF-kort, lysmåler, gråkort, lommelygte, lader,
kabler, lommekniv, pen og papir

Den kan altså tåle at blive udbygget, men kan samtidig også bruges ved let
oppakning.

Udstyret placeres i de små rum, som man selv designer vha. velcro og
afstandsstykker. Du kan dermed tilpasse den til netop dit udstyr - også når du
er på farten.

Kvaliteten er helt i top, både hvad angår stropper, lynlås, stof og design. Den
er solidt og godt polstret - uden at være tung som et køleskab.

'AW' modellerne hos Lowepro er specielt designet til at kunne modstå udfordrende
klima (dvs. dansk sommervejr). Under bunden er der f.eks. placeret et regnslag,
som kan pakkes op og let monteres omkring tasken. Dermed er den utrolig godt
beskyttet mod regn og sne.

For et års tid siden stod jeg også i taske-situationen, og valgte i første
omgang den store Lowepro Nature Trekker AW, som bare var for stor. Den var alt
for tung - selv uden fotoudstyr, og så uhandy at den ikke var nem at have med i
hverken bil, bus eller tog. Jeg købte derfor Mini Trekkeren, og fik den store
solgt. Jeg vil derfor anbefale, at du grundigt finder ud af hvilken størrelse du
har brug for. Skal du rejse meget med den (motorcykel?), skal den nok ikke være
alt for voldsom. Dog bør du ej heller vælge en så lille model, at du ikke har
plads til at medbringe et ekstra objektiv, den dag du opgraderer eller udvider
fotosamlingen. Tro mig - den bliver kun større!

Hvis du vil have en idé hvor meget udstyr der kan være i de forskellige tasker,
kan du kigge på www.dpreview.com under deres forum. Her er der ofte tråde
omhandlende fototasker, og her viser folk fine billeder af tasker pakket med al
udstyret. Det giver en god fornemmelse af hvad der kan være i hvilke tasker.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-05 15:40

> [...]
udvider
> fotosamlingen. Tro mig - den bliver kun større!

Mange, mange tak!

Det var bare det jeg lige skulle vide, jeg har nemlig selv gået og set lidt
på en fotorygsæk når jeg nu skal op og vandre i de franske bjerge til
sommer!
Nu mangler jeg så bare at afgøre med mig selv om to bogstaver er en merpris
på 450 kr værd...! ;) (AW)

Brian

Fra : KNL DtP

Dato : 21-05-05 15:54

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Mange, mange tak!

Jamen, det var da så lidt :)

> Det var bare det jeg lige skulle vide, jeg har nemlig selv gået og set lidt
> på en fotorygsæk når jeg nu skal op og vandre i de franske bjerge til
> sommer!

Uh, det lyder spændende.

> Nu mangler jeg så bare at afgøre med mig selv om to bogstaver er en merpris
> på 450 kr værd...! ;) (AW)

Bemærk at det ikke kun er et regnslag de har smidt på AW'eren. Der er forskel i
designet på fronten, hvor AW har en lomme øverst med lynlås til (kan rumme en A4
blok) og en hurtig-lomme nederst med velcro-luk. Flappen på den nederste
fungerer også som stativholder, hvor fastspændingen foregår med et par
elastikker midt på tasken. Som jeg husker det, har Classic ikke direkte mulighed
for at sætte et stativ fast.

Lowepro Mini Trekker Classic:
http://lowepro.com/Products/Backpacks/classic/Mini_Trekker_Classic.aspx

Lowepro Mini Trekker AW:
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Mini_Trekker_AW.aspx

Bemærk at fototasker er meget dyre i Danmark. Mine lokale JapanPhoto- og
Click-butikker skulle have cirka 1.500 kr. for en AW'er, mens jeg slap med at
betale cirka 800 kr. inkl. porto hos www.scandinavianphoto.se i Sverige.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 17:50

Hej
Jeg takke også mange gange, ser ud til at det er det jeg skal have, men har
lige et spørgsmål, kan man have kameraet med påsat 70.200mm tele i tasken?

Jeg hvade set mig lidt varm på en Tamrac 5574 som vel egentlig også kunne
bruges.

mvh
Peg

Fra : KNL DtP

Dato : 21-05-05 18:02

> Jeg takke også mange gange, ser ud til at det er det jeg skal have, men har
> lige et spørgsmål, kan man have kameraet med påsat 70.200mm tele i tasken?

Jeg har ofte monteret mit Sigma EX 100-300 f/4 (med modlysblænden påsat omvendt,
ned ad objektivet), og den kan fint være der. Længden fra kameraets bagside til
fronten af objektiver er cirka 30 cm - og der er endda 5 cm mere luft, hvilket
giver luft nok til at påmontere en 1,4x teleconverter.

Har placeret en skillevæg i det lange midterrum, når jeg normalt har 17-40'eren
påsat kameraet. Så ligger den store 1,5 kg Sigma tele over i venstre side, mens
de andre objektiver ligger med bunden i vejret ovre i højre side. Så er der i
"fodenden" plads til X-Drive eller en 550EX flash.

> Jeg hvade set mig lidt varm på en Tamrac 5574 som vel egentlig også kunne
> bruges.

Lowepro og Tamrac laver tasker i samme størrelser - det er vel egentlig blot et
spørgsmål om hvilket mærke, design og model man foretrækker.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : michael bs

Dato : 21-05-05 19:12

> [...]
> tasken?
>
> Jeg hvade set mig lidt varm på en Tamrac 5574 som vel egentlig også kunne

Den taske jeg linkede til kan du have kamera med 70-200L 2.8 IS påmonteret.
Samt alt dit andet grej.
mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 07:52

Hej
Tak for svaret. Jeg hælder dog mest til rygsæk modellerne.

vh
Peg

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:428f79fb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ole

Dato : 22-05-05 10:34

"Peg" <givskov_snabela_it.dk> wrote in message
> Hej
> Tak for svaret. Jeg hælder dog mest til rygsæk modellerne.
>
> vh
> Peg

Rygsæk.. på en MC ...well

Ole

Fra : Peg

Dato : 23-05-05 10:13

Hej
Nej jeg kører ikke rundt med rygsæk fuld at foto udstyr på motorcyklen.
Nu er det ikke sådan en hel lille motorcykel, der er ikke mindre end 3
tasker at pakke ned i, ellers har jeg trailer med når dette ikke slår til.

vh
Peg

Fra : michael bs

Dato : 22-05-05 11:45

> [...]
> Hej
> Tak for svaret. Jeg hælder dog mest til rygsæk modellerne.

Fair nok. Personligt synes jeg bare det er irriterende at rende rundt med en
klistret svedig ryg pga rygsækken.

mvh Michael

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-05-05 19:43

On Sat, 21 May 2005 15:05:15 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:
> [...]
>hverken bil, bus eller tog. Jeg købte derfor Mini Trekkeren, og fik den store

Jeg har pt. begge rygsække og jeg købte Minitrekkeren da jeg skulle på
ferie og Nature trekker er ganske simpel al for stor at have med op i
fly (selvom den skulle være godkendt til det). Problemet er mave
bæltet som er meget uhandy og ikke kan tages af. Så jeg bruger den
mest til opbevaring af mit udstyr og så pakker jeg det jeg skal bruge
over i Mini'en.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.