D-A-D
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-05 22:09

Nu er der kommet lidt nyt med D-A-D på iTunes Music Store. Det er sjovt
nok lagt under D-A-D, mens de hidtige to album ligger under D.A.D. Kært
barn har mange navne. Det nye er bl.a. singlen Scare Yourself fra deres
nye album af samme navn som kommer mandag(?). Jeg ved, at nogle har
efterlyst flere numre med D-A-D og bl.a. deres nye single.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 24-05-05 11:41

Henrik Münster wrote:
> [...]
> nye album af samme navn som kommer mandag(?). Jeg ved, at nogle har
> efterlyst flere numre med D-A-D og bl.a. deres nye single.

Ja, det er lidt noget rod. Der er også en plade ("No Fuel...") som
ligger under "Disneyland After Dark"!

/Per

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-05-05 18:44

Det ER noget rod, men faktisk har den gruppe skiftet navn adskillige
gange, jfr. seneste Euroman.

Om man så vil lade et bands griller styre sin musiksamling er et af de
principielle spørgsmål, Henrik tog hul på i forrige tråd...

Er Prince Prince (Prince),
eller skal der være forskel på
& the Revolution,
& the NPG
'symbolet'
etc.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 21:02

In article <1gx2z5k.kehsxenoh2pcN%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> [...]
>
> Om man så vil lade et bands griller styre sin musiksamling er et af de
> principielle spørgsmål, Henrik tog hul på i forrige tråd...

Ja, det er bøvlet. Mine rippede cd'er med TV2 havde jeg kaldt TV2. Nu
hentede jeg lige et album med dem på ITMS, og her hedder de TV-2. Måske
er det mere rigtig, for der er jo en prik mellem V og 2 på deres omslag.
Jeg har i hvert fald omdøbt mine gamle rippede cd'er, for det vil være
helt uforståeligt for de fleste, hvis en kunstner ikke har al sin musik
samlet ét sted. "Heldigvis" har jeg ikke noget musik med Prince.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-05-05 21:55

> Mine rippede cd'er med TV2 havde jeg kaldt TV2. Nu
> hentede jeg lige et album med dem på ITMS, og her hedder de TV-2. Måske
> er det mere rigtig, for der er jo en prik mellem V og 2 på deres omslag.
Ja, hvordan kunne du dog finde på at kalde tv-2 for tv2......!!! Det var
jo en tv-station, som noget senere plagierede navnet. Jeg staver det
tv•2 (med prik), for sådan ser det ud på pladerne.

> Jeg har i hvert fald omdøbt mine gamle rippede cd'er, for det vil være
> helt uforståeligt for de fleste, hvis en kunstner ikke har al sin musik
> samlet ét sted.
Ja, det vigtigste er at al min tv•2-musik er samlet under tv•2.
Prince har jeg føjet, da han rent faktisk har dyrket en del forsk. bands
/ koncepter, hvorimod D:A:D jo stort set har været de samme, så mere
kosmetiske navneændringer ville jeg nok 'overstyre'. Men sålænge man
selv kan se logikken...

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 22:12

In article <1gx38bx.13d0yj3z1w39aN%no@way.dk>,
> [...]

> / koncepter, hvorimod D:A:D jo stort set har været de samme, så mere
> kosmetiske navneændringer ville jeg nok 'overstyre'. Men sålænge man

....og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.
Der er jo mange forskellig skrifttyper. Der er vel også nogle, hvor
bindestregen ligner en prik. Jeg regnede med, at det var sådan en, TV€2
brugte. Hvis man fremover skal købe musik på ITMS i stor stil, så er det
jo nemmest at bruge deres stavemåde. Men omvendt er det jo meget nemt at
ændre det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 22:32

In article <news-C0688F.23122024052005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Hvis man fremover skal købe musik på ITMS i stor stil, så er det
> jo nemmest at bruge deres stavemåde. Men omvendt er det jo meget nemt at
> ændre det.

Nu har jeg for eksperimentets skyld lige købt albummet "Everything
glows", der i iTunes Music Store står under D-A-D. Da jeg havde
importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 25-05-05 19:43

> [...]
> importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
> er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.

Min søn har lige købt et Nirvana nr. - vi havde i forvejen et, som stod
opført med samme kunster navn, blot med lille n(irvarna) - efter
indkøbet ændre mappen i Finder sig til stort N(irvana) - iTunes kan
nogen små ting:)

Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>

Jeg får at vide at "the item you tried to buy is no longer available"...

Apple har skrevet tilbage at jeg skulle prøve om 14 dage igen :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-05 23:07

In article <1gx4x6y.15vxp111jj9xs0N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> Har du eller andre haft held med at købe (også af D.A.D) "Good Clean
> Family Entertainment You Can Trust" - <http://korturl.dk/PtN6C>

Nej, jeg havde den "desværre" på cd i forvejen, så den var lagt ind i
iTunes ad den vej. Jeg har til gengæld i nogen tid forsøgt at købe "Born
in the USA" med Bruce Springsteen. I ved, gamle minder. En ekskæreste
havde den, og tog den med, da hun flyttede for et kvart århundrede
siden. Dengang hørte vi den meget. Nå, men jeg fik også fejlmeddelelse
mange gange, men så forleden lykkedes det. Der er jævnligt småfejl på
ITMS. Der er et album til kr. 84,- (Great Balls of Fire), der kun
indenholder ét nummer. Har man lidt tålmodighed, bliver fejlene rettet.
Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som album
på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 29-05-05 12:22

> Nej, jeg havde den "desværre" på cd i forvejen, så den var lagt ind i
> iTunes ad den vej.

På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr :)
er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som sidste nr.
- ligesom på iTMS ?

> [...]
> ITMS. Der er et album til kr. 84,- (Great Balls of Fire), der kun
> indenholder ét nummer. Har man lidt tålmodighed, bliver fejlene rettet.

jeps :)

> Har du i øvrigt set, at D-A-D's nye "Scare Yourself" er kommet som album
> på ITMS? Den er der ingen problemer med at købe.

Ja men den har ikke rigtigt fanget mig endnu - de klip jeg har hørt fra
den :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
http://www.sammenbragte-familier.dk - skal du rejse? http://rejser.tk -
michael[at] toitsu.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-05-05 06:57

Michael Holm wrote:

> På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr :)
> er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som sidste nr.
> - ligesom på iTMS ?

På CD-versionen er det 5-6 minutters live-nummer efterfulgt af en pause
og så Counting The Cattle. Man kan godt blive lettere forskrækket når
stilheden bliver brudt af en hund der gør, som nummeret starter med...

/Andreas

Fra : Michael Holm

Dato : 30-05-05 21:34

Andreas Kleist Svendsen <andreas@fabel.dk> wrote:

> [...]
> og så Counting The Cattle. Man kan godt blive lettere forskrækket når
> stilheden bliver brudt af en hund der gør, som nummeret starter med...

det er jo nok det samme på iTMS - melder tilbage når den er købt:)

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-05 12:38

In article <1gxbrnr.t3gvwlb8s6wyN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> På cd versionen (som jeg har set i en annonce i TP marked til 64 kr
> :) er der også en 15 min. live udgave af "it's After Dark" - som
> sidste nr. - ligesom på iTMS ?

Ja, men nummeret slutter efter 5.25 min. Så er der komplet tavshed til
13.30 min, hvor "Counting the cattle" starter for fuld drøn.

> Ja men den har ikke rigtigt fanget mig endnu - de klip jeg har hørt
> fra den :)

Jeg tror nu egentlig også, jeg bedst kan lide deres ældre numre, men jeg
har nu købt den for traditionens skyld. For nu at blive i emnet, så er
den sjovt nok blevet lagt under D-A-D i iTunes og ikke under D:A:D som
albummet "Everything Glows", der ellers også står under D-A-D i ITMS.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 30-05-05 21:34

> [...]

> den sjovt nok blevet lagt under D-A-D i iTunes og ikke under D:A:D som
> albummet "Everything Glows", der ellers også står under D-A-D i ITMS.

Det er lidt rodet :)

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 25-05-05 06:59

Henrik Münster skrev:

> ...og kan finde prikken Jeg aner i hvert fald ikke, hvor den er.

[alt][.] ?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-05-05 09:21

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [alt][.] ?

Det er den anorektiske version. Den fede er [alt][shift][q].

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-05-05 22:01

> Den fede er [alt][shift][q].
Jeps, den bruger jeg til tv•2 og Shu•bi•dua. Er der andre, der staves
med •?

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 27-05-05 10:23

Jesper Juellund Jensen wrote:

> [alt][.] ?

[ALT][SHIFT]q giver den lækre store centrede prink som meget ligner den
som TV*2 (sidder ikek lgie ved min Mac :-/ benytter.

/Per

Fra : Soeren Stidsholt Nie~

Dato : 24-05-05 21:24

> Ja, det er lidt noget rod. Der er også en plade ("No Fuel...") som
> ligger under "Disneyland After Dark"!

Nej, det er det faktisk ikke, set i rockhistorisk lys.
Først hed bandet Disneyland After Dark og indspillede under dette
navn, bl. a. nævnte album. Men Disney-koncernen fik forbudt bandet at
bruge dette navn.
Så skiftede de til D.A.D. og udsendte albums under dette navn.
Så kom internet og ønske om et band-website analogt med bandets navn.
Og det går ikke med alle de dots i en url. Derfor skiftede bandet så
til D-A-D.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 22:22

In article <c3994428.0505241223.31612018@posting.google.com>,
stidsholt@mac.com (Soeren Stidsholt Nielsen) wrote:

> [...]
> Så kom internet og ønske om et band-website analogt med bandets navn.
> Og det går ikke med alle de dots i en url. Derfor skiftede bandet så

Hov-hov, det hed også D:A:D en overgang. Det hedder mine rippede cd'er,
og jeg mener ikke, jeg selv har ændret det navn. Så det må være deres
navn i den database, iTunes henter navne i, når man ripper en cd.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-05-05 22:57

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> importeret det, blev det lagt i mit iTunes bibliotek under D:A:D. Enten
> er det en fejl, eller også er iTunes meget intelligent.

iTunes (og iPod) er generelt ret god til at ignorere ting som "The" og
"Les" og den slags ting, så egenligt er det vel ikke så overraskende,
at den også kan finde ud af at være ligeglad med underlige tegn. Hvor
kommer DAD til at stå i forhold til D.A.D.?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-05 23:45

In article <86zmukb83k.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
> at den også kan finde ud af at være ligeglad med underlige tegn. Hvor
> kommer DAD til at stå i forhold til D.A.D.?

Lige præcis "The" (og åbenbart "Les", siden franskmændene vel også skal
have lov at være her) er iTunes sat til at ignorere. Ellers ville 2/3 af
al musik jo ligge under "T". Når man søger under D:A:D i ITMS finder man
både musik med D:A:D og D-A-D, men det står i hver sin rubrik. Albummet
Soft Dogs står godt nok under "7512 Pa D-A-D", men det må være en fejl,
der bliver rettet. D.A.D finder derimod ingenting. En søgning på DAD
finder D.A.D. med punktum til sidst. Der ligger forskellige stykker
musik under disse kunstnernavne.
Jeg ved ikke, hvad du vil have mig til at gøre med DAD. Hvis jeg
manuelt ændrer kunstnernavnet til DAD, så bliver der vel oprettet en
separat mappe med det navn. Og jeg kan jo ikke importere musik og selv
bestemme navnet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster