billede forsvinder i IE
Fra : Leonard

Dato : 21-05-05 20:55

Hvad er det lige der sker for IE her:
http://dansktaxisport.dk/

Hvorfor bliver en lille del af logoet til højre dækket af
overskriftens baggrund?

Og hvorfor vises billedet under overskriften Idrætsgrene ikke?
- der er afsat plads til det.

Opera og Firefox viser siden som forventet, IE fejler.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 21:40

> [...]
> - der er afsat plads til det.
>
> Opera og Firefox viser siden som forventet, IE fejler.

Ikke her....

IE viser siden som den sikkert skal se ud, men i FF flyver alting rundt...

Fra : Leonard

Dato : 22-05-05 22:05

"Per A" <s> wrote:

>IE viser siden som den sikkert skal se ud, men i FF flyver alting rundt...

Forhåbentligt er der ikke noget der flyver rundt mere.
Du har kigget på siden ligesom jeg har rodet med den for at finde
fejlen, som var at IE ikke kan lide at der er en
float: left;
indeni en
position: relative;

Da det ellers ser ens ud uden position: relative; blev denne udeladt
og nu ser det næsten ens ud i alle 3 browsere.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-05 17:19

Leonard wrote:

> fejlen, som var at IE ikke kan lide at der er en
> float: left;
> indeni en
> position: relative;

Det burde da ikke være et problem:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/floatrel.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Leonard

Dato : 24-05-05 17:32

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Det burde da ikke være et problem:

Men det er det altså, du kan se det her:
http://test.dhf-net.dk/byggeri/toilet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-05 01:36

Leonard wrote:

> Men det er det altså, du kan se det her:
> http://test.dhf-net.dk/byggeri/toilet

Det var lige godt pokkers. Det kan jeg ikke se nogen logisk forklaring på -
ud over at det er IE. ;)

Men du har jo selv fundet ud af, at du ikke behøver den position:relative,
så dit problem er sådan set løst.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Leonard

Dato : 25-05-05 08:35

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Det var lige godt pokkers. Det kan jeg ikke se nogen logisk forklaring på -
>ud over at det er IE. ;)

Jeg har simplificeret problemet til det der kan ses her:
http://lam.dk/test/iehide.html

position:relative;
background: white;

på containeren og float på et billede indeni denne, duer ikke.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-05 18:05

Leonard wrote:

> Jeg har simplificeret problemet til det der kan ses her:
> http://lam.dk/test/iehide.html

Det demonstrer tydeligt problemet. Jeg legede så lidt mere med
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/floatrel.asp og det viser sig, at
når tekstmængden er så stor (eller browservinduet så smalt), at dele af
teksten breder sig ind under billedet, forsvinder billedet.

Meget mystisk, men meget IE

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-05-05 01:03

Per A wrote:

> IE viser siden som den sikkert skal se ud, men i FF flyver alting rundt...

Ikke her.

FF mangler lidt højde i toppen, så rammen ikke er komplet omkring de to
logoer med taxi. IE viser rammen fint afsluttet.

--
Benny

Fra : Leonard

Dato : 23-05-05 08:47

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>FF mangler lidt højde i toppen, så rammen ikke er komplet omkring de to
>logoer med taxi. IE viser rammen fint afsluttet.

Det er faktisk med vilje, FF viser rammen i den højde jeg har sat den
til, IE udvider rammen selvom jeg har sat en højde på. Om det er den
ene eller der fejler på dette punkt kan vel diskuteres, ligeher synes
jeg bedst om FFs tolkning, men kan leve med IEs.