Thunderbird lagringsmappe
Fra : J H

Dato : 23-05-05 21:53

Kan man bruge en anden mappe til lagring af e-mails m.m. end den der er
standard i thunderbird.

Jeg har prøvet at oprette en ny profil, og vælge en ny mappe, som
beskrevet under thunderbird hjælp, men det har tilsyndeladende ingen effekt.
Det eneste der sker (når jeg omdøber den gamle mappe), er at Thunderbird
vil til at importere, og oprette en ny e-mail-, news- RSS konto, og det
er jo ikke det jeg vil.

Jeg er klar over at standard lagringsmappen er ~/.thunderbird/xxxxx.default/

Man jeg vil gerne kunne bruge den samme mappe (på en fælles win/nix
dokument disk) hvad enten jeg har min linux disk eller min win disk i
maskinen, og så hjælper det jo ikke at lagringsmappen ligger i mit
hjemmebibliotek på min linux disk, som ligger i skrivebordsskuffen, når
jeg har windows disken i maskinen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-05 22:15

Den 23-05-05 22.53 skrev J H følgende:
> Kan man bruge en anden mappe til lagring af e-mails m.m. end den der er
> standard i thunderbird.

Tjek denne side:
http://kb.mozillazine.org/Moving_your_profile_folder

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.