Bold´Or- Karburator???
Fra : Brian

Dato : 31-05-01 17:35

Hejsa NG. Øhmm dette spørgsmål er dresseret lidt til bold´or ejere.

Jeg har fået et nyt problem. Når jeg starter mc´en op tænder den kun på 2
cylinderer???. Først troede jeg det var dårlig forbindelse ned til
tændhætten, da det ikke altid var de samme 2 cylindere den tændte på. Så jeg
skiftede tændhætter og ledninger, og prøvede så igen, men uden resultat. Så
skrued jeg tændrøret af, og så at det var tørt. Vil det sige at den ikke får
benzin, på den cylinder????. Når jeg løsner svømmeskruen kommer der masser
af benzin ud.
problemet opstår periodisk. Sidst jeg var ude at køre kørte jeg en hel dag,
da den lige pludselig døde, ( som om den ikke fik benzin), og jeg måtte
halte hjem på 2 cylinder.

Nogen gode foreslag?????

Hilsen Brian W.

" en ulykkelig mc ejer "

--
**** W.A.F ****

Fra : Kim E.

Dato : 31-05-01 21:41

"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG. Øhmm dette spørgsmål er dresseret lidt til bold´or ejere.

[Snip]
> [...]
dag,
> da den lige pludselig døde, ( som om den ikke fik benzin), og jeg måtte

Hej Brian
Hvis problemet opstår periodisk kan det næppe være kaburatorne...
Problemet ligger nok i det elektriske!
Det eneste jeg kan erindre af lignende problem var da mine kul var slidt ned
(Sidder i højre sidedæksel)
Det opstod typisk efter en 20 km kørsel når mit batteri var tappet for strøm
:)
Ved siden af batteriet sidder der også 2 ens "bokse" det kan også være en af
dem der er stået af.
Udover disse ting kan jeg ikke lige komme på flere "typiske" fejl :)
Prøv at tjekke kullene til at starte med, og vend så tilbage :)

Ses derude....

/ Kim E.
Boldore (Streetfighter)

Fra : Brian

Dato : 01-06-01 16:39

Hej Kim

Tak for svarene, men jeg tror nu at det er karboriderne!!, jeg har
konstateret at det er de 2 yderste cyl... der som regel sætter ud!!!. Troede
først at det var tændspolerne " puhya de er dyre ", men den trækker fint
gnist til stel!!! ( nye tændhætter " de ulovlige" + ledning ), på alle
fire. Kullene har jeg tjekket og de er fine. Den starter oxo op men dog kun
på 2 cyl. Nu har jeg så hørt noget om at det kan være de pakninger der
skal lave vakuum inde i karboratoren???????????????. Dem har jeg sku ikke
lige tjekket. Nogen der ved noget om det.

Brian. W
" som stadig ikke kan køre, og som skal i klub i aften uden kværn vrællll"
--
**** W.A.F ****

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 00:51

> Hej Kim
>
> Tak for svarene, men jeg tror nu at det er karboriderne!!, jeg har
> konstateret at det er de 2 yderste cyl... der som regel sætter ud!!!.

"som regel"?

Er du sikker på at tændspolerne er forbundet enkeltvis til hhv. de
midterste og de yderste cylindre?

--
Armand.

Fra : Kim E.

Dato : 02-06-01 15:26

> [...]
> skal lave vakuum inde i karboratoren???????????????. Dem har jeg sku ikke
> lige tjekket. Nogen der ved noget om det.

Hej igen

Hmmm... Jeg har sku aldrig været ude for at kaburatorne kun virkede
periodisk :)
Men nevermind hvis du mener at problemet ligger der, så er det jo et godt
sted at
starte
Med hensyn til vacumpakningerne mener jeg kun at de har en betydning når
mc'en
skal startes. Nå den først er startet skulle de ikke have den store
indflydelse.
(Hvis dette er forkert, er jeg sikker på at Armand vil komme med et par
guldkorn )
Men ellers har jeg da et ekstra sæt karburatorer og ligge hvis du vil prøve
med dem!
Jeg bor på Sydsjælland.

PS. i øvrigt er det uhyre sjældent at det er tændspolerne der går på sådan
en mc.
Tjek evt. stik og ledninger til tændspolerne for rust og "ir"!

/ Kim E.
Boldore (Streetfighter)

Fra : Armand

Dato : 03-06-01 00:32

Kim E. <kle@mail.dk> skrev i en news:9fat60$18gm$1@news.cybercity.dk...

> [...]
den
> store indflydelse.
> (Hvis dette er forkert, er jeg sikker på at Armand vil komme med et

Og man skal ikke kalde særligt højt - - - -

Ahhh - Teknik!:
De membraner der plejer at "gå" på disse årgange af Honda'er er de små á
50øres-størrelse, som sidder ind på siden af karburatorhusene!
De er vacuum-styrede ventiler, der gavner at forsyningen til hoveddysen
afbrydes under påløb/motorbremsning (= højt vacuum!), hvorved at såvel
motorbremsning bliver mere effektiv, som at forbruget nedsættes!
Det vil sige at der er "manifold"-vacuum på den ene side og bensinkanal
på den anden side af membranen! En revne vil helt klart medføre at
vacuum'et suger bensin direkte fra hoveddysens hovedledning og ind i
"manifolden", hvorved at såvel hoveddyse kan komme til at mangle
bensintilførsel, som at motoren druknes qua den kunstige tilførsel af
bensin!
Motorgangen vil følgelig være derefter

I tomgang vil vacuum'et ligeledes være højt, dog ikke så højt at den
pågældende membran-ventil vil lukke for hoveddysens tilførsel - men
alligevel højt nok til at kunne trække "falsk bensin" igennem en revnet
membran!

Revnede membraner dér vil altså ikke være til at ignorere!!

> Men ellers har jeg da et ekstra sæt karburatorer og ligge hvis du vil
> prøve med dem!

Elementær metode til fejl-kending!
Fedt at D.F.M. virker så godt!!!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 14:52

> [...]
> cylinderer???. Først troede jeg det var dårlig forbindelse ned til
> tændhætten, da det ikke altid var de samme 2 cylindere den tændte på.

Konstanteringsrækkefølge omkring "udsættende" cylindre:
På almindeligt forekommende firecylindrede motorcykler tænder hhv. de to
yderste og de to midterste cylindre samtidigt (= fra samme spole).
Deraf kan udledes at hvis det er der to venstre/højre, er det næppe et
tændingsproblem!
Hvis det kun er en enkelt cylinder der mukker, kan det være
tændingsrelateret; men i så fald er problemet fra spolen og ud (kabel,
hætte, tændrør!); men ellers er det oftest et karbureringsproblem!
Oftest forekommende karbureringsproblem på denne årstid er når man for
første gang bruger reservetanken og lukker det vand som p.g.a. en
utilstrækkeligt vinteropbevaring (link derom: www.dmc-org.dk under:
FAQ'en!) har kondenseret sig i tanken og nu ligger på bunden!
Typisk vil det først og fremmest gå ud over den/de karburator/er som
bensinslangen primært forsyner - check derfor om den/de udsættende
cylindre matcher med pågældende karburatorer på din model!

Generelt (og meget lettere en meget leden og roden!)
Luk for bensinen og tøm alle karburatorer helt, og genfyld ikke v.h.a.
en PRI-stilling, som = reserve => fra bunden!
Hvis man kan se vand i det udtømte (i et syltetøjsglas?): giv
tankindholdet en kur med karburatorsprit!!!

--
Armand.