Mac OS X Server
Fra : Nis Sarup

Dato : 31-05-01 17:35

Hvis jeg går over til den nye X server, kan jeg så de samme ting som i X
bare med alle server funktionere samtidigt??
jeg vil mægtigt gerne begynde en lidt mere seriøs amatør server ;)
men har kun et computer og skal jo også kunne lave noget. Hjemmesider og
den slags.

Nis Sarup
--
http://www.sarup.dk/nis

Fra : Peter Gersmann

Dato : 31-05-01 18:25

In article <tamen-3105011835160001@10.0.0.100>, tamen@mailme.dk (Nis
Sarup) wrote:

> Hvis jeg går over til den nye X server, kan jeg så de samme ting som i X
> bare med alle server funktionere samtidigt??

Ja

> jeg vil mægtigt gerne begynde en lidt mere seriøs amatør server ;)
> men har kun et computer og skal jo også kunne lave noget. Hjemmesider og
> den slags.

Hvorfor så ikke starte med en Mac OS X - den har en Apache.

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-01 19:19

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Hvorfor så ikke starte med en Mac OS X - den har en Apache.

+ alle de gratis OpenSource server programmer og add ons, databaser osv.
der findes til linux og andre *nix'er.

Mac OS X Server er et temmeligt dyrt produkt til private eksperimenter,
og jeg tvivler på at mac OS X + diverse Opensource programmer (bla.
SAMBA) ikke kan klare dine behov.
Hvis man har mod på det og iøvrigt ikke er bange for at lære Unix er det
bare at gå i gang.
Det eneste der mangler er gammeldavs appleshare, netboot (uden IP) og
web objects. Alt andet kan stort hentes gratis. Mht til Appleshare vil
jeg tro at Netatalk også inden længe er klar i en færdig komplieret
pakke.

Hvis du er bange for at kompliere osv. er den færdige pakke, iTools, fra
Tenon er rigtigt godt udgangspunkt - og langt billigere end Mac OS X
Server.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Nis Sarup

Dato : 31-05-01 19:26

HVis de kan nogenlunde det samme så er det nok nemere bare at bruge X. Det
vil jeg så gøre.
Tak for hjælpen :) Jeg havde lige brug for et skub i en retning :)

Nis Sarup
--
http://www.sarup.dk/nis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-06-01 04:10

Nis Sarup <tamen@mailme.dk> wrote:

> HVis de kan nogenlunde det samme så er det nok nemere bare at bruge X. Det
> vil jeg så gøre.
> Tak for hjælpen :) Jeg havde lige brug for et skub i en retning :)

Webobjects og netboot er såvidt jeg kan se den eneste der _kræver_
Server udgaven.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-06-01 15:39

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Webobjects og netboot er såvidt jeg kan se den eneste der _kræver_
> Server udgaven.

Og QuickTime Streaming Server 3. Public Preview udgaven kunne dog
sagtens køre under Mac OS X. Mon ikke kravet om Serverudgaven af den
færdige udgave af QSS er politisk.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-01 23:10

> Og QuickTime Streaming Server 3. Public Preview udgaven kunne dog
> sagtens køre under Mac OS X. Mon ikke kravet om Serverudgaven af den
> færdige udgave af QSS er politisk.

Den skulle sagtens kunne køre, QT Streaming server er endda Open Source.
Jeg glemte i mit forgående indlæg at tilføje at Macintosh mananger også
er Mac OS X Server only.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-06-01 17:51

> Den skulle sagtens kunne køre, QT Streaming server er endda Open Source.
> Jeg glemte i mit forgående indlæg at tilføje at Macintosh mananger også
> er Mac OS X Server only.

Jeg har fra en bekendt, der arbejder med QuickTime streaming-løsninger
fået at vide, at den færdige udgave af QuickTime Streaming Server 3
virker fint på en standard Mac OS X.

--
René