Skift af cylinder
Fra : RepsaC_

Dato : 23-05-05 21:37

Hej
Skal have en anden cylinder på min Aprilia Area 51, da den er lidt slidt.
Har aldrig prøvet at skifte cylinder på en vandkølet før, er der et spec.
sted hvor man skal tappe vandet af og hvad skal man være opmærksom på!!!.
Hilsen
Casper

Fra : RepsaC_

Dato : 26-05-05 21:40

"RepsaC_" <capstardk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted hvor man skal tappe vandet af og hvad skal man være opmærksom på!!!.
Virkelig ingen der kan hjælpe!!!
Hilsen Casper

Fra : RpR

Dato : 28-05-05 20:56

> Virkelig ingen der kan hjælpe!!!

Jo det er der da

Hiv slangen på siden af cylinderen af. Nok en god ide at ha' en spand parat
til at tappe vandet over i.
Tip den lidt til siden så alt vandet er ude, og så kan du bare skille
motoren ad som var det en luftkølet.

Når der skal vand på igen så fylder du i til der er vand op til mærket i
beholderen. Hvis der sidder en udluftningsskrue på dit topstykke, så løsner
du den indtil der kommer vand ud, så er systemet udluftet. Er der ikke, så
kan du løsne slangen på topstykket, og med en skruetrækker bukke den lidt ud
så luften kan slippe ud. Når der kommer vand ud er luften ude.

Easy

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : RepsaC_

Dato : 29-05-05 09:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ud
> så luften kan slippe ud. Når der kommer vand ud er luften ude.

OKI, lyder nemt, mange tak.
/Casper