grafikkortstørelse til kabinet ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-05-05 19:51

jeg leder efter et HTPC-kabinet der skal kunne være et almindeligt
atx-bundkort i og almindeligt grafikkort, er der nogen der kender
målene på sådan noget altså mindstemålene på et kabinet der kan klare
atxbundkort og alm grafikkort ?

jeg har tænkt på at anskaffe en amd atlon 3500 og et geforce 6600
grafikkort

hvis nogen har links til hvor i DK man kan købe htpc-kabinetter hører
jeg meget gerne om det også

Fra : Zulu

Dato : 23-05-05 20:45

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> skrev i en
meddelelse news:kd9491l1ucfu73ipumhq245l2s5voigqpo@4ax.com...

> [...]
> grafikkort
>
> hvis nogen har links til hvor i DK man kan købe htpc-kabinetter hører

Prøv at kikke på Ahanix, Silverstone og Uneed.
De laver tre HTPC-kabinetter til ATX (og mATX).
www.ahanix.com
www.silverstonetek.com
www.iuneed.com

Antec har også et lille fint desktop-kabinet: Antec Overture, der måske
kunne have interesse.
http://www.antec.com/ec/pro_en_lifeStyle.html

Du kan finde priser på www.edbpriser.dk

Zulu

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-05 17:53

On Mon, 23 May 2005 21:45:23 +0200, "Zulu" <zulu@@@toughguy.net>
wrote:

> [...]
>www.silverstonetek.com
>www.iuneed.com
>
>Antec har også et lille fint desktop-kabinet: Antec Overture, der måske

hej og tak for links jeg havde kigget på overture og det er bare surt
at det kun er 13,3 cm højt så er der ikke plads til grafikkort (
øv det er ellers fedt nok og meget god pris, de andre er ret dyre
syntes jeg men det ender jo nok med at jeg bare må puunge ud

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 26-05-05 07:16

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote
in news:lsm6919663flnbh22bd4tov4eu7jq8kcse@4ax.com:

> hej og tak for links jeg havde kigget på overture og det er bare surt
> at det kun er 13,3 cm højt så er der ikke plads til grafikkort (

Er du sikker på det? De fleste lave kabinetter jeg har pillet
ved har en "extender" som vender isa/pci/agp-portene 90 grader
så de sådan set ligger ned - horisontalt. På den måde kan de
sagtens være der. Jeg har selv kigget på Antecs Overture til
ny "stuecomputer", men har ikke haft det mellem hænderne endnu.

Skriv gerne en post hvis du finder noget andet godt :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-05-05 16:52

On 26 May 2005 06:15:43 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen"
<dotlars.g.j@mail.dk> wrote:

> [...]
>ny "stuecomputer", men har ikke haft det mellem hænderne endnu.
>
>Skriv gerne en post hvis du finder noget andet godt :)

jeg sad og kiggede på barebone i går fik helt ondt i hovedet af at
læse alle de test jeg kunne finde, der er et problem med at få plads
til både tvkort og grafikkort i dem ellers er de fede, men nu
kugger jeg lidt på det her men forstår ikke at der står under
udvidelser at det er microslots når kabinettet er forholdsvis stort,
hmm men billigt er det og kan både stå op og ligge ned,
http://www.micase.com/?s=kategorie&parent=1&kategorie=45

det fås lige ude i gladsaxe http://www.multitech.dk/

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 26-05-05 07:23

> [...]

> øv det er ellers fedt nok og meget god pris, de andre er ret dyre
> syntes jeg men det ender jo nok med at jeg bare må puunge ud

Jeg prøvede lige at måle mit grafikkort - det er ca. 11
cm højt (lod det sidde i maskinen..) - på følgende billede

http://www.antec.com/productImageBack.php?ProdID=08728

ser det ud til at højden i kabinettet er udnyttet ret
godt. Det ser umiddelbart ud til at der er fin plads
til kortet. Det kunne da være jeg skulle kigge nærmere
på sådan et :) Så skal der bare et godt passivt kølet
kort i - og en stille HD - og en cpu der ikke varmer
så meget :D - så er den hjemme :)

/hilsner

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-05-05 21:36

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> grafikkort
>
> hvis nogen har links til hvor i DK man kan købe htpc-kabinetter hører

Hvorfor så stor CPU og grafikkort? skal det være en spillemaskine eller
en støjsvag HTPC?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-05-05 17:42

On Mon, 23 May 2005 22:35:44 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>Hvorfor så stor CPU og grafikkort? skal det være en spillemaskine eller
>en støjsvag HTPC?

helst begge dele måske det bliver svært men jeg syntes bare at det
er for fedt at side og spille doom3 her i stuen, jeg vil godt kunne
det hele, håber at det lykkes, grunden til at jeg vil skifte til amd
er at alle siger at de ikke bliver så varme som pentium gør, og så
skal de forhåbentligt have en mindre blæser der larmer mindre

Fra : Brian Lund

Dato : 25-05-05 06:27

> [...]
> er at alle siger at de ikke bliver så varme som pentium gør, og så
> skal de forhåbentligt have en mindre blæser der larmer mindre

CPU-mæssigt er det da en god idé, hvis det altså er en 90nm CPU!
Så sparer du jo både strøm OG varme! :)

Men grafikkortet gør vist hverken det ene eller andet...

Bria