Problemer med 1920 x 1200 på GeForce FX570~
Fra : Ole T

Dato : 23-05-05 18:31

Hej NG
Har lige købt en Sony SDM-P234 23" 16:9 TFT skærm, men jeg kan ikke vælge
højere opløsning end 1600 x 1200 (Sony anbefaler 1920 x 1200). Skærmen
sidder på DVI porten, drivere til både skærm og kort er opdateret til sidste
nye. Er der en begrænsning i kortet - hvis ja hvad skal man så købe i
stedet?

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-05-05 18:41

Ole T wrote:
> [...]
> Skærmen sidder på DVI porten, drivere til både skærm og kort er
> opdateret til sidste nye. Er der en begrænsning i kortet - hvis ja

Du burde kunne oprette en "custom resolution" fra driverens
kontrolpanel. Den virker med det samme uden at du skal genstarte.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Zulu

Dato : 23-05-05 19:48

"Ole T" <ole@toft-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder på DVI porten, drivere til både skærm og kort er opdateret til
> sidste nye. Er der en begrænsning i kortet - hvis ja hvad skal man så købe

Du skal ikke regne med at dit kort kan køre den opløsning over DVI. Nvidia
ikke ikke ligefrem kendt for at benytte de bedste DVI-transmittere.

Hvis du kan finde noget, der hedder Reduced Blanking eller lignende i
driverindstillingerne så prøv at slå det til. Det kan hjælpe.

Ellers skal du op og have fat i et ATi-kort eller et kort med dual-link
transmitter.

TomsHardwareGuide har en artikel om det her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/index.html

Zulu