Befordrings tilskud
Fra : Kim Beck

Dato : 09-12-00 21:05

Jeg har et græsklippefirma, hvor jeg selv stiller min private bil til
rådighed (den er ikke registeret i firmaet) mit spørgsmål er kan jeg selv
udbetale skattefrit befordrings tilskud til mig selv uden at opgive det i
selvangivelsen.

Kim

Fra : Erik Christensen

Dato : 09-12-00 22:19

"Kim Beck" <kimi@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbetale skattefrit befordrings tilskud til mig selv uden at opgive det i

Det må du godt, det skal selvfølgelig føres som en udgift i driftregnskabet,
tariffen
er svjh kr. 2.56 pr. km.
Du bliver ikke beskattet af beløbet, men det reducerer din bruttoindtægt
tilsvarende.
Et godt råd:
Før et fuldstændigt vandtæt kørselsregnskab med start km., start addresse,
slut km,
og slut addresse for hvert job, som kan forbindes til hver enkelt faktura.

Mvh
Erik