|
| Fejlsøgning, når plæneklipperen ikke vil s~ Fra : Jørgen |
Dato : 23-05-05 17:16 |
|
Jeg har en Klippo med B&S motor. Den har sikkerhedsstop, og er ikke
selvkørende. Man kan presse på en lille gummibold for at få benzinen ført
frem, for at lette starten.
Emnet er lidt misvisende, for den starter i første forsøg, men det virker
som om, at når den har brugt den benzin jeg pumpede frem med gummibolden,
så går den i stå. Så kan jeg pumpe mere benzin frem, starte, og høre den dø
efter ca 30 sec. - En lidt akavet måde at skulle slå græs på.
Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år. Den
har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)
Hvad bør jeg kontrollere?
| |
Steen Jakobsen (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Steen Jakobsen |
Dato : 23-05-05 18:00 |
|
"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
news:429201ca$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en Klippo med B&S motor. Den har sikkerhedsstop, og er ikke
> selvkørende. Man kan presse på en lille gummibold for at få benzinen ført
> frem, for at lette starten.
>
> Emnet er lidt misvisende, for den starter i første forsøg, men det virker
> som om, at når den har brugt den benzin jeg pumpede frem med gummibolden,
> så går den i stå. Så kan jeg pumpe mere benzin frem, starte, og høre den
dø
> efter ca 30 sec. - En lidt akavet måde at skulle slå græs på.
>
> Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år. Den
> har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)
Du skal rense benzinfilteret og evt. tanken. Af med karburatoren.
Steen.
| |
Kaj Kristian Thomsen (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Kaj Kristian Thomsen |
Dato : 23-05-05 18:10 |
|
Jørgen wrote:
> Jeg har en Klippo med B&S motor. Den har sikkerhedsstop, og er ikke
> selvkørende. Man kan presse på en lille gummibold for at få benzinen
> ført frem, for at lette starten.
>
> Emnet er lidt misvisende, for den starter i første forsøg, men det
> virker som om, at når den har brugt den benzin jeg pumpede frem med
> gummibolden, så går den i stå. Så kan jeg pumpe mere benzin frem,
> starte, og høre den dø efter ca 30 sec. - En lidt akavet måde at
> skulle slå græs på.
>
> Luftfilteret er renset, tændrøret ser ok ud, og er skiftet sidste år.
> Den har kørt fint nogle gange i denne sæson (ca 600 kvm græs pr gang)
>
> Hvad bør jeg kontrollere?
Imellem karburatoren og tanken sidder der en gummimembran, som pumper
benzinen op i et lille reservoir, den er i 9 ud af 10 tilfælde enten tørret
ind, eller
revnet. Og så sker der det, som du beskriver. Har du mod på det er den
ret nem at skifte, og de fleste forhandlere tager omkring 50 kr for
reservedelen.
Mvh
Kaj K Thomsen
| |
Preben Riis Sørensen (23-05-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 23-05-05 22:16 |
|
"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev
> Imellem karburatoren og tanken sidder der en gummimembran, som pumper
> benzinen op i et lille reservoir, den er i 9 ud af 10 tilfælde enten
tørret
> ind, eller
> revnet. Og så sker der det, som du beskriver. Har du mod på det er den
> ret nem at skifte, og de fleste forhandlere tager omkring 50 kr for
> reservedelen.
Hvis der ikke er noget at se, og den ikke har gået ordentligt længe, kan du
prøve at pumpe mens den kører, inden den er nået at gå i stå. Så får den en
chance til at få skidet blæst ud og tændrøret varmet op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Finn Christiansen (27-05-2005)
| Kommentar Fra : Finn Christiansen |
Dato : 27-05-05 14:09 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4292481e$0$73262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev
>> Imellem karburatoren og tanken sidder der en gummimembran, som pumper
>> benzinen op i et lille reservoir, den er i 9 ud af 10 tilfælde enten
> tørret
>> ind, eller
>> revnet. Og så sker der det, som du beskriver. Har du mod på det er den
>> ret nem at skifte, og de fleste forhandlere tager omkring 50 kr for
>> reservedelen.
>
> Hvis der ikke er noget at se, og den ikke har gået ordentligt længe, kan
> du
> prøve at pumpe mens den kører, inden den er nået at gå i stå. Så får den
> en
> chance til at få skidet blæst ud og tændrøret varmet op.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>Hej
Har haft nøjagtig det samme problem.
På min plæneklipper viste det sig at det var i svømmerhuset. Den er boltet
med en banjobolt en hul bolt som er med et lille hul i siden som samtidig
virker dyse og doserer mængden af brændstof.. Jeg rensede banjobolten med
en nål og det har kørt upåklageligt siden. Min fejl var at jeg lod
plæneklipperen stå ude vinteren over og at der opstod kondensvand i i
svømmerhuset hvilket medførte at den begyndte at ruste indvendig og små
rustflager er mere end rigeligt
mvh FC
| |
|
|