omgå den 1 årige forsikrings opsigelse
Fra : sds

Dato : 23-05-05 17:02

Hej,

Jeg skal betale forsikring ved tryg her den 1 juni 10k eller noget.. jeg
har der 4 års skadefri ancinitet samt fylder 25 år ( har en citroen c2 1,4
hdi)
Jeg har så fået et god tilbud ved Runa forsikring, men jeg får afvide af
Tryg at jeg skulle have opsagt min forskring ved dem mindst 30 dage inden
betalings dato'en så nu er der ca 1 års opsigelse

Er der ikke en mulighed for at slippe for dette ?

Jeg har hørt noget om at man kan omregistrere sin bil og så den vej slippe
for det, er der hold i dette ? eller er det ulovligt !!!

Andre løsninger ?

Mvh

Malthe

Fra : solvang

Dato : 23-05-05 17:24

"sds" <ouha@ouha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ikke en mulighed for at slippe for dette ?
>
> Jeg har hørt noget om at man kan omregistrere sin bil og så den vej slippe
Ja - selvfølgelig er det rigtigt.

>eller er det ulovligt !!!
Nejda....

Fra : sds

Dato : 23-05-05 17:34

Det du siger er at jeg bare kan omreg den til mig selv med det samme ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-05-05 19:44

> Det du siger er at jeg bare kan omreg den til mig selv med det samme ?

Ved ikke om du kan omreg. til dig selv.

Men du skal være opmærksom på at såfremt der er optaget pant i bilen for lån
i bank, kan du ikke uden videre omregistrere med andet navn som ejer/bruger,
da der så bliver stillet krav fra udlåner om indfrielse af pantet

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Soeren

Dato : 23-05-05 20:02

> Ved ikke om du kan omreg. til dig selv.

Jeg kan sige af egen bitter erfaring at man ikke kan omregistrere til sig
selv!!
Har prøvet.....
Du kan afmelde og med et nyt forsikringsbevis registrere bilen igen, men det
koster jo et sæt plader.

Mvh Søren

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 23-05-05 17:31

> Jeg har så fået et god tilbud ved Runa forsikring, men jeg får afvide af
> Tryg at jeg skulle have opsagt min forskring ved dem mindst 30 dage inden
> betalings dato'en så nu er der ca 1 års opsigelse

Sådan er det jo.. det har jeg også prøvet.

> Er der ikke en mulighed for at slippe for dette ?
>
> Jeg har hørt noget om at man kan omregistrere sin bil og så den vej slippe
> for det, er der hold i dette ? eller er det ulovligt !!!

"sælg" bilen og "køb" den tilbage = 2x omreg. men det koster så 2x 380kr og
en måneds forsikring til det "midlertidige" selvskab.

Lovligt.. tja.. måske umoralsk, jeg syntes faktisk også at mindste
bindingsperiode på et år er 6md formeget.
Det burde være ligesom mobiltelefoner.

Mvh
Leon

Fra : Klaus A

Dato : 23-05-05 19:09

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> Lovligt.. tja.. måske umoralsk, jeg syntes faktisk også at mindste
> bindingsperiode på et år er 6md formeget.
> Det burde være ligesom mobiltelefoner.

Alt over 1mdr. opsigelse på bilforsikringer er useriøst.

--
Klaus A

Fra : Klaus A

Dato : 23-05-05 19:17

"Klaus A" <> skrev i en meddelelse

> Alt over 1mdr. opsigelse på bilforsikringer er useriøst.

Vil lige tilføje: Med mindre det modsatte direkte giver store besparelser
altså..

--
Klaus A

Fra : alexbo

Dato : 23-05-05 19:11

"Klaus A" skrev i

> Alt over 1mdr. opsigelse på bilforsikringer er useriøst.

Det er en noget kort tid til at finde et andet selskab, hvis man bliver sagt
op af sit nuværende.
Mange har jo også lånt til bilen mod pant i bilen, så de mister bilen hvis
de mister forsikringen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-05 19:45

alexbo wrote:

> [...]
> op af sit nuværende.
> Mange har jo også lånt til bilen mod pant i bilen, så de mister bilen hvis

Muligvis, men jeg kan nemt forestille mig at de har en klausul i policen
hvor de kan opsige forsikringen med 30 dages varsel.

Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-05-05 20:34

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message

> Sådan er det jo.. det har jeg også prøvet.

> "sælg" bilen og "køb" den tilbage = 2x omreg. men det koster så 2x 380kr
og
> en måneds forsikring til det "midlertidige" selvskab.

husk dog du kan ikke omreg bilen før du har den nye orginale
registrerringsattest. Det tager en små 3uger før den ankommer.
Den kan ikke bag omregistrerres næste dag. Det skal man liiige have i mente
hvis man registerer den uden kasko osv i mellemtiden

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - til salg

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-05-05 18:23

> [...]
>
> Jeg har hørt noget om at man kan omregistrere sin bil og så den vej slippe
> for det, er der hold i dette ? eller er det ulovligt !!!

Få din nuværende forsikring til at ændre vilkårene !! Du går bare ind til
dem og siger du -- selvfølgelig mod ekstra betaling -- vil have lavet din
forsikring om, så der er en kort opsigelse på den. når de så har lavet den,
og du har fået dine papirer, så opsiger du den med det varsel der nu er
aftalt. Du slipper på den måde for at skulle omregistrere 2 gange, og den
overskydende præmie får du udbetalt (hvis du altså har nået at indbetale)

Det syntes jeg da er noget smartere end 2 gange omregistrering á 380 kr.

Jesper

Fra : Jens

Dato : 23-05-05 19:42

sds <ouha@ouha.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har hørt noget om at man kan omregistrere sin bil og så den vej slippe
> for det, er der hold i dette ? eller er det ulovligt !!!

Læs din(e) police/betingelser. Under et punkt om varighed/opsigelse vil
der stå standardbetingelsen 1 år af gangen med 1 måneds opsigelse til
periodens udløb.

Næsten alle betingelser indeholder umiddelbart efter en anden passus i
retning af: "Efter enhver anmeldt skade er såvel forsikringstageren som
selskabet indtil 14 dage efter erstatningens betaling eller efter
afvisning af skaden berettiget til at ophæve forsikringen med 14 dages
varsel."

Anmeld en skade - det må gerne være en, der ikke koster alverden. Efter
afvisningen (eller udbetalingen af erstatningen) har du 14 dage til at
skifte selskab
--

Jens F

Fra : Gismo

Dato : 23-05-05 23:02

Jeg har lige omindregi. bilen til konen det er gratis,
man skal dog være gift og de tjekker det i folkeregistret.
En dag jeg får tid bliver bilen nok min igen

Jeg gjorde det for at komme ud af ALKA der ikke kan
lide biler over 300K. De ville have 6800.- i selvrisiko.

De har så langseret et nyt koncept, samlet bliver alle mine forsikringer
dyrere.

Gismo.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 24-05-05 19:32

> [...]
> opsigelse

> Er der ikke en mulighed for at slippe for dette ?

Jo, for 5% af din årspræmie kan du ændre din Tryg forsikring til at inkl. 1.
mdr. opsigelsesret.

/J