Den fortsatte historie om mit træ :-)
Fra : Kate

Dato : 23-05-05 15:57

Ja, så er der nye spørgsmål på vej.
I min have står der to træer. Det ene er espalieret. Begge blomstrer
lystigt, eller dvs det ene blomstrer, det andet har fået rigtigt mange
blade nu.
Kan man(dvs i herinde) se hvad det er for type træer? Altså, hvis det
er frugttræer, hvilke slags, blommer, pærer, æbler eller andet, ikke
hvilken slags æbler eller pærer, det forventer jeg ikke? Jeg er nemlig
smadder utålmodig og kunne godt tænke mig at vide om det er frugt træer
og i givet fald hvilke frugter. Hvis i tror i kan svare vil jeg tage
nogle billeder og lægge på min hjemmeside, så i kan se dem.
Og, nej, jeg kan ikke spørge tidligere ejer da det er et dødsbo.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-05 11:55

On 23 May 2005 14:56:41 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>og i givet fald hvilke frugter. Hvis i tror i kan svare vil jeg tage
>nogle billeder og lægge på min hjemmeside, så i kan se dem.

Hvis du kan lave et par gode billeder af bladene, blomsterne og evt.
barken, så vil jeg påstå jeg kan se hvilke slags træer det er .....

Fra : Kate

Dato : 24-05-05 21:42

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> Hvis du kan lave et par gode billeder af bladene, blomsterne og evt.
> barken, så vil jeg påstå jeg kan se hvilke slags træer det er .....

Jeg prøver at tage nogle billeder i morgen når jeg kommer fra arbejde.
Hvis du kan vil jeg blive glad, kan du ikke så bliver jeg alligevel
glad fordi du prøvede

Fra : Kate

Dato : 25-05-05 16:43

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Jeg prøver at tage nogle billeder i morgen

Så har jeg lagt billeder ud på min hjemmeside af træerne. Jeg håber de
er gode nok til at du kan se hvad det er.
De ligger her:
http://oliwer.dk/traerne.htm

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-05-05 20:55

On 25 May 2005 15:43:07 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Så har jeg lagt billeder ud på min hjemmeside af træerne. Jeg håber de
>er gode nok til at du kan se hvad det er.
>De ligger her:
>http://oliwer.dk/traerne.htm

Træ nr. 1 er i hvert fald en blomme. Hvilken sort kan jeg ikke sige dig.
Men de mest almindelige blommetræer er selvbestøvende, så du har gode
chancer for at få frugt på det.

Træ nr. 2 er jeg rimelig sikker på er en pære.

Fra : Kate

Dato : 25-05-05 21:51

> Træ nr. 1 er i hvert fald en blomme. Hvilken sort kan jeg ikke
> sige dig. Men de mest almindelige blommetræer er selvbestøvende,
> så du har gode chancer for at få frugt på det.

Tak for det. Det bliver spændende at smage dem. Hvornår kan jeg
forvente at kunne det ca.?

> Træ nr. 2 er jeg rimelig sikker på er en pære.

Aha, jeg troede at det var æble.
Min mor frydede sig dog, for hun gættede på det samme, hun har dog kun
sit gæt ud fra hvordan hun husker min morfars træer

Mange tak for svarene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-05-05 07:59

On 25 May 2005 20:50:58 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Tak for det. Det bliver spændende at smage dem. Hvornår kan jeg
>forvente at kunne det ca.?

Siden den blomstrer nu, så til efteråret en gang
Fra sidst i august til slutningen af september, det er der de fleste
blommer plejer at modne.

>Mange tak for svarene.

Velbekom.