Forsikring til scooter
Fra : AEK

Dato : 23-05-05 15:39

Hejsa.

Kan I være mig med behjælpelig med ovenstående.
Ansvarsforsikring skal vi have - men hvad vil det koste for at få en mod
tyveri ?
Og er der selvrisiko...hvis ja....hvad lyder den på ?

Vi overvejer at købe en spritny, men ved også, at de stjæles som varmt brød,
desværre.

På forhånd tak.

Knudsen.

Fra : Cacba

Dato : 24-05-05 00:13

> [...]
> Og er der selvrisiko...hvis ja....hvad lyder den på ?
>
> Vi overvejer at købe en spritny, men ved også, at de stjæles som varmt

Kasko koster rundt 4000 om året... kan ikke huske hvad selvrisiko er...

Kommer jo an på hvor man bor, og en lås koster et par hunrede, samme med
alarm. (jeg har en fra netto til 99,-)

Cacba Out

Fra : Arne Jensen

Dato : 24-05-05 05:37

On Tue, 24 May 2005 01:12:33 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Kommer jo an på hvor man bor, og en lås koster et par hunrede, samme med
>alarm. (jeg har en fra netto til 99,-)

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke kender priserne på
kaskoforsikring, men umiddelbart vil jeg også gætte på at det er
kostbart.

Min første tanke var også en god kraftig kædelås smækket til en
lygtepæl eller lign evt. i kombi med en god skivebremselås.. Så er det
nemmere at stjæle naboens;)

Arne

Fra : AEK

Dato : 24-05-05 11:14

"Cacba" skrev i en meddelelse

> Kasko koster rundt 4000 om året... kan ikke huske hvad selvrisiko er...

Tak for svaret.

/ Knudsen.

Fra : Charlotte

Dato : 24-05-05 13:08

Hejsa
kommer jo også lidt an på hvad for en scooter man påtænker at købe, en
uden
nummerplader er jo noget mere eftertragtet, jeg fik stjålet min 30ér og
har
herefter kun haft 45 scooter hvor jeg har en kraftig kædelås og
skivebremselås. Købte godt nok en helt ny knallert til 19.000 men ville
altså ikke ofre 4500.- om året på kasko som tryg ville have.
Charlotte

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 24-05-05 16:52

"Charlotte" <charlotte@FJERNDETTE5750.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skivebremselås. Købte godt nok en helt ny knallert til 19.000 men ville
> altså ikke ofre 4500.- om året på kasko som tryg ville have.

Var det dig der havde den Derbi til salg sammen med Thomas?

--
Allan Riise

Fra : Charlotte

Dato : 25-05-05 09:38

Hejsa

Ja det var det.. gik den lange tur hjem godt?

Charlotte

Fra : Allan Riise

Dato : 25-05-05 12:12

> Hejsa
>
> Ja det var det.. gik den lange tur hjem godt?

Gik rigtig fint, men koldt Brrrrrrr.

--
Allan Riise

Fra : Charlotte

Dato : 25-05-05 16:47

Ja kunne jeg godt forestille mig.. men du har fået en stabil knallert må
jeg
sige, thomas var meget glad for den.. men jeg er sgu´også glad for min..

Fra : Anonym

Dato : 27-05-05 00:31

Mon, 23 May 2005 16:39:03 +0200, "AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev:

> [...]
> Og er der selvrisiko...hvis ja....hvad lyder den på ?
>
> Vi overvejer at købe en spritny, men ved også, at de stjæles som varmt brød,

Typisk pris er ca. 4000 kroner for kasko - 800 for ansvar. Ialt 4800 kroner.
(ca)

Måske skal du have en forsikringsgodkendt lås. Jeg ved ikke om det er et krav -
men tjek med forsikringsselskabet, om det er nødvendigt.

Det er forskel på kasko i forskellige dele i landet - i nogen dele stjæles
knallerter på under få måneder uanset låsetype - og kasko burde hurtigt komme
ind. Det kan være "tyvebander" der direkte hærger et kvarter.