Dumt - meget dumt...
Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-05 14:01

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2388996

Prøvekørte bil med 189 km/t

23-05-05: 12:54 | af: pmol

En 25-årig mand står til at miste kørekortet efter at have kørt fra politiet
i en prøvebil, som han havde lånt ved en autoforhandler.

Ifølge Fredericia Dagblad kørte den unge mand gennem fartkontrol med 189
kilometer i timen på en strækning, hvor man må køre 80.

Politiet forsøgte at stoppe manden og kørte efter ham, men han var hurtigt
væk. En af færdselsbetjentene opdagede senere bilen ved autoforhandleren,
hvor manden havde skrevet under for at få lov til at låne bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 14:10

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ifølge Fredericia Dagblad kørte den unge mand gennem fartkontrol med 189
> kilometer i timen på en strækning, hvor man må køre 80.

En struds stikker også hovedet i jorden når den skal gemme sig )

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 23-05-05 14:22

> En struds stikker også hovedet i jorden når den skal gemme sig )

På tegnefilm ja...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henning

Dato : 23-05-05 14:48

>Politiet forsøgte at stoppe manden og kørte efter ham, men han var hurtigt
>væk. En af færdselsbetjentene opdagede senere bilen ved autoforhandleren,
>hvor manden havde skrevet under for at få lov til at låne bilen.

Han kan vel højest idømmes en bøde på 500,- for ikke at ville oplyse
hvem han har lånt bilen ud til?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-05 15:03

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Han kan vel højest idømmes en bøde på 500,- for ikke at ville oplyse
> hvem han har lånt bilen ud til?

Ikke hvis betjenten har set føreren...

Fra : Per O.

Dato : 23-05-05 18:01

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Han kan vel højest idømmes en bøde på 500,- for ikke at ville oplyse
> hvem han har lånt bilen ud til?

Jeg tror ikke forhandleren er særlig vild med at en potentiel kunde låner en
bil og kører så stærkt i den, så hvorfor skulle han så yderligere betale for
at beskytte fyren?

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 18:37

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror ikke forhandleren er særlig vild med at en potentiel kunde låner
> en bil og kører så stærkt i den, så hvorfor skulle han så yderligere

Penge under bordet.
Et nyt kørekort koster mange penge

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-05 22:08

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Penge under bordet.
> Et nyt kørekort koster mange penge

Jeg forstod det sådan, at det var kunden, altså "fartpiloten", der skulle
sige, at han havde lånt bilen ud til 3.mand. og ikke ville oplyse hvem denne
var. Men så ville forhandleren nok alligevel ikke blive så glad over, ikke
at vide hvem der kører rundt i hans bil..

Martin

Fra : Henning

Dato : 24-05-05 14:11

enge

> [...]
>var. Men så ville forhandleren nok alligevel ikke blive så glad over, ikke
>at vide hvem der kører rundt i hans bil..

Korrekt, det var sådan jeg mente det. Men skulle man vælge - miste
kørekort eller en utilfreds bilforhanlder... Ikke svært...

Henning
hsb(at)image.dk