Polere ridse?
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 23-05-05 13:51

Hej i gruppen.

Jeg er desværre blevet udsat for klassik cyklist-hærværk og fået en
overfladeridse i lakken (sandsynligvis fra en håndbremse) på min fine bil.

Jeg går ud fra, at sådan noget kan poleres væk, hvilken jeg egentlig godt
kunne tænke mig at gøre, men bliver lakken derved mindre modstandsdygtig for
fremtidige angreb?

Hvis det kan anbefales at polere, hvilke produkter vil så være de bedste at
bruge? Og hvilken voks kan anbefales for efterfølgende behandling?

Hvis det har nogen betydning er lakken sort (Audi, ikke metallak) og kun ½
år gammel.

På forhånd tak,

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 14:08

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> wrote in message
> Hej i gruppen.
>
> Jeg er desværre blevet udsat for klassik cyklist-hærværk og fået en
> overfladeridse i lakken (sandsynligvis fra en håndbremse) på min fine bil.

Surt.
Jeg fik en ridse i min nylakerede frontspoiler mindre end 1 uge efter den
var malet.
Det skete på et autoværksted
Når man endelig benytter et værksted så skal man have sådan en møg-oplevelse
med.
Værsktedet ville ikke erkende at de havde skylden.

> [...]
> kunne tænke mig at gøre, men bliver lakken derved mindre modstandsdygtig

Ikke hvis det er midt på en flade.

> Hvis det kan anbefales at polere, hvilke produkter vil så være de bedste
at
> bruge? Og hvilken voks kan anbefales for efterfølgende behandling?

Kør til en autolakerer. Han kan polere ridsen væk på 3-4 min. og hvis du er
heldig skal du ikke betale en kr for det. Han bruger (måske) 3M til at
polere med samt en ægte polérmaskine......ikke det skrammel vi andre køber.
Bagefter skal det bare behandles som man ellers passer og plejer sin bil.
Jeg kan varmt anbefale at få en prof. til det i stedet for selv at forsøge
med alle (u)mulige midler, det tager virkelig ikke langt tid og resultatet
bliver flot.

--
Tom

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 31-05-05 13:55

> Surt.
> Jeg fik en ridse i min nylakerede frontspoiler mindre end 1 uge efter den
> var malet.
> Det skete på et autoværksted

Ja, den slags sker desværre alt for tit...

> [...]
> med alle (u)mulige midler, det tager virkelig ikke langt tid og resultatet

Nu har jeg prøvet _meget_ forsigtigt både med voks og noget svagt polerende
middel, men det har desværre ikke hjulpet. Ridsen er som sagt meget
overfladisk, men jeg tør sgu ikke polere for hårdt på min fine bil
det bliver nok hos Audi, når den skal til første service - de har været ret
flinke med de småting, der har været efter købet, så du har nok ret i, at
det ikke bliver dyrt.

Tak for svaret.

--
Jacob