Hvilken Mazda er dette?
Fra : Koeffe

Dato : 23-05-05 13:33

www.martinkofod.dk/mazda.jpg

Hvad er det her for en? Da jeg så den troede jeg egentlig
det var en Ford fra 60'erne, men blev overrasket da jeg så
det var en Mazda. Hvad hedder modellen?

--
Koeffe

Fra : Peter Juul

Dato : 23-05-05 13:42

"Koeffe" skrev
> www.martinkofod.dk/mazda.jpg
>
> Hvad er det her for en? Da jeg så den troede jeg egentlig
> det var en Ford fra 60'erne, men blev overrasket da jeg så
> det var en Mazda. Hvad hedder modellen?

Så vi dt lige kan se, er det en Mazda 616 - Forgængeren for 626.

Den må være fra sidst i 70'erne, jeg mener at 626 blev født i 1980

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 13:44

On Mon, 23 May 2005 14:33:07 +0200, "Koeffe"
<graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

>www.martinkofod.dk/mazda.jpg
>
>Hvad er det her for en? Da jeg så den troede jeg egentlig
>det var en Ford fra 60'erne, men blev overrasket da jeg så
>det var en Mazda. Hvad hedder modellen?

Det er en 616 eller 818 fra 70'erne. Dem kørte der en del af.
818 var så vidt jeg husker en 1.3, 616 havde lidt mere udstyr og en
1.6 maskine.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Peter Juul

Dato : 23-05-05 13:48

<Ivan Madsen> skrev

> Det er en 616 eller 818 fra 70'erne. Dem kørte der en del af.
> 818 var så vidt jeg husker en 1.3, 616 havde lidt mere udstyr og en
> 1.6 maskine.
> --
Mnaaaaaej.... 818'eren var mere firkantet, som jeg husker den. Motorerne
aner jeg intet om. Jeg har selv haft en 323 fra '79 med en 1300 OHC-maskine
og svjh 60 heste - Pænt kvik bil.... Men meeeeeeeeeeeeget rusten.....

Bilen på billederne er nu forbavsende frisk at se på - Mazda var kendt for
at bruge genbrugsjern dengang i 70'erne, hvorfor bilerne rustede de mest
besynderlige steder, såsom midt på døren, taget etc..

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 13:59

On Mon, 23 May 2005 14:47:36 +0200, "Peter Juul"
<pSLETt@baandbySLET.dk> wrote:

> [...]
>at bruge genbrugsjern dengang i 70'erne, hvorfor bilerne rustede de mest
>besynderlige steder, såsom midt på døren, taget etc..

Jeg har lidt svært ved at se forskel på

og

http://classicbil.com/mazda.htm

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Peter Juul

Dato : 23-05-05 14:13

<Ivan Madsen>skrev

> Jeg har lidt svært ved at se forskel på
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7696
>
> og
>
> http://classicbil.com/mazda.htm

616'eren har fx. dobbelte forlygter, hvor 818'erne kun har enkelte - Desuden
er 616 mere "skarpt" forgivet end 818, der er meget "kasseformet" IMO

VenHils
Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-05 16:51

"Peter Juul" <pSLETt@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse

> <Ivan Madsen>skrev

> 616'eren har fx. dobbelte forlygter, hvor 818'erne kun har enkelte -
> Desuden er 616 mere "skarpt" forgivet end 818, der er meget "kasseformet"
> IMO

Var det ikke 818 der havde en meget markant, næsten lidt amerikansk
udformning af hækken, med lygterne bygget ind i karossen som en hel stribe
enkeltlygter? Eller husker jeg helt galt? Jeg syntes den var vildt flot da
jeg var stor dreng.. he

Martin

Fra : NS

Dato : 23-05-05 17:04

Peter Juul wrote:

> Bilen på billederne er nu forbavsende frisk at se på - Mazda var kendt for
> at bruge genbrugsjern dengang i 70'erne, hvorfor bilerne rustede de mest
> besynderlige steder, såsom midt på døren, taget etc..

Hvad er dog det for en ammestuehistorie du er blevet bundet på ærmet
der? Hvorfor i alverden skulle genbrugsjern dog ruste mere end
nyudvundet jern?

NS

Fra : Mogens

Dato : 23-05-05 17:06

On Mon, 23 May 2005 18:04:05 +0200, NS <niels_skaaning@hotmail.com>
wrote:

>Hvad er dog det for en ammestuehistorie du er blevet bundet på ærmet
>der? Hvorfor i alverden skulle genbrugsjern dog ruste mere end
>nyudvundet jern?

Fordi der i jernet er partikler, som har en rustfremmende virkning.
Simca/Talbot har prøvet noget af det samme...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-05 06:02

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi der i jernet er partikler, som har en rustfremmende virkning.
> Simca/Talbot har prøvet noget af det samme...

Og Alfasud var oss lavet af genbrug.

Fra : NS

Dato : 24-05-05 11:41

Mogens wrote:

> Fordi der i jernet er partikler, som har en rustfremmende virkning.
> Simca/Talbot har prøvet noget af det samme...

Hvilke partikler skulle det dog være? Alt skidt flyder ovenpå i slaggen
fordi jern er så tungt. Iøvrigt kommer en stor del af det stål der
bliver brugt altså fra skrot. MEn jeg kan da ikke afvise at der er
blevet valset fremmedlegemer ind i stålet, da det blev valset ud til plader.

NS

Fra : Peter Juul

Dato : 24-05-05 16:44

"NS" skrev
> [...]
> brugt altså fra skrot. MEn jeg kan da ikke afvise at der er blevet valset
> fremmedlegemer ind i stålet, da det blev valset ud til plader.

Jeg vil ikke kloge mig udi fysikken, men der findes talrige eksempler på
Mazda'er, der fik rustpletter og senere gennemtæringer de mest besynderlige
steder.
SVJV gik Mazda bor fra "teknikken" med årgang '79, der nøjedes med at
smuldre væk samme steder som andre biler

VenHils
Peter

Fra : K ö n i g

Dato : 23-05-05 13:49

Mazda 616 eller en Mazda RX-2 sedan (har selv haft en) . . .

Mvh Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-05-05 14:06

> [...]

> Hvad er det her for en? Da jeg så den troede jeg egentlig
> det var en Ford fra 60'erne, men blev overrasket da jeg så

Som de andre har sagt: Mazda 616.
Hvis du havde kigget på bagskærmen ,så havde du nok set det.
Der kan anes noget på billedet, der hvor nummeret normalt sidder

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per O.

Dato : 23-05-05 18:08

> [...]
>
> Hvad er det her for en? Da jeg så den troede jeg egentlig
> det var en Ford fra 60'erne, men blev overrasket da jeg så

http://www.mazda-crew-germany.de/History/h3.htm

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Koeffe

Dato : 23-05-05 23:30

"Koeffe" skrev i en meddelelse

| www.martinkofod.dk/mazda.jpg

Nå, nu har jeg vist fundet ud af hvad det er for en.... Ved
dog ikke lige forskellen på en 616 og en RX2. Det er noget
med en sportsversion og motorstørrelse går jeg ud fra.

Men hvad hedder den farve den har så?

--
Koeffe

Fra : Gasse

Dato : 24-05-05 11:08

> Men hvad hedder den farve den har så?
>

> --
> Koeffe

Lorte Brun

Gasse / RX7

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 11:34

"Gasse" <gasse@zerocrapmail.dk> wrote in message

> Lorte Brun

også kaldet bæ-brun

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-05-05 20:11

Tom wrote:

> også kaldet bæ-brun

Eller Diarré-brun (også kaldet Roskilde-brun)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Koeffe

Dato : 24-05-05 17:10

"Gasse" skrev i en meddelelse

| Lorte Brun

Ja, det lyder søreme som et yderst rationelt udtryk de ville
bruge i deres brochurer...

--
Koeffe

Fra : Peter Juul

Dato : 24-05-05 16:42

"Koeffe" skrev

> Nå, nu har jeg vist fundet ud af hvad det er for en.... Ved
> dog ikke lige forskellen på en 616 og en RX2. Det er noget
> med en sportsversion og motorstørrelse går jeg ud fra.
>
> Men hvad hedder den farve den har så?

RX-2 var med Wankel-motor, og 616 med en konventionel stempelmaskine

VenHils
Peter