Hvordan foregår betaling af vægtafgift?
Fra : anders

Dato : 23-05-05 11:39

Hey...

Jeg er meget snart bilejer for første gang i mit liv, og er derfor i
tvivl om en masse ting. Blandt andet.... Man skal betale vægtafgift,
men hvordan foregår det? Får man automatisk en opkrævning, eller...?
Hvor lang tid efter man har fået ny (brugt) bil, skal man betale
vægtafgift første gang, og betaler man årligt, halvårligt, kvatal-
eller månedlig?

Mvh
Anders

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-05 11:44

junk@xot.dk (anders) wrote in

> [...]
> Hvor lang tid efter man har fået ny (brugt) bil, skal man betale
> vægtafgift første gang, og betaler man årligt, halvårligt, kvatal-

Da jeg købte min bil der kom der fint et girokort fra staten da den blev
indregistreret i mit navn (der gik vist en måneds tid eller lign). Første
gang betaler du kun for den periode hvor du rent faktisk ejer bilen
(udregnet udfra den årlige afgift og den dato hvor den bliver registreret i
dit navn). Efterfølgende kommer der bare et fint girokort der skal betales
een gang om året, alternativt melder man den til PBS så sker det helt
automatisk.

Dog er der muligvis noget om at biler på hvide plader betaler halvårligt
(jeg selv har gule plader og betaler helårligt).

Thomas

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-05-05 11:55

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> Dog er der muligvis noget om at biler på hvide plader betaler halvårligt
> (jeg selv har gule plader og betaler helårligt).

Præcis

--
Med Venlig Hilsen
Troels Pedersen

Fra : Per Riber

Dato : 23-05-05 19:11

Mon, 23 May 2005 12:54:37 +0200 skrev "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk>:

>"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
>
>Præcis

Det er nu ikke alle biler på hvide plader, som betales
halvårligt. Jeg betaler en gang i kvartalet - 1880 spir pr.
gang

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-05-05 07:41

On Monday 23 May 2005 12:44, Thomas Rasmussen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Dog er der muligvis noget om at biler på hvide plader betaler halvårligt
> (jeg selv har gule plader og betaler helårligt).

Da jeg registrerede en hvidpladebil i 1999, fik jeg et fint brev hvori der
stod, at jeg selv kunne vælge om jeg ville betale pr. kvartal, halvår eller
helår. Jeg mener at den defaultede til halvårligt, hvis man ikke angav andet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ask it. Konutkus are sentient"
-- Daniel O. Miller in rec.arts.sf.starwars.misc